Alla inlägg under november 2007

Av Kisse - 30 november 2007 20:46

Eftersom Petter är ledig på fredagar så tog i oss sovmorgon innan Petter begav sig till lokalen för att få en handla lista och åka och handla till julbordet. Jag och Filip tog det lungt och gjorde morgon som vanligt innan vi tog vagnen och gick ner till lokalen... var inte det lättaste då det kommit närmare 2 dm blötsnö som jag fick dra vagenen genom innan jag kom ner på byvägen, där var det plogat. var så mycket snö på lill vägen så jag fick dra vagnen bakom mig för framför gick det då inte då grävde den bara ner sig i snön.


Halt och jävligt på vägen som var plogat så var inte vidare rolig promenad alls, kom fram till slut och hacklade rödbetor och skalade 10 kg potatis innan jag gick hem igen det var det nästan helt svart ute. Kongkade och slet vagnen genom blötsnön och har ännu träningvärk (söndag idag när jag skriver detta) Filip sov sig igenom alltihopa, han sover jätte bra ute i vagnen.


Kom hem och pysslade på lite smått i väntan på Petetr, när Petter kom var det tajm att hämta Cajsa och Fredrik och skjussa dom att köpa en bil. Stanande och åt en pizza eftersom klockan var närmare sju och vi inte ätit middag. Sedanb for vi hem och stefan kom upp, Petter och stefan drack öl, jag tog en cider 2.25 % och jag tyckte den smakade sprit...kommer bli jobbigt att börja dricka alkohol igen... Filip fick ett mål ur flaska som jag pumpade ur tidigare. Petter gjorde iordningen en masa revebensspjäll till julbordet. Jag och Filip tog en mysig dusch innan vi ramlade trötta i säng och såg ett avsnitt av McLeod´s... såg avsnittet då Claire dog...snyftade en del när Petter kom upp.

Av Kisse - 29 november 2007 11:02

Städat, städat och åter städat. Hela dagen har gått åt till städande, hann inte riktigt klart på övervåningen men nere är det städat och julpyntat.

Av Kisse - 28 november 2007 13:37

Natten blev god... vi fick sova inatt. Filip grät i ca: 40 minuter "bara" sedan somnade han i våran säng. Fick sova till fem då han ville ha påfyllning och sedan flyttade jag över honom till hans säng, jag sover mycket bättre när han ligger i sin säng. Vid nio klev vi upp då var jag hyffsat utvilad. Åt frukost och gjorde morgon sedan bestämde jag mig för att ta tag i "hemlisen" jag köpte nämligen förg igår för att måla Ekas gravsten. Hittade en perfekt sten nere vid vägen nämligen, som jag bestämt mig för att göra hennes gravsten av.


Stötte så klart på problem efter ett tag, Filip låg inne och sov i vagnen eftersom det är nästan 10 grader kallt ute så tycker jag det räcker att gå ut en sväng idag så han fick sova inne medans jag tog barnvakten och sprang ner till vägen...då hade stenen så klart fryst fast. Ringde till Stefan som kom upp och hjälpte mig att få lös den och få in den i hallen, där torkade jag den och tvättade av den. Nu är stenen färdig målad och när den har torkat ska den lackas. Hoppas Petter kommer bli glad över överaskningen.


Var meningen att jag skulle städa idag men än har det inte blivit något städat... ska dessutom snart klä på Filip för att promenera ner och hämta posten, lite frisk luft behöver vi fast det är kallt. Skulle ha varit iväg med nykeln till lokalen vi hade dopfesten i åxå men har ingen lust att starta bilen idag... tror jag skjuter på det tills imorgon måste fixa så jag kan sätta in motorvärmakablen till bilen och sätta in en kupé värmare i bilen åxå.


Näpp ska stoppa i mig lite frukt innan Filip vaknar, han börjar knorra nu så är nära sedan måste jag väll ta tag i städningen, efter jag hämtat posten då... måste passa på att göra det medans det är ljust.

Av Kisse - 27 november 2007 23:05

Natten som var blev det väldigt lite sovit, Filip har lekt och grinat om varannat men sovit har han inte och inte vi heller. Tog igen lite sovtid på förmiddagen så klev inte up färrön vid tio då var han en riktigt glad liten skit så jag tog fram kameran och klädde på honom dressen han hade på dopet, vi hann aldrig knäppa några bilder på honom i dressen på dopdagen. Lägger upp en så ni får se vad snygg han var med skor och allt :)



Var till Birsta i måndags, köpte äntligen en ny trådlös telefon som legat på laddning nu i 24 timmar och redo att användas :)Hittade en passande overall till Filip nu när dte inte är så kallt, hans overall jag köpte från ellos är jätte varm och stackarn blir aldelles svettig i den. Filip köpte en försenad farsdagspresent till sin pappa, en ny rakapparat eftersom han tappat bort sin förra och vi är less på att han är vass och skäggig nu! Två fällar införskaffades åxå, en att ha i vagnen och en billigare variant att ha på golvet att mysa på :)


Idag har vi varit hos moster Maria hela dagen nästan åkte dit när vi gjort morgon. inväntade Gustav som kom med skolskjussen och vandrade sedan ner på byn (deras by) och handlade lite hemlisar :)Fixade lite på banken åxå innan vi gick hemmåt igen. Lyssnade på musik och myste, Axel och Gustav dansade :) sedan åt vi middag och jag och syster begav occ till sundsvall på en kvällsshopping. tanken var att hämta ut systers nya glasögon men vi kom iväg för sent så blev en sväng på krabat, jag hittade dock inget jag var sugen att handla idag så blev inget där, gick vidare på H&M där vi köpte en ny tomtedräkt, en pyjams i 62 och strumpor till Filip.


Sonen gråter.... god natt..hoppas jag...



Av Kisse - 25 november 2007 22:36

Idag har vi tagit det lungt, varit trötta efter gårdagen. Jag har suttit vid datorn större delen av dagen och grejat lite med bilder och filmsnuttar från gårdagen :)Petter och Filip har sovit större delen av dagen :(


På eftermiddagen hämtade vi upp Stefan och åkte till sundsvall, åt kina mat :) Hyrde film på vägen hem, Dukes of Hazzard, the beginning, såg vi kan säga att den andra filmen eller första i ordningen var bättre.


Nu håller Petter på att natta en grinig Filip så får se hur det går. Imorse duschade Filip med Petter, det tyckte han var mysigt, somnade till och med i Petters famn :)Han är lik både sin mor och far som gillar att duscha :)


Hoppas på att få sova inatt då jag är trött och Petter jobbar ju imorgon så vore bra med lite natt sömn. Imorgon funderar jag på att ta en sväng till birsta, gå på sko punkten, handla lite julklappar och köpa en fäll till Filip. men får se om vi orkar. Hade ju tänkt börja på vatten gympan idag men orkade inte så får se hur mycket energi som finns imorgon. 

Av Kisse - 24 november 2007 14:20

Vi "tjuvknäppte" ju lite bilder hos fotagrafen när vi var där :)


Den underbart fina dopklänningen har Annelie och farbror Patrik sytt i dop present till Filip.

Av Kisse - 24 november 2007 14:18

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards