Alla inlägg under februari 2008

Av Kisse - 28 februari 2008 12:30

Igår var Filip med mormor nästan hela dagen och kvällen, tur att vi har henne. Kan ju säga att dte inte är helt lätt att få ihop allting när man är själv hemma. Dessutom har det vari en hel del annat nu den sista tiden, planeringa v möhippa och sedan genomförande av möhippan och nu är det förberedelser inför bröllopet som är imorgon. Jag är ny klippt och kostade dessutom på att få ögonbrynen riktigt plockade, solade även så när jag träffade Stefan på kvällen trodde han att jag var sminkad :)


Mitt hår behövde verkligen den här klippningen, hade tänkt färga håret (hemma) men det behövs inte nu när det slitna är bortklippt så det det bra ut ändå. Syster trodde t.om att jag färgat håret, så jag känner mig nöjd nu. Tänker däremot inte lägga upp någon bild nu utan hoppas att det blir någon fin bild på bröllopet istället när jag dessutom kommer få hjälp med stylingen av håret och sminkningen av bästaste bästa Ankis :)


Jg hittade ingen annan klänning att ha på bröllopet så blir den blåa som planerat, den är fin så får väll helt enkelt acceptera att dte är jag som är så här tjock nu. Ser ju fortfarande gravid ut i klänningen :( ja ja får väll försöka hålla in magen hela kvällen och hoppas på att strumpbyxorna drar in lite :) Ska i alla fall bli kul att gå på fest och få vara fin och dessutom vara med när Poa gifter sig, tänk att jag skulle bli sist i gänget att gifta mig :) *fast Elin är ju inte gift än*


Åkte efter rundan på stan till mamma och var lite med min son. Innan jag åter igen lämnade honom hos mamma för att åka på Birsta, var nämligen babykväll på barnens hus och dom hade bra pris på bilbarnstolar och eftersom vi snart ska köpa ny till Filip så passade vi på. Sparade in 1300:- på den svängen men äckligt mycket folk. Jag som är lite folkskygg hade åkt hem igen om det inte vore för att syster var med. Fick tag i en stol och var nöjd så, köade i en halvtimme tror jag för att få betala 1700:- för precis en sådan stol som vi var ute efter, skulle ha kostat 3000:-.


Skjussade hem syster och åkte sedan till mamma, vore det inte för att vi hade Macken hemma i hundgården hade vi sovit kvar men eftersom klockan då var så mycket att jag skulle missa LOST om jag for hem så stannade vi och såg det där. Filip somnade i bilen hem och jag ringde Stefan för att få lite hjälp när jag kom hem, han är ju vaken länge på nätterna. Så Stefan kom upp och tog in Macken och hjälpte mig in med alla saker och som tack för hjälpen fick han lite kvällsfika så jag kom i säng vid tolv när Filip vaknade och var hungrig, han sov i vagnen fram till dess. Sedan sov han gott hela natten med mamma.


Av Kisse - 26 februari 2008 20:12

Jag blev ju lite inspirerad av babyspat och har ju desutom varit och relaxat på möhippan åxå så jag tog och gjorde ett litet hemma babyspa när Filip tog sig en liten lur vid sju. När han vaknade hade det blivit en härig värme av alla värmeljus i badrummet och badvattnet var precis lagomt, så började med att bada honom och sedan fick han en hel kropps massage.


Nu ligger Filip nöjd i babygymmet och tittar på teletubbies. Jag har förberett för natten och snart är vattnet lagomt att blanda till ersättningen han äter på kvällen. Hoppas han somnar nöjd ikväll också så jag hinner med lite mer innan jag själv ska gå i säng.


Måste ut med Macken en sväng till och nu ser det inte roligt ut att gå ut, har nämligen kommit ett par centimeter snö över isen så man ser inte vart sanden är... tur att jag har broddar.


Filips ögon har varit lite rinniga nu på kvällen igen. Så jag vet inte om det är att han sullar så mycket i ansiktet och ögonen att det blir därför eller vad det är. Han är ju lite små snorig och små hostig i mellan åt men kan inte riktigt säga att han är förkyld heller. Ja ja vi avvaktar i alla fall och tvättar med vatten.


Imorgon ska Filip vara med mamma/mormor eftrsom jag ska in till stan och klippa mig, har dessutom provat klänningen och jag känner mig för tjock för den... sitter ju hyffsat men tror ändå det blir en snabb sväng och kolla efter annan klänning, den här köpte jag ju på rea så kolla kan jag ju alltid vet ju att jag har den här om inte annat. Ångest över klippningen har jag åxå, funderade på att klippa mig kort kort igen men vet inte får helt enkelt se hur det blir, tar med bilden i alla fall som jag tittat ut och sedan får jag se vad frisören säger.


Nu ska jag sätta mig med Filip och mysa lite, snosa på min rena mjuka bebis :)

Av Kisse - 26 februari 2008 15:22

oj oj vad effektiv man blir ibland. Hittils idag har jag hunnit med:


  • Dammsugit och torkat golven på både nedervåning och över våning
  • Tvättat tre maskiner tvätt, två har blivit upphänga åxå.
  • Sandat så gott som hela gården.
  • Tömt kompost hinkarna och gått med soppåse till soptunnan
  • Satt upp tre tavlor och bärt undan resten av lådorna från vardagsrummet *jippi* äntligen vardagsrummet tömt på all skit.
  • Filip har sovit två omgångar (vaknar snart)
  • Vi har ätit lunch, jag gjorde nudlar och wokgrönsaker och en liten panerad kalkonfilé. Till Filip blev det potatis och blomkåls puré och till efterrätt tutt mjölk :) Han verkade gilla purén så är kanske potatis bara som duger i min grabb. Testade katrinplommonpuré till frukost men icke vill inte ha. Gröten ger jag upp för ett tag, han gillar det inte. Får testa när han kommit igång med fler pureér istället.
  • Stefan var till garaget så han kom in på en snabb kopp kaffe.


Återstår att göra

  • vika in tvätt i garderoben (bara lite som tur är)
  • betala räkningar
  • åka och handla mjölk
  • göra middag
  • bada sonen

Blev glad förrut i alla fall, fick lön idag :) Mina sista semesterdagar betalades ut nu eftersom jag numera är arbetslös. Dags att börja söka jobb snart :(


Lägger up en bild på Filip sen imorse när han tossade runt i gåstolen, han kan förflytta sig en hel del nu men är ju inte i den så ofta och inte så länge åt gången. Igår är Stefan kom upp satt han i den och det gick upp för Stefan vad fort tiden går och sa : men, när blev du så här stor? och då hade han ju varit här på förmiddagen :) men han ser då allt bra stor ut min lilla bebis när han går i gåstolen *hua* vad tiden går fort.

Av Kisse - 26 februari 2008 10:23

Natten blev betydligt bättre än den tidigare naten... Filip vaknade vid halv tre och sedan vid halv sex då fick han komma till min säng. och vi sov fram till halv nio. Klev upp och såg att örnen satt här idag åxå (hade skrivit hök igår men menade örn)


Gick ut imorgon rocken men den hann flyga iväg ändå :( Skulle vilja få den på bild när den lyfter, dom är ju mäktiga. Sasette törs inte vara ute antagligen är hon rädd för örnen.


Filip sover nu och jag ska få en massa gjort idag hade jag tänkt eftersom jag ska iväg och ränna imorgon igen och sedan är det torsdag och Petter kommer hem, sist kom han hem till ett ostädat hem och det ska han inte få göra denna gång. Det värsta är att jag har nästan slut på mjölk, en liten skvätt som räcker till en kopp kaffe...vilket betyder att jag måste åka och handla åxå :( Har väntat så länge som möjligt med att göra kaffe men känenr nu att huvudvärken kommer smygande så dags att bränna på en kopp då.


Näpp ska passa på att få så mycket som möjligt gjort medans Filip sover i alla fall. Hopas han tar sig en lur senare idag åxå eftersom han somnade tidigt idag. Ögat ser bra ut idag, tvättade det inatt och sedan har det inte kletat igen så var kanske nått skräp eller snor som moster trodde, som kommit in i ögat, ser bra ut än så länge i alla fall.

Av Kisse - 25 februari 2008 22:22

jag är kvar här... var nyss och stoppade in nappen i Filips mun och såg att hela vänster öga var igenklibbat, tror han åkt på ögoninfektion, såg tidigare idag att det kom en massa klegg och sa det till Petter och nu är det massor :(


Går nämligen det här på byn och det är ju jätte smittsamt,men vi har inte träffat någon som haft det däremot syskon till barn som haft det. Ja ja får väll se hur det ser ut imorgon.

Av Kisse - 25 februari 2008 21:35

Varför blir alla barn så trötta av att vara hos mormor och morfar???? Idag har Filip sovit mest hela dagen och ändå somnade han jätte bra kvart över nio utan några problem alls. Hoppas att det håller i sig åxå. Skulel behöva sova bättre inatt än natten som var...blev ju så otroligt mörkrädd igår kväll, brukar inte bli det men Sylvester lyckades skrämam mig rejält hade svårt att somna och drömde sedan bara en massa tok marddrömmar om Filip, att jag la mig på honom, att någon försökte ta honom ifrån mig etc. bara tok hela tiden vaknade var tionde minut med panik och var osäker på om jag var vaken eller sov...typisk bakisdrömmar...konstigt kan det komma andra natten??? Hemsk var det i alla fall och jag var nästan rädd att somna om för drömmarna var så otäcka, tror det var för att jag läst om den där artikeln som Tessan länkade häromdagen.


Efter middagen tog vi oss en tupplur på 1 ½ timme i sängen tillsammans, det behövde vi. Blev inget städat här hemma idag men det hinner vi väll imorgon lika gärna, jag tänker faktiskt njuta av min föräldraledighet med Filip utan att ha dåligt samvete över att golven på nedervåningen skulle ha torkats!!!!


cajsa har varit här med oss idag, var meningen att vi skulel ta en lång lång promenad men jag bangade när dte var sånt blåsväder som dyte varit här idag,. dessutom osandat på byn, då får jag bara ont i mitt knä för att jag spänner mig så skippade det och hämtade bara posten. När vi kom hem tog vi däremot en sväng ut på täkten efetrsom jag sett att en örn satt där ute imorse och mumsade på något så jag blev nyfiken, visade sig att det var något som släpats från åteln. När vi ändå var där ute så tog vi en sväng till Ekas grav. När vi sedan kom tillbaka på gården var i alla fall jag svettig, släpade barnvagnen nästan hela vägen upp och skaren bar inte mig så blev pulsande och sedan körde vagnen fast i mina spår och sedan var det ju lika jobbigt tillbaka åxå :) För här har vi snö kvar!


Efter middagsluren bjöd jag upp Stefan på en kopp kaffe till (han var upp i förmiddags åxå) så jag fick gå ut med Macken riktigt en gång till, sitter fortfarande i lite att jag blev så mörkrädd igår så var skönt att veta att Stefan var inne med Filip under tiden. jag är så glad över att Filip alltid kommer ha sina gudföräldrar och att dom båda är så engagerad i honom, vi har gjort ett bra val!


Gjorde paj till middag idag, inget bra val, jag blev tvär dålig. Less på min mage... den är nog upprörd över att det blev så mycket fett i helgen... inte har jag tränat på evigheter heller och jag tänker skippa simningen imorgon åxå. Jag tycker det räcker med barnvakt nu. Filip ska vara med mormor på onsdag när jag ska klippa mig och sola sista gången inför bröllopet och sedan ska han ju dit igen på fredag till lördag. Träna hinner jag med sedan kommer ändå inte hinna gå ner före bröllopet så måste prova kläningen igen, kanske blir jag tvungen att ge mig på jakt efter ny klänning att ha på fredag...dessutom är jag hungrig nu igen och tänker faktisk gå ner och fika lite, fick ju inte behålla så mycket av middagen... och amningen är viktigare än att få bort mina extra kilon just nu.


Däremot tänker jag faktiskt vara smal på mitt eget bröllop i oktober så jag släpper inte på alla gränser :) Usch vad mycket svamel, nu går jag och fikar och sedan blir det sängen och förhoppningsvis en god natts sömn!

Av Kisse - 25 februari 2008 18:34

I lördags hade vi (jag, Ankis och Elin) möhippa för Poa. Började med att kidnappa henne hos hennes föräldrar, klä ut henne i väldigt vackra kläder som vi valt ut...temat:sport med hårig rygg :) Åkte in till sundsvall där vi spenderade lite tid med att försöka få Poa att skämma ut sig själv lite, sälja lite swaker och utföra diverse uppdrag, bland annat


Gissa maken: då hade Poa ett kollage med fyra olika män att välja mellan. A. allas våran stefan (filips gufar) B en americansk man vi hittade bild på nätet C. Blivande maken mattias D. Helge Fossmo... fixk lite roliga kommentarer men mattias van faktiskt :)


Samla in tips inför äktenskapet av förbi passerande


Sälja kondomer, mini hamburagre(godis) eller tryffel till förbi passerande


Klippa kalsonglappar och sedan försöka sälja tillbaka dom :)


Efter vi varit på stan ett tag åkte vi till nöjeshallen i Nacksta för att rida penis :) En rodeotjur fast den ser ut som en penis. Spelade lite mini golf i väntan på att dom bytte skal. Höjdpunkten blev när en pojke på typ 10 år vill rida penis efter oss.... såg lite konstigt ut :)Tur att vi bestämde oss för att inte spela laserdome...ambulansen kom nämligen och hämtade en kille som spelade det. Jag har alltid sagt att det är farligt med sport!


Sedan åkte vi vidare till en minispa anläggning vi hyrt hade skit mysigt vi fyra tjejer, bubblade, bastade och relaxade, laddade batterierna för att sedan fyll apå dom ytterligare med mat på kina. Där fick Poa sitt sista uppdrag, para ihop rätt grej med rätt tjej. jag hade med en cykel eftersom cykel helt enkelt är min grej sedan tonåren, jag cyklade jämt så finns många historier bakom det, när jag cyklade omkull och slog sönder halva ansiktet eller som när vi gömde cyklarna så bra i skogen att vi inte höll på att hitta dom igen (mitt påhitt).


Ja ja sedan gick vi vidare till bowlinghallen och för att hitta få i oss en varsin cider till så går vi bakgatorna för att slippa bli stoppad av polisen, vet ju dom den ndär löjliga lagen om att man inte får dricka på offentligplats men strax innan vi komemr till bowlingen stannar vi lite snyggt på ett hörn och försöker hälla i oss det sista ur burkarna innan vi ska gå in... plötsligt åker en väldigt mörkt saab för bi.. med mörk klädda människor i med likadana mössor...*hmmm*

-där åker civilsnuten säger ankis (som är ofta ute i krogsvängen)

- ja säger jag dom brukar åka saab,

-ja nu kommr dom vända och komma hit säger Ankis....


mycket riktigt tre puckon står kvar med öppnade burkar i jackfickan(spelar dumma, vilka burkar???)...när en kvinnligpolis kommer fram till oss:

-Hej tjejer jag ser att ni har en möhippa här....bla bla bla...böter...bla bla... men som tur är kommer tre killar samtidgt som oss och är inte lika skötsamma som vi utan tjoar och stannar vid den mörka saaben som står precis vid gatan där dom tänker gå över vägen och dricker under tiden lite ur sina ölburkar :)Den kvinliga polisen som inte vill förstöra våran fina möhippa med att ge oss böter ger oss en varning om att "vi har inte sett er dricka men häll ut innehållet i burken så glömmer vi det här.. "och går sedan över till killarna som vi inte tror slapp sina böter...vi tassade fort därifrån och vidare till bowlingen.



Bowlar och känner oss sedan nöjd med möhippan, ringer Cajsa som plockar upp oss i stan *Tack för skjussen och hämtningen Cajsa, jätte snällt att du även passade macken hela dagen * Ankis sover över hos mig så vi ligger och surrar tills klockan blir närmare tre... jag sover länge nästa dag, (hade varit lite närgången på Ankis igen hon sov på Petters sida i sängen och då får man ta det *ha ha*) Ankis var snäll och var ut med Macken och hade gjort kaffe tills jag vaknade. Hämtade Filip på eftermiddagen, allt hade gått bra hos mormor och morfar. Var skönt att vara barnledig och jag hade verkligen roligt under tiden!



Näpp nu är min son less får se om jag hinner skriva mer sen. Får se om det komemr några bilder från möhippan nu eller om vi ska vänta tills efter bröllopet med att vosa dom, ni får ha lite tålamod tror jag. Kanske kommer det någon...

Av Kisse - 25 februari 2008 00:00

Snabb uppdatering bara...varit barnledig, varit på möhippa för poa, blivit tagen av civil polisen sovit riktigt gott en natt (eller mest dag)


varit mörkrädd... är trött, måste sova nu!


Riktig uppdatering med bilder kommer imorgon :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards