Alla inlägg under juli 2008

Av Kisse - 31 juli 2008 14:20

Varit till macken en sväng handlade en dricka och aftonbladet däremot blev vi utan dopp...finns inget badvatten här.. dåliga bussförbildelser åxå :( Vi har hamnat mer ute i skogen än hemma....


Lutar starkt åt att vi tar bilen en sväng imorgon till Herrljunga och passar på att bada på vägen hem, ska tydligen bli lika varmt imorgon... olidligt varmt i husvagnen och inga ute möbler har vi... husvagnen står på en grusplan så inte vidare lockande att bre ut handduken heller...


Näpp slut på gnällandet, Filip sover middag (igen) i skuggan och jag är ändå glad över att vara här! Ska ta husvagnspallen nu och sätta mig i skuggan med en bok jag lånade av syster "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini.

Av Kisse - 31 juli 2008 11:18

Vi är framme i Borgstena!


Resan gick hyffsat bra i alla fall, tåget var aningen försenat så redan innan vi kommit på tåget hade Filip ledsnat. Fick lite problem när vagnen inte fick plats i korridoren till sovvagnen, så fick dela den och böka och dona vilket ledde till att Filip var tok ledsen när vi äntligen hittat våran kupé. Han skrek hysteriskt i en så där 10 minuter tills jag tog med honom ut i korridoren och vyssade honom, somnade när vi passerade harmånger och sedan kunde jag gå till kupén och lägga oss, Filip sov till sju imorse så det var ju underbart skönt :)


Tjugo i åtta klev vi av tåget och Petter mötte oss på stationen. Åkte och handlade lite mat och sedan till husvagnen och myste lite innan han åkte till jobbet. Filip har sovit middag och jag har städat husvagnen...vill inte bo i denna skit som Petter ställt till på 4 veckor... nu är det rent och det är dags att börja med lunchen åt oss.


Sedan blir det en promenad till macken, tänkte höra om det finns någon badplats i närheten.. gång avstånd till macken men närmaste affär var det 7 km till. Funderar på om jag ska försöka ta mit tillbaka till Herrljunga imorgon och strosa runt lite var även där närmaste bolag var och har man semester då förtjänar man en sommardrink när det blir helg och allt :)

Av Kisse - 30 juli 2008 19:18

Nu är det bara att packa ner alla saker och bära ut dom i bilen sedan åker vi... tror allt är klart nu, röjt undan så det är rent och frächt när vi kommer hem. Det räcker med att man har en massa tvätt och packning som ska tas reda på när man kommer hem.


Lite ont i magen nu men jag tror det ska gå bra. Hoppas Filip sover hela natten och att jag kan sova nån timme åxå. Filip sover nu så blir ju till att ta upp en sovande son och sätta i bilen ikväll/natt.


Ser ut som jag har för mycket saker som ska ner i väskan...

Av Kisse - 30 juli 2008 15:38

Nu äntligen!!!


Ni får ha överseende med ljudet... skakningarna etc. Vi poppade musik och jag hade svårt att hålla mig för skratt.. att höra sig själv är ju dessutom fruktansvärt!!!


Lite lång blev den men orkade inte sätta mig och klippa på slutet är han lite hårdhänt med Sasette, våran underbart snälla katt som inte säger ifrån men ändå vill vara med fast Filip är hårdhänt med henne. Vi tränar för fulla muggar på att klappa snällt, vissa dagar går det bättre än andra...  fick till slut stänga av och rädda henne.. eller ja rädda och rädda hon hade ju all möjlighet att gå däreifrån själv, knäpp katta.

Av Kisse - 29 juli 2008 22:47

Ni blir nog tyvärr utan film på Filip, jag får inte upp den på you tube, fattar inte har provat hela kvällen men den laddas inte upp. Det borde funka men det gör det inte... så får testa imorgon istället nu ska jag faktiskt försöka sova lite extra timmar inatt eftersom det nog blir lite sova nästa natt...


Imorgon kväll tar vi natttåget till Petter, hoppas sonen sover i alla fall annars blir det en jobbig resa, drygt 10 timmar ska resan ner ta, meningen var att vi i Herrljunga skulle byta tåg men vi får vänta i 1 ½ timme på ett tåg som sedan tar en kvart till Borgstena, så Petter hämtar oss i Herrrljunga på torsdag morgon, behöver jag säga att vi längtar???


Allt praktiskt är fixat, hus och djurvakt, skjuss till tåget etc. Lite packningar kvar att fixa med men har ju hela dagen imorgon till att greja med det.  Men den här tiden imorgon ja då är vi på väg mot tågstationen i alla fall.

Av Kisse - 29 juli 2008 18:59

Denna fick Filip av A-K igår... kostar faktiskt bara 39:- inte alls farligt dyrt mot vad andra barngalgar kostar och denna är ju från SIA.


Jätte gullig är den i alla fall :)

Av Kisse - 29 juli 2008 18:46

Filip sov hela natten i sin säng, kanon skönt och halv åtta klev vi upp jag har ju enormt svårt att somna nu när jag vet att jag snart ska få dela säng med Petter men några timmars sömn blev det i alla fall.


A-K kom på förmiddagen och passade Filip så jag fick åka och handa själv. tanken var att jag skulle få handla med båda händerna fria men slutade med att jag hade gudmor i mobilen hela handlingen :) När jag kom hem hade Filip fått lunh och sov gott i vagnen. Jag gjorde kyckling pytt och ägg till lunch till mig och A-K och packade för att åka på stranden när Filip vaknade. Blev stranden, härligt varmt i vattnet fast det blåste lite kallt när man kom upp igen. A-K åkte hem för att göra middag och själv värmde jag resterna från pytten.


Filip och jag har lekt på övervåningen efter middagen. Massor av bus, har filmat vilket energi knippe jag har men tar lite tid på you tube så ni får hålla kollen ikväll. Bjuder så länge på några bilder.

Av Kisse - 28 juli 2008 23:40

Blev stranden idag åxå :) Filips stor kusin Rasmus följde med. I början var han lite uttråkad vi var nämligen helt själv på badstranden (???) men efter en stund kom det några kompisar så han fick sällskap. Jag var väll inte så rolig som satt och läste nya nr av Mama och Filip poade på själv som vanligt, plockade pinnar och löv :)


Badade och fikade och sedan skjussade jag hem Rasmus och åkte till svärmor en stund. Hem och åt nudlar till middag åxå när mamma och pappa kom ner för att hjälpa mig lite. Pappa gick med röjsågen och själv har jag sanerat hundstugan så nu luktar det gott där, rent och snyggt i Mackens box i alla fall. Ekas väggar gick jag inte på denna gång, känns ju fortfarande lite små tungt eftersom hon inte finns hos oss längre men ska göra det efter vi haft semester, funderar på att måla ett lager färg till, såg att vi har burken med färg kvar. Jag gjorde nämligen hundstugan jätte fin redan innan vi flyttade hit (eftersom Petters storasyster bodde här före oss), målade och satte upp bård i hundstugan, det ni :) Men det är ju några år sedan så det är nog dags igen.


Haft främmande av A-K ikväll, Peter tittade in en sväng han åxå när han hämtade A-K, hon har fått tag i galge till Filip * tack gulliga du att du tänkt på oss*, bild kommer imorgon var fär dåligt ljus nu för min kamera.


Näpp nu blir det sängen så trött i min stackars kropp.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards