Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Åka traktor

Av Kisse - 4 juli 2008 21:53

Efter middagen åkte jag och Filip för att handla och hämta ut ett paket, blev chips och dipp så sitter nu med lite små ont i magen :( Paketet kunde tjejen i kassan inte hitta så jag får åka tillbaka någon annan dag så skulle hon fortsätta leta, konstigt...


Filip invigde sobea byxorna efter maten, sitter perfekt och han kommer nog kunan ha dom lääänge som jag planerat. Tröjan har vi inte prova än eftersom det var för varm för långärmat. Stannade ute en stund när vi kom hem. Filip fick åka lite traktor, spänannde att pilla på allt och ännu mer spännande att släppa med båda händerna och se mammas reaktion... på tal om reaktion ...


....Så fick syster och Gustav sig ett rejält skratt idag när sasette kom hem med en ödla... jag skulle peta på den och se om den levde (fråga mig inte varför jag bara är sådan)... det gjorde den och jag hade gått ut barfota och fick panik att den skulle springa på fötterna mina så jag skrek! och hoppade!... maria skrattade som en tok och Gustav han sprang in till Filip som var på köksgolvet och sa " Det där skulle du ha sett"... Axel som låg i vagnen på altanen blev lite stuss vad moster skrek i... *ha ha*  Ödlan mådde fint i alla fall och försvann med en väldans fart...


Resten av kvällen har jag och Filip spenderat i soffan, kollat på McLeod´s. Petter fick nämligen ta med sig boxern till husvagnen. Jag har beställt ett tvillingkort som kommer om ett par veckor och under tiden klarar jag mig utan tv, tyvärr ringde Petter och berättade att han glömt dosan hemma så han kan inte använda boxern ändå eftersom inga kanaler är inställda :(


Petter är just nu i Göteborg eller Borgstena är han i och blir där ett par veckor. Vi har bestämt att när han har ett par dagars arbete kvar så åker jag och Filip tåg ner dit och stannar de sista dagarna och sedan blir det en liten semester tripp på vägen hem. Jag längtar tills den trippen, ska bli spännande att åka tåg i närmare 80 mil ensam med en liten :) har i alla fall planerat det mesta och därför skickat ner en massa pakning med Petter så vi inte ska behöva släpa på allt på tåget, bilstolen, blöjor etc.


Näpp nu ska jag se ett till avsnitt av mcleod´s sedan måste jag lägga mig nu är jag ju själv med Filip och måste kliva upp tidigt alla dagar...*ojoj* vad jag är bortskämd med sovmorogn varannan dag.


 
 
Robins Gardeob

Robins Gardeob

4 juli 2008 23:25

Visst är dom underbara soeba byxorna! :)
Å snygga killen passar ju utmärkt i dom ser jag! Tack för tipset om storlekarna. Kan bara inte bestämma mig om färgen. Tror snart det blir alla 3! ;)

Ha en underbar helg!

Evelina

http://robinsgarderob.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Skapa flashcards