Alla inlägg under november 2008

Av Kisse - 30 november 2008 11:36

Sitter och väntar på att korvgrytan ska bli klar, stor kok så pappa ska ha i flera dagar, jag skulle bli tokig på att åka samma mat i flera dagar men Petter tycker det går bra. Skjuter lite på Filips sovning idag så han sover större delen av tiden i bilen. Blev inget Birsta insåg att det skulle bli för sent och för mycket stress så pappan får gott klara sig i en vecka tills han kommer hem nästa gång.


Imorgon ska vi hälsa på min kusin Eva, ska bli hemskt roligt! Blir en extra sväng men kan ju även tänka mig att det kommer ta flera år innan nästa gång... så vi SKA hälsa på!


Packningen är så gott som klar ska ju bara vara borta över en natt men det blir mycket packning ändå...



Av Kisse - 29 november 2008 22:12

Hela dagen har det skurats och små plockats överallt i huset men nu är det såg gott som klart, bara granen och lite små grejs till som saknas. Granen får vänta tills Petter kommer hem nästa sväng.


Petter jobbade länge idag så han och sonen sover redan, jag ska snart krypa till kojs jag åxå, imorgon blir en lång dag med många timmar i bilen. Blev nämligen ingen Birsta idag så bli till att kliva upp tidigt imorgon och allra först bege oss till Birsta för att fixa en del nödvändigheter till Petter.


Filip lekte tittut med mammas ny strykna gardiner och dukar... det bjuder jag på, är ändå så dålig på att stryka, har inte tålamod :)



Så här fint fick Filip det på rummet, Filip sitter och kollar gamla julkort han är helt besatt av tomtar :)


 


Slog in en till julklapp strax före maten och då passade Filip på att sno tejpen, snacka om att han lär sig grejer nu. Hur gulligt som helst att se hur han försökte gång på gång att få tejpen att fastna på biten med papper han hade han vet då hur det ska gå till problemet är bara att få till det :)


Av Kisse - 29 november 2008 09:12

Våran underbar skön sjungande vän Barbro, sjöng på Filips dop och så även på vårat bröllop! Så evigt tacksam att hon åter igen ställde upp och gjorde en stor dag så minnesvärd för oss. Ryser och gråter när jag hör de låtarna konstigt nog klarade jag mig från tårar hela vigseln (men väldigt väldigt nära)  :) Vilket kändes skönt, jobbigt att gråta när man är glad tycker jag. Filips dop var otroligt känslosamt tyckte jag och har gjorde tappra försök att inte gråta men funkae inte hela vägen ut fast jag då hade "tränat" mig att inte gråta ;)


Denna sjöng hon på dopet och det är en underbar fin låt, tyvärr hittar jag den ingentsna, någon som har tipsa vart man kan hitta den?


På bröllopet sjöng Barbro två sånger en som hon tipsade om, Du är allt med Sonja Alden& Shirley Clamp, otroligt fin låt :) Och sedan När löven faller med Carola eftersom den passade vårat höst tema så bra och jag var ett stort fan av Carola som liten :)


Stort tack till dig Barbro och du vet att vi är otroligt nöjd med din insats!!!!

Av Kisse - 28 november 2008 20:37

Varit en bra dag på jobbet, lite barn och det har varit så lugnt att vi även hunnit julpynta lite, allra mest jag då jag på förmiddagen gick in med en pluttis tidigare. Eftermiddagen har jag mest varvat mellan skötbord och strykbräda :) Kan ni tänka er det???? Jag som HATAR att stryka, har strykt gardiner till hela två rum...med två fönster i varje dessutom, nästan rekord för min del så imorgon när mina ska strykas blir det väll en massa fusk :) När jag skulle lämna jobbet kom däremot dagens stora bakslag, bilen startade inte och mobilen var lika död den åxå, kom i alla fall på till slut att syster man borde vara på väg hem men utan mobil är man ju utan nr. åxå... ringde syster som var snäll och fixade lite hjälp åt mig. Bilen startade med lite drag hjälp så imorgon ska jag få ett nytt batteri och dessutom har jag krav på nya torkadblad till bilen åxå som betalning att jag och Filip ska skjussa pappa och husvagnen till jobbet i Fiskarheden på söndag.


Filip och jag stannar och sover med pappa i husvagnen sedan funderar vi på att göra en av stickare och hälsa på kusin Eva och hennes dotter Norma, (vad säger ni om det, Eva? ) på vägen hem på måndagen.


Pizza till middag idag så jag har så ONT i magen... hälsat på svärmor och Ludde en stund på kvällningen. Men nu blir det lata sig resten av kvällen, kanske slå in lite julklappar och pyssla lite men ingen som helst kraftansträngning. Ladda tvättmaskninen men det är ju vardags göra så inget jag räknar som jobbigt, hänga däremot är blää tråkigt men det gör jag imorgon.

Av Kisse - 27 november 2008 21:08

Idag blev det julklappas shopping med A-K och Tim. Så nu ä vi klara med Filips julklappar, blev en dockvagn för 100:- på lekplaneten eftersom Filip är helt frälst i kusinernas. En mini kånk är ju beställd sedan tidigare och den allra bästa julklappen blir nog "Learning Puppy", en hund som sjunger, räknar, pratar.

 

Fisher Price Learning Puppy 299:- på Barnens hus


Den har två interaktiva leklägen

  • Dags att lära A-B-C och kroppsdelar
  • Musik och lekar, hela tio sånger kan den

 Den lär barnet:

  • alfabetet
  • siffror
  • kroppsdelar
  • färger
  • roliga lekar

Filip bara ÄLSKAR den!!! Ska bli så roligt att ge honom den på julafton :) har några små grejor åxå typ en bok, gelpennor (typ som kritor fast ger ifrån sig mycket mycket mer färg som lätt går bort), två pussel.


Sen vet ju typ vad alla andra kommer köpa till Filip åxå men jag tycker det är bättre att vi vet för det är ju inte till oss julklapparna är, det är ju till Filip och han vet ju inget, det är ju inte vi som ska bli glada det är Filip, sen blir ju så klart vi glada över att se hur glad våran son blir!!! Tror det kommer bli en super rolig jul! Känner nog lite julstämning trots allt, redan nu, trots att det ännu inte börjat bakas eller pyntas i detta hus mer än två ljusgardiner som sats upp :) Det ska ske i helgen, jag hade hoppats på hjälp av Petter men nu verkar det som han måste jobba några timmar på lördag åxå :(


Imorgon är det jobb för min del och filip ska vara hemma med pappa som ska vara ledig för första gången på mycket länge.


Stort GRATTIS säger vi idag till Jenny och Uffe som fått en liten tjej!!! Vi har köpte present idag och längtar redan efter att få träffa den lilla :)

Men vi låter dom komma hem och landa lite först, dessutom är Filip snorig nu så den måste vi kurera bort först.

Av Kisse - 26 november 2008 20:43

Idag har det varit en bra dag på jobbet, en riktigt bra dag, hemskt roligt att jobba då man känner verkligen att man gjort det man ska! Det man är utbildad till, inte bara barnpassning! Önskar att alla dagar kunde vara så här då skulel jag inte ha något emot att gå och jobba eller lämna Filip på fsk men nu vet jag ju att det hemskt sällan är så här bra på förskolorna...


Jag har nu bestämt mig efter otroligt mycket velande att inte söka de någon av de 8 tjänsterna jag hittat utan hålla mig till planen och vara hemma med Filip fram till mars, en gång... sen får vi se när vi får fsk plats, kan ju bli lite tidigare eller senare men jag lägger ner jobb sökandet. Troligen får jag ändå tillräckligt mycket jobb de veckor Petter kommer vara hemma eftersom jag då kan vikariera hur mycket som heslt utan att ha dåligt samvete för Filip. Känns skönt att ha bestämt mig känner nämligen att mitt velande tagit hemskt mycket energi!


Filip har i alla fall haft en bra dag först hos mormor sedan hos moster, ville verkligen INTE åka hem precis som jag befarade... mammas lilla plutt. Jag passade på att stor handla innan jag hämtade sonen och så fick vi middag hos syster *tack snälla* vi är hemskt bortskämda :)

Av Kisse - 26 november 2008 19:21

Mamma Mu och Kråkans jul + målarbok+kakformar från Barnens bokklubb

Nyaste mamma Mu är ju bara ett måste i denna familj, dock inte till filip utan MAMMA i familjen (jag alltså) är Mamma Mu fantast!!!!

I paketet ingår också en jättefin målarbok med Sven Nordqvists härliga bilder - redo att färgläggas. Och dessutom tre kakformar med Mamma Mu själv, hennes ständige följeslagare Kråkan och en koskälla. Formarna är helt unika och finns bara hos Barnens Bokklubb - baka favoritfigurerna i jul!

Medlemspris: 188 kr


En julklapp till mig själv med andra ord. Hade önskat den av Petter men visade honom detta erbjudande så tyckte han jag skulle nappa på det...jag har ju ändå önskat mig filmen av honom :)


Ni kan ju gissa om våra pepparkakor kommer vara kossor och inte vilken kossa som helst, MAMMA MU pepparkakor blir det i år!!!!


Är ni inte redan medlem så passa på att bli värvad nu före den 4 dec, kanon fint värvningerbjudande både för den som värvar och bli värvad (extra julklappar under granen), hör av er om det är någon som är sugen!!!

Av Kisse - 25 november 2008 13:02

Imorgon ska vi prova på något nytt... ARBETANDE SMÅBARN FAMILJ.... *hihi* Låter värre än det är MEN vi ska faktiskt jobba båda två imorgon, både jag och Petter alltså. Mormor och moster ska dela på barnpassning av Filip, så det blir nästan som på riktigt fast utan fsk då, lämna Filip hos mormor innan jag åker vidare på jobbet, sedan hämta Filip hos moster (min syster alltså) efter jobbet. Kan nästan tänka mig att han inte vill följa med mamma hem då ;)


Blir med andra ord en tidig mogon imorgon. Jag börjar 8.00 men måste åka härifrån allra allra senast klockan sju. Sedan jobbar jag till halv fyra så ingen super lång dag.


Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards