Alla inlägg under december 2009

Av Kisse - 31 december 2009 09:20

Dags att sätta fart, snabeldraken ska få jobba idag och golven ska svabbas eftersom det kommer åla/krypa bebisar idag :)


Sedan hoppas jag på en lugn och fin nyårsafton med god mat och trevligt sällskap

och med det önskar jag mina läsare ett


Gott Nytt år!

 

 

 

 

Av Kisse - 31 december 2009 09:19

  

Lukas i nya pyjamsen från polarn o pyret som jag köpte på rean.

Av Kisse - 31 december 2009 07:00

      Januari


Vi inviger det nya året med nyårs fest här hemma, stor fest, mycke trevligt! Jag får jobb och ångesten är total när vi hux plux är i behov av fsk plats, lyckligtvis får vi se och Filip skolas in, vilket går super och han trivs som fisken i vattnet :) Månaden avslutas med tjejfest, tänk att vi alla har fått barn nu eller ja Ankis höll ju fortfarande på att baka sin bebis i magen ;) Kunde ju dessutom avslöja för mina bästisar här att jag åter igen var gravid. Rastlös som jag är kan jag inte länge hålla hemlisar heller ;)


  


Februari

Började jobba på mitt gamla jobb, super skönt att efter föräldarledigheten komma tillbaka till samma ställe, så roligt att jobba igen och att dessutom jobba 80% passade mig jätte bra, Filip gick på förskola 4 dagar i veckan varannan vecka ungefär, varannan vecka är Petter hemma med honom.  Petter krockade med min bil, tackar gudarna att min man klarade sig utan skador, bilen blev det dock inget kvar av :( Akut behov av ny bil och köper värsta skit bilen... som inte gör annat än ställer till med sattyg i flera månader... bilen står mer på verkstaden än hemma...


Mars

Inser vårat aukta behov av att renovera badrummet och river...

    

Avslöjar här på bloggen att jag är gravid :)

Kommer en ny bebis i "släkten" åxå, Molly föds ju nämligen.


April

Björnarna vaknar och passerar våran gård. Gudsonen Ossian föds efter att ha plågat mamma sin i flera dagar. Vi får en härlig vår, jag är en höstmänniska och brukar inte gilla våren eftersom det mest luktar blötmask överallt då men denna vår var faktiskt riktigt härlig, vi gör lite utflykter, jagar bäver och är ute så mycket vi bara hinner. Vi åker på ultraljud och får se våran lilla bebis i magen.

  



Maj


Vi åker på husvagnstripp, går en viltstig och fortsätter vara ute så mycket vi kan, mina fogar börjar göra rejält ont och jag blir dunder förkyld och sjukskriver mig ett tag. Barnvagnshysterin fortsätter och jag köper en ny vagn till Filip, denna gång kronan sulky som vi ställer ner på förskolan för att ha som sovvagn. Jobbar ett tag till innan kroppen slutligen säger ifrån :(


Juni

Sjukskriven graviditeten ut, min kropp klarar inte av mitt jobb längre, jag ligger hemma på soffan och gör ingenting, en fruktansvärd låsning i höfterna gör att jag får fruktansvärda smärtor. Filip blir van att se sin mamma gråta varje dag och försöker trösta vilket gör att mamma hjärtat nästan blöder :( Filip fortsätter vara på förskolan ett par veckor innan han får gå på sommarledighet. Vi besöker havet, tar en fisketur har en lugn midsommarfest, badar på bybadet och åker på  raggarträff denna månad.

    


Juli


Värmen är fruktansvärd för gravida bloggskrivaren... Stefan (barnens gudfar, våran vän) fyller 30 och det blir så klar fest. Även Filip blir bjuden på fest, maskerad då kusinerna fyller år. Vi åker till pappa Petter som jobbar i Ånge och bor i husvagnen ett par dagar då passar vi även på att hälsa på farmor och Ludde som är i jaktkojan. 


Augusti


Jag och Filip bosätter oss hos mormor och morfar ett par dagar. Åker på ett till ultraljud, denna gång fick mormor följa med och får se att moderkakan ligger precis som den ska och bebisen mår kanon bra. Petter försöker jobba så mycket som möjligt innan bebisen kommer och Filip börjar på förskolan igen. Vi besöker selångers marknad och tar sedan lite semester genom att åka ut i skogen i några dagar. Svampsäsongen börjar! Filip går på lång ledigt från förskolan!


September


Vi blir officiellt gudföräldrar åt Ossian. Knäpper fina magbilder hos Jenny och på Bärs foto. Jag får den efterlängtade TENS apparaten och börjar träna mig inför förlossningen. Vi plockar en massa svamp, Petter skjuter älgar och badrummet blir så när som klart samma dag som vattnet går 9 dagar före bf. Lukas föds efter en snabb förlossning, 3880 gr och 51 cm, helt underbar! Filip fyller 2 år. Släpar ut hela familjen på täkten och sätter barnen i en fin låda :)   


Oktober

Vi firar ett årig bröllopsdag genom att gå ut och äta hela familjen tillsammans med Ankis, Jim och Ossian på Höga kusten bron. Vi gör våran första utflykt ut i skogen med liten nyfödd Lukas genom att hälsa på mormor och morfar som är och fiskar. Sedan blir det så klart vagnspromenader, svampplockning och "fisketur" denna månad. Badrummet är "klart".



November

Vi gjorde ett besök på baby-lekis på drakborgen. Lukas gör ett besök hos folktandvården eftersom han föddes med en tand. Jag kör igång min första bloggtävling och kör sedan min andra tävling i slutet av månaden, kul! Petter åker och jobbar och jag blir själv med båda barnen, Filip är fortfarande ledig från fsk.

Blev månaden då drömmen  (matriellt dröm bör tilläggas) uppfylldes ;) Vi besöker julmarknaden på byn och gör lite fynd.


December

Gör en utflykt med mormor och Freja till Huddik, sover över hos mormor och morfar, hälsar på gudmor och hennes familj ett par dagar och passar på att träffa pappa Petter.

Petter kommer äntligen hem efter några veckors jobb och vi åker med Filip till badhuset i Matfors, Lukas får stanna hemma med mormor. Petter åker en sväng till för att jobba och snön vräker ner. lucia firande på byn och sedan kommer pappa Petter hem, som vi längtat! Vi firar en underbar jul och förbereder för en nyårs fest hemma, i år blir det dock en småbarnsfest i ett mindre sällskap!  



Av Kisse - 31 december 2009 06:45

Jag tillhör ju verkligen inte skaran som ALDRIG vinner ;)


Under året har vi verkligen haft TUR!!!


Februari: 500:- oki-doki då köpte vi detta:

     


Juni: 500:- boogie kidz då köpte vi detta:

  


Juli 500:- kiddoz då köpte vi detta:

Ruben Tallkotte docka till Filip och Ossian och julfigurerna till sångpåsen.


september vann vi denna dress från liandlo

  


November vann vi sparkcykeln

  

December vann vi: presentkort hos vimsadekor värt 400:- och då blev det detta:

  

Vi vann även en lundmyr filt (som inte kommit än?)

  

och ett hemligt paket från IOB butiken till ett värde av 1000:- och då fick allt detta:

  


snacka om att vi haft TUR :)








Av Kisse - 30 december 2009 23:57

Min man är sämst på att be om hjälp, han hjälper gärna andra oftast utan att dom bett om hjälp, han erbjuder sig hjälpa... men sen kan han inte be om hjälp när han behöver det.. utan tycker dom dom han hjälp kan erbjuda sig själv...


Ett exempel:

P: HÅll i!

K: Va?

P: HÅLL I!!!

K: vaddå vill du ha hjälp?

P: Nä jag gör det själv....

K: Du kan ju be snällt om hjälp så hjälper jag dig...


Tur att hunden var inne så han kunde städa... tilläggas bör väll (annars gnäller väll "nån") att vi skrattade båda två hela tiden under de tappra försök Petter gjorde... säcken väger 18 kg och är så hiskeligt otymplig ;)


Tror ni han bad om hjälp???


Nopp han tog påsen men det minimala innehållet ut i hundstugan... idag bar jag ut säcken och fyllde på tunnan...  


Ja ja vi har ju rätt roligt i alla fall, jag och långkalsong mannen min :)

Av Kisse - 30 december 2009 23:21

Hemskt skönt att vila från Filip ibland men ändå skönare när man fått hem honom igen. Man saknar ju lixom hans knasiga upptåg mitt imellan "sattygen" han kan hitta på... otroligt vad finurlig han kan vara i alla fall och kreativ är ett ord som beskriver honom väl ;)

  


Slås ofta av tanken och känslan över att älska mina barn så att det gör ONT i hjärtat, herre gud vad skulle man göra utan dom, jag blir tårögd bara av tanken att kunna förlora dom. Grejen som gjorde mig så ledsen i slutet av gravidteten som jag lämnade/lämnar utan för bloggen gör att jag ännu rätt som det är kan falla i gråt, det gör så himla ont i hjärtat bara att tänka på det. Jag trodde det var mycket gravidhormoner då som gjorde att jag grät och grät men jag gör det ännu och som jag skrev då, detta är något som kommer att påverka mig för resten av mitt liv!!! 


Det är farligt att leva, man kan faktiskt dö!


    

Detta gjorde jag av min vinst jag vann hos vimsadekor :)

Av Kisse - 30 december 2009 22:40

      Hade oflyt igår och bilen gick sönder så idag har Petter fått ägna dagen åt att fixa den, jag har mest bara varit arg och less, städat, tvätt och grejat (vilket inte gör mig gladare) Bilen är i alla fall lagad nu MEN har körförbud på fredag... klantarslena har ju glömt att besikta bilen... betalat våran tid har vi gjort åxå... MEN glömde åka dit :( Jag blir så less på mig själv, ja helt och hållet MITT fel!


Glad i alla fall åt all post som kommit de senaste dagarna ;) Paket i massor, nä då men en hel del MOLO fynd har jag gjort på reorna och ett på tradera.


    

Denna underbaring har jag drömt om sedan den släpptes och nu med 30 % rea fick den äntligen bli Filips :) (ord. pris 349:-) Remington, warningmoose.

  


Lukas kan ju inte vara sämre han ;) Fremont warningmosse. Hittade hans på ännu bättre rea 167 kr hos Bus och Rackartyg ;) (Ord. pris 279:-) Dock stl 74 så dröjer ett tag innan han kan ha den men då har vi något att längta till, dessutom bär han ju upp kläderna mycket bättre då än nu ;)

     


Även Soso Babuska byxor till Lukas för 169:- hos Elva små troll, blir ju jätte fint med en en färgad body till dessa byxor, dessutom har byxor med lång mudd, lång användningstid :) (ord pris  249:-)


  


Dessa taights hade jag faktiskt inte sett tidigare så blev glad av att hitta dessa på 50% rea. Aksel cubacars stl 68 perfekt till Lukas kortärmade body som trots sin stl 56 kommer kunna användas länge. (Ord pris 229:-)


Tradera fyndet, så fin, skulle tippa på helt ny, betalade nå och ingenting ;) Okej då lite över hundringen med frakt! (ord pris: 279:- (skulle jag tippa på)


Jag är i alla fall sjukt nöjd!


Av Kisse - 30 december 2009 12:39

Som vanligt snurrar livet på, runt, runt i hiskelig takt, jag hinner inte med mig... eller rättare sagt jag hinner inte med att blogga om allt jag hinner med ;)


Igår hade vi först främmande av syster med familj som hade vägarna förbi och sedan lämnade vi Filip hos farmor och Ludde för att åka och handla inför nyår. Filip hann somna på den korta biten till farmor :( Anledningn till barnvakt var ju att vi inte ville han skulle somna i bilen, läggningen av Filip har varit hemskt nu ett tag och han har sovit som en kratta och ungen somnar så fort vi sätter honom i bilen så då lovade farmor att han kunde få sova kvar där en natt. Efter mat handlingen åke vi dit med sova grejer och sedan hem och grejade med det vi kunde inför nyår.

  

Imorse passade vi på att ta sovmorgon, rejäl sovmorgon, vaknade av telefonen vid elva ;) Lukas är en baddare på att sova han... varit vaken stundvis på morgonen men då har vi turats om, känns riktigt skönt, tack farmor och Ludde för att ni ställer upp så himla mycket för oss.


Passar på att visa Filips julklapp från farmor och Ludde, mega söta, fräcka SKRIDSKOR! Svårt att fånga det på bild men dom är verkligen super söt, så himla små ;)



Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Skapa flashcards