Alla inlägg under januari 2010

Av Kisse - 31 januari 2010 22:13

Nu är den klar... bara resten av utbyggnaden som behöver bli klar för att jag ska ha någonstans att ställa den åxå... i utbyggnaden kommer vi nämligen spara den gamla timmrade väggen (troligen men beroende på vilket skick den är i) och DÄR blir den PERFEKT. Men jag är impulsiv och rastlös med dåligt tålamod ;) Har jag bestämt mig ska det göras NU och inte om ett halv år när det kanske KANSKE är akuellt ;) Tills dess får den trängas med allt annat dock blir det inte där den står just nu, där ställde jag den bara för att jag har bäst ljus där :)


Tada här kommer den!

Före:     

Efter:     

                 


Som ni ser på före bilden ska det sitta en bräda högst upp åxå men jag har ännu inte bestämt mig om stegen är klar nu eller om jag ska fixa en bräda längst upp. Som vanligt är det detaljerna som för mig gör hela grejen, visst blev den fin?!

Av Kisse - 31 januari 2010 21:41

Har man en tand redan när man föds är det väll dags att börja borsta den åxå, vi fick rådet att borsta tanden redan när vi var till folktandvården men helt ärligt kan jag berätta att Petter borstat tanden en gång tidigare och jag ingen gång... ja det är faktiskt fullt nog att hålla reda på allt annat som ska skötas på en bebis att vi helt enkelt struntat i det!

Men som sagt det är väll dags att börja någon gång och idag bestämde jag mig för det och sprättade den nya fina tandborsten, Lukas tyckte det var mumsigt att ligga och tutta på den ;)


      


När har ni börjat borsta tänderna på era bebisar?

Av Kisse - 31 januari 2010 20:51

Tror det finns en mycket billig hund i svärmors hus ;) Filip kom nämligen hem med en tuggad tygkasse, en annan nessesär, en annan tandborste, tuggade suppar men ingen febertermometer eller salva ;)

  

Liten Jänta i somras, nu är han inte lika liten längre ;)


Tur att man själv haft en jämthund och vet att de har lite för mycket energi och gärna tuggar upp saker när de blir rastlösa eller svartsjuka ;)


Jänta är nämligen lite svartsjuk på Filip även om hon avgudar honom så mycket att hon ligger brevid sängen och gråter när han sover ;)


En mycket liten hund bor i en stor jämthundskropp, precis som vi upplevde våran Eka. Saknar den hunden nått så otroligt men tyvärr måste jag väll säga att jag inte vill ha någon ny, en alltför liten hund i alltför stor kropp så tycker jag jämtar känns och Jänta bara bekräftar mina känslor. En trevlig, sprallig hund med mycket energi som har mycket att ge i skogen men otymplig storlek, det kände man på när man skulle bära ut en sovande Eka från djurkliniken. Sen kan man ju hoppas att vi aldrig mer behöver vara med om samma helvete som vi fick med Ekas benbrott där allt gick fel från första början och åter igen en liten hund i en stor kropp.


Gillar gråhundarna bättre då, iaf våran Macken, lugna goa Macken, liten och behändig!

Av Kisse - 31 januari 2010 19:27

Idag passade vi allra först på att ta sovmorgon fick sedan främmande av A-K och Molly som kom med några påsar urväxta kläder, rena rama julafton och jag plockade ur en del till Filip och skickade resten till Axel. Stort tack för de!

  


Hämtade Filip och åkte till mamma och pappa för snöskottning av taken (nopp inte jag men karlarna i familjen). Fick super god tacopaj och sedan chockladpudding till efterrätt, firande nämligen lillebrors 19 årsdag lite tidigare iår.


Hände en hel del i gamla pannrummet i helgen (tack för hjälpen Niklas) och jag hoppas vi lyckas jobba undan en hel del i veckan när Filip ska på fsk.



Av Kisse - 31 januari 2010 19:00


Stefan vad säger du om jag berättar att Filip vill bli rörmokare när han blir stor?


Eller som det kom fram på en av alla fester vi den senaste tiden varit

?: Äh vad fan Petter kom ut ur gardeoben nu...

P: nja...

?: Äh kom ut nu...

P: Ja okej då men inte fan visste jag att det vara RÖRMOKARE jag ville blir???  


Kan säga att vi andra, typ alla utom rörmokaren, skrattade gott :) Kan tolkas precis hur man vill ;)

Av Kisse - 30 januari 2010 23:29

  

Tiden går så himla fort jag har svårt att förstå att Lukas inte längre är så här liten :)


Fotograferat har Jenny gjort.

Av Kisse - 30 januari 2010 19:33

Så fort det kommer in lite nya pengar blir det en sväng till ikea för att införskaffa ny matstol till Filip då vi bestämt oss för att låta Lukas ta tripp trappen och Filip ska istället få en sån här AGAM stol från ikea 399:-

Först tänkte vi önska en tripp trapp till Lukas åxå i doppresent men sedan konstaterade vi att Filip är redo att byta till en annan stol och då funkar agam från ikea perfekt. När det kommer småttingar på besök lånar Filip gärna ut tripp trappen och sitter på en vanlig stol men jag tycker att Filip ska sitta bekvämt och en högre modell är att föredra. Priset är vettigt, färgen passar perfekt i köket och Filip sitter bra på stolen (vi har provat hos släktingar).


Ska knåpa ihop ett kollage på vad Lukas önskar sig i doppresent istället ;)  

Av Kisse - 30 januari 2010 19:28

Ingen som läser min blogg så noga va??? Ni vet några inlägg längre ner (från dagen) skriver jag att vi INTE har några planer på smakisar...

  

*Sssh* berätta inte för någon att jag smakat majskrokar ;)


             

Lite glad, lite fundersam, lite äcklad... vet inte alls vad jag ska tycka om majskrokar... mammas tutt är nog godare iaf ;)


Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards