Alla inlägg under september 2010

Av Kisse - 30 september 2010 12:21

Planerat strömavbrott idag mellan 10-15 men ännu är strömmen kvar ;) Vi blev sega idag och ändrade våra planer och blir hemma hela dagen så jag har lovat barnens kusin Max att ringa till honom när skolan slutar och gå och möta honom vid bussen, Filip längtar jätte mycket efter honom så det ska bli roligt!


Tänkte bjuda på lite nya bilder på barnen

    

Filip igår när han och Petter gick iväg till skogen, fika i kånken på väg ut i skogen och svamp i väskan när han kom hem ;) Invigde nya kepsmössan från h&m, perfekt mössa för väldigt vettigt pris 49.50:-


    

Lukas tränar för fulla muggar på att stå och gå, reser sig upp helt själv och kan gå ca 2-3 steg nu men har inte fått till det riktigt med balansen ännu men snart, snart springer han nog och då får vi inte en lugn stund ;)


    

Filip i sin fina väpnarluva från Molo, köpt hos Pirum parum. Jätte fin och kommer bli perfekt under hjälmen i vinter men funkar ju super nu åxå.  Stl 4-5 år så jag skulle säga att de är lite små i stl (vilket jag annars inte upplever molos kläder) kostar 199:-, vändbar med dubbelt tyg med grå botten och blå stjärnor på insidan :)


Av Kisse - 29 september 2010 18:29

Fördelen med att jobba är helt enkelt att de lediga dagarna uppskattas mer ;)


Nu har jag jobbat klart för denna vecka :) Har dock en fotobok jag måste få klart senast imorgon, har du EON, gör en du åxå det är nämligen gratiswww.fujidirekt.se/eon men passa på, sista dagen imorgon!


Jag har ett par tusen bilder att gå igenom så räkna med att jag har fyrkantiga ögon imorgon ;)

Av Kisse - 29 september 2010 07:00

  

För våran Filip som blir 3 år idag!

Av Kisse - 28 september 2010 20:55

Idag har det varit en lång dag, jag är INTE van att kliva upp så här tidigt kan jag säga, öppnade ju förskolan redan kvart över sex :) Men konstigt nog var jag pigg imorse, inga problem att ta mig upp och iväg men däremot har dte kommit trötthetssvackor under dagen lite titt som tätt, speciellt vid halv två när jag var på väg hemmåt då var jag sjukt trött. Väl hemma gick det över ;)  Lukas vaknade från sin vila, tvättberget var enormt, vi hade svamp kvar att rensa så eftermiddagen har gått snabbt och jag borde sova nu eftersom jag jobbar en lång dag imorgon åxå men som vanligt har jag ju bara några saker att fixa före ;)


Har fått hem mina två sista filmer från lovefilm åxå, ni vet gratis erbjudande från buzzador, otroligt vad smidigt det är... funderar starkt på att fortsätta vara medlemmar men kanske dra ner till 2 filmer i månaden. Finns ju olika paket för att passa alla familjer, kolla in på lovefilm ni åxå och uppger ni koden FILM09   kan ni prova GRATIS i en månad ni åxå ;)


Nä nu blir det sova iaf jag hoppas Filip hinner vakna imorgon innan jag åker till jobbet så vi hinner fira honom lite på morgonen, sjunga och öppna lite paket i sängen så jag åxå får vara med på det. Imorgon blir våran stora kille 3 år, magiskt!!!

Av Kisse - 27 september 2010 21:14

Känt mig trött idag, helgen blev rätt intensiv och jag skulle behöva mer helg ;) Jobbat idag iaf, en lång dag så man hinner lixom inte så mycket när man kommer hem, umgås med familjen så mycket som det bara går. Imorgon öppnar jag försolan så TIDIG morgon imorgon lika bra att krypa till kojs!


Fördelen med att börja tidigt är iaf att man slutar TIDIGT, nästan hela dagen kvar :)

Av Kisse - 27 september 2010 09:15

Ibland får Petter till KANON fina bilder åxå ;)

  

Av Kisse - 26 september 2010 21:05

Dagens planer gick i stöpet när vi fick främmande på förmiddagen A-K, Tim och Molly kom för att fira Filip och Lukas. Så Filip fick stanna hemma från gympan och leka istället men det gick ju lika bra det åxå efter lite lunch gick vi ut så barnen fick hoppa lite studsmatta :)


Efter Lukas tupplur bestämde oss för att byta miljö för en stund, vispade grädde och ruskade ihop en smet och stack iväg till svärmors stuga.


Slicka av gräddvisparna är ju ett måste ;)

 

Lukas

  

Filip

  

Petter började direkt med att tända i vedspisen där maten skulle tillagas, Lukas utforskade miljön och Filip tog sig en tupplur eftersom han envisades med att kliva upp fyra imorse åxå :(

   

Lukas fick inviga de nya skalbyxorna som satt perfekt *gah* ungen växer om sin storebror snart... stl 86 på byxorna.

 

Tänk att han är 1 år nu... 

  

Fick till slut liv i Filip åxå, han älskar ju att leka med vatten :)

  

Petter började grädda våfflor med hjälp av ett gammal våffeljärn vi fått av mamma och pappa men valt att ha i boan eftersom det är rejält tungt och inget man kanske släpar med sig på varje utflykt ;)

  

Blev de GODASTE våfflorna vi någonsin ätit!

  

Perfekt äta med händerna mat :)

Efter lite mat och kaffe packade vi ihop och stack till skogen istället.

    

Han växer så det knakar och har även gått upp till stl 86 på jackan (jacka efter Filip) behövs nu när fleecen ska få plats under åxå det börjar bli rejält kallt på kvällningen!


SVAMPPLOCKNING!!!  

     


Skogens GULD, hittade faktiskt en hel del idag :)  


Efter ett familjebad sover nu alla i familjen UTOM jag men jag ska ta och krypa till kojs jag åxå bara jag kollat av schemat när jag börjar jobba imorgon!

Av Kisse - 25 september 2010 23:47

Filip fick en bok av oss imorse, nämligen "När prinsessor fyller år", en bok som han länge önskat sig eftersom den finns på baksidan av "Så gör prinsessor". Redan när han öppnade paketet och såg baksidan utbrast "åh prinsessan" ;)

När prinsessor fyller år

Den är verkligen härlig, jag älskar ju sagor och brinner extra mycke för de som handlar om genus och det här är precis en sån bok! Jag beställde min på adlibris där kan man även provläsa en del böcker bland annat denna.


På förskolan jag jobbar på har dom den här boken nu, den var riktigt bra den åxå.


Maskerad


Så här beskrivs den på adlibris: 

Mariama, Yosef och de andra barnen på förskolan är redo för maskerad, men vem ska vara vad? Man behöver inte bara vara det ena eller det andra, ibland vill man kanske vara både och. Läkare , tigrar och prinsessor ryms i denna lekfulla och fartfyllda historia. Pris:


Dock tycker jag nog inte riktigt den passar i åldern 0-3 år som står där snarare 2-5 år kanske.


Jag har sagt det förr men BÖCKER är viktiga för barn, Filip är verkligen inne i en bokålder nu och har valt ut en riktig skitbok ur bokhyllan som han bestämt är sin favorit (för att det är ballonger på framsidan) Boken innehåller dikter och verser av ett slag jag INTE skulle läsa för barn under 10 år... en del är helt sjuka faktiskt och bör inte läsas alls... riktigt riktigt DÅLIG!

Barnens versbok

Så här ser den ut, köp den inte, låt inte det billiga priset 29:- lura er!!!!

Eftersom vi inte läser den, så är den Filips slit och slängbok, den tar han med sig ut, i bilen och släpar runt i hela huset men vi läser den INTE på så sätt kan han vara mer rädd om de andra böckerna han har ju lixom en slit och släng. Peppar peppar har inte många böcker gått åt ännu, någon enstaka har blivit lite väl hårtläst men jag vill att böckerna ska vara tillgängliga HELA TIDEN och då får man räkna med det åxå.


Nästa bok i våran bokhylla blir nog denna

Äntligen bajs!

Den handlar om konsten att bajsa på potta som ska bli våran lilla projekt här framöver. Filip håller stenhårt fast vid sina rutiner, bajsning sker efter läggning i blöja dels vill jag få bort blöjbajsningen men allra mest vill jag få till en fungerande läggning och inte behöva göra den 2 ggr varje kväll. Ta bort nattblöjan anser jag inte vara någon stress, dels för att han är bara 3 år, dels för att vi har ingen toalett på övervåningen och då blir det av bekvämlighet lättare med blöja (fast vi har en potta uppe att kissa på vid akuta behov) men allra mest för att jag tror inte på att stressa fram något som barnet inte är redo för och Filip är inte redo för det ännu!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards