Alla inlägg under april 2011

Av Kisse - 30 april 2011 22:58

Började dagen med att ligga länge hela familjen mysa och busa, njöt av en helt ledig dag tillsammans, sen frukost eller ja nästan lunch och sedan rullade dagen på i ett snabbt tempo, Pierre, Sussie, Olliver och Elin kom och lekte, drack en massa kaffe och surrade ett tag innan det var dags att baka lite inför kvällens valborgsfirande (lite vinster till lotteriet).


Svärfar och Aina kom och åt tillsammans med oss så det blev grillat och äppelpaj till efterrätt.


Sedan var det dags att förflytta oss till valborgsfirandet där det vankades, korv, hamburgare etc. stor brasa och fina fyrverkerier. Vann på lotteriet gjorde vi också ett par stickade strumpor till Lukas valde vi på vinstbordet :)


Filip orkade hålla sig vaken tills vi kom hem och somnade på direkten, Lukas färemot han gav upp strax innan vi åkte hem så han var det bara att klä av och stoppa i sängen direkt, nu ska jag krypa ner i sängen jag också imorgon har vi en rolig lekdejt tillsammans med syster inplanerad :)

Av Kisse - 29 april 2011 21:27

Dagens skörd av steg.

Av Kisse - 29 april 2011 21:17


Vi tog hem kronan vagnen över helgen, den står annars på förskolan eftersom Lukas sover i den där och vi orkar inte släpa den fram och tillbaka.


 

ÄLSKAR den vagnen, så grymt nöjd med den. Kronans duovagn alltså (inte sulkyn)!


Fina Lukas fick följa med på en kvällspromenad, klädd i pyjamas och kofta med vällingflaskan och en massa surr från lilltruten ;)

Av Kisse - 28 april 2011 22:21

Dagens steg, rätt bra med tanke på att halva dagen gått när jag tog på mig den.

Av Kisse - 28 april 2011 20:41

Jag tävlar om ett par tuffa jeans i valfri storlek

från det svenska märket I dig denim.

Tävla du med, klicka här!


Av Kisse - 27 april 2011 22:20

Efterlängtad löningsdag så det blev stor handling på vägen hem!!!


Fick veta något på jobbet som gjorde mig väldigt glad iaf och längtar tills imorgon då resten får veta ;) Imorgon börjar mitt nya schema så det blir en sväng till arbetsförmedlingen på förmiddagen och anmäla mig 50 % arbetslös får även en stegräknare imorgon nu ska det räknas steg, motiverad till tusen!!!

Av Kisse - 26 april 2011 20:45

Det känns bra när man efter en lång helg längtar till jobbet igen. Riktigt skönt att jobba, vila från sina egna ungar och ägna andras barn en massa tid ;)


Hämtade hem mina egna två glada barn från deras förskola med lite nya skavanker... Lukas hade mega stor fläskläpp då han kört på tok med cykel idag :( Tjurig unge vi har som skulle köra stor cykel också, ner för backen och i full fart såklart men när jag kom och hämtade dom så hade han iaf övergått till de små cyklarna istället :)


Mycket trött Lukas vägrade släppa tutten och gosen sedan han kommit hem...

  Så den följde med ut när vi gick ut efter middagen. Försökte få Lukas att stanna inne eftersom han var så trött men icke han skulle ut han också :)


Blev inte bättre med Lukas läpp då att han senare ramlade här hemma också och denna gång slog ut en bit ur framtanden så imorgon blir det för Petter att ringa tandläkaren så vi får visa upp den alt. slipa den lite. Otäckt när de slår tänderna :(
 

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards