Alla inlägg under maj 2011

Av Kisse - 31 maj 2011 21:55

Varför sitter jag ALLTID sista ansökningsdagen och söker arbete???


ALLTID sista minuten men SÄLLAN sen...



Uppdatering KL:22.51


 2 st. tjänster + 2 vik. sökta


*puh*

Av Kisse - 31 maj 2011 21:20

Vilken stressig och styrig dag det varit idag, lämnade in barnen på fsk och såg att de stängde tidigare idag och fick börja pussla schemat för att få ihop det med att barnen skulle hämtas 45 minuter tidigare. Men problem är till för att lösas och med förstående kollegor går allt att fixa. Jobba mina timmar, hämta barnen, hem och lämna barnen, byta om för att åka tillbaka för APT/avtackning av gamla chefen som nu går i pension. Glada skratt men ändå en viss ledsamhet då den chefen verkligen varit en kanon chef, hon kommer bli saknad. En sådan chef skulle ALLA ha ;)


Hur som haver hem och avlösa mamma och pappa som varit med barnen och nu blir det sova, extra timmar inbokade imorgon :)

Av Kisse - 30 maj 2011 22:06

Usch jag känner mig lite tudelad idag glad för en massa saker och mindre glad för vissa. Har igentligen inget särskilt att berätta heller då det mesta är luddigt och lite osäkert... men väldigt hoppfullt...


Känner mig lite trött och sliten och less på att vara själv men jag antar att det är en vanesak... det är tur att jag är en hyffsat redig kvinna att sköta saker själv...


Jag vill inte klaga, jag är glad att Petter har jobb på hemmaplan, jag är glad att jag har ett jobb (om än bara 50 % för tillfället) jag är glad för att saker och ting faktiskt börjar se ljusare ut... det har varit en lång svacka nu :(


Jag ser fram emot en längre ledighet och jag ser fram emot helgens äventyr ;)

Av Kisse - 29 maj 2011 23:11

Jag måste berätta om en till underbar bok från Sagolikt bokförlag nämligen Jösta och  Johan som handlar om önskan om ett barn fast dom är av samma sort, likadan och likadan. Jösta och Johan är den första boken i giraffserien. Medföljer till boken gör även en cd skiva med sagan.


En unnderbar bok som tar upp både homosexualitet, barnlängan och adoption, finns på bland annat adlibris för 127:-


Av Kisse - 29 maj 2011 21:59

Ihelgen har det verkligen inte blivit många steg, jag är inte helt hundra i kroppen och känner mig helt slut nu efter min och Zannas lång promenad men dagens skörd är i alla fall uppe över 17 000 steg :)


Morsdag idag och jag gjorde en tårta (är väll bäst så om man ska få någon ;))

Har varit sjukt sugen på att göra en sedan jag såg att ica hade börjat med vita marsipanlock och fina rosa rosor så en sådan fick det bli. Med hallon och marsanfyllning *mmm* 


 

Svärmor och Ludde kom och gjorde oss sällskap.

 

Filip gillade inte marsipan men åt ändå upp en ros och desto mer tårta. Lukas däremot åt upp marsipanen men lämnade själva tårtfyllningen, dom är ju roliga dom där två ;)


Lukas har ett öga som börjat klägga idag så jag tror jag blir tokig... frågan är om han är känslig på pollen eller nått eller om ögoninfektionen tagit om... imorgon blir han hemma iaf då Ludde hjälper till att pyssla de tre timmar vi behöver barnpassning. Nu har jag fått schema för sommaren och det känns bra att vi äntligen kan börja planera lite, semesterveckorna är klara. Imorgon ska jag sätta mig och finslipa min cv och skicka in en drös med jobbansökningar :)

Av Kisse - 28 maj 2011 21:45



Ett tradera fynd, 100:- för bord och fyra klädda stolar!!! Nu ska jag klura på om det ska målas vitt eller hur jag ska göra... stolarna behöver ny klädsel iaf än det svarta lurvet som är på nu. Stort är bordet och i nuläget duger det faktiskt precis som det är!!!


Var meningen att vi skulle på 4 års kalas idag men efter veckans ögonklägg och förkylningarna så avstod vi i rädsla att smitta andra, (grattis på födelsedagen Emilia och Johanna också fyller år idag ) men det slutade med att vi fick främmande av Nisse, Pierre, Sussie, Olliver och Elin som kom och grillade med oss.

Elin växer så det knakar och  nu skrattar hon för fullt också :)

Av Kisse - 27 maj 2011 00:02

Liten hostig plutt har svårt att sova...

 
Av Kisse - 26 maj 2011 22:23

Sjukt irriterande att jag inte kan ladda upp filmerna här direkt i bloggen och måste ta seg vägen genom youtube men här komemr iaf två filmer på Filip och Lukas som hoppar studsmatta.


Ja ja Lukas hoppar inte så mycket, han studsar mest ;)


Jag tycker våran studsmatta har perfekt storlek, båda barnen ryms lätt men den tar inte upp hela gräsmattan. Dessutom räckte det att ta bort nätet så går den att ta in och ut på lon ;)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards