Alla inlägg under juli 2012

Av Kisse - 30 juli 2012 18:27

Idag gjorde vi iordning fisk i ugnen. Öring och röding blev det och en bit lax åt mig som inte ska äta så mycket insjö fisk. Kokt potatis och kantarellstuvning.


Gott, gott, gott!!!



Av Kisse - 30 juli 2012 08:38

Jag kan inte förstå varför jag inte kan sova, måste ju vara för att jag gör så mycket mindre om dagarna att kroppen inte blir trött på samma sätt. Fast jag känner mig ju trött när jag går och lägger mig men sedan kan jag inte somna. Ligger vaken länge, vaknar ofta på nätterna och oftast tidigt på morgonen och kan inte somna om. Känner mig ju därför aldrig helt hundra pigg på dagarna heller... mycket irriterande!


Att det är svårt att somna på kvällarna nu är inte så konstigt. Bebisen lever rövare i magen då och nu känner jag verkligen en massa rörelser, UNDERBART!!! Och nu syns det till och med en tydlig kula när jag ligger ner ;) På morgonen vaknar jag oftast för att jag är hungrig, trots att jag brukar fika lite på kvällen.


Idag är dagen då jag måste ta det slutgiltiga beslutet om kursen och jag kommer tacka nej. Jag kan inte utgå från att denna graviditet kommer gå åt skogen och gör den det så orkar jag antagligen inte plugga iaf, då blir det nog jobbigt att bara stå på benen. Det finns ju klarar skillnader mellan den här graviditeten och den förra: jag känner fosterrörelser = den lever! Jag har inga blödningar! Kändes skönt att jag stod på mig på ultraljudet vi gjorde i v.12 att de skulle kolla moderkakans läge m.m eftersom jag har haft lågt liggande moderkaka de andra gångerna så är det högre risk för blödningar, den här gången såg den ut att ligga högre upp och jag har ju inte besvärats av blödningar heller (en liten i början men det var troligen när den fastnade och den gjorde mig inte orolig).


Men det är klart att jag ännu är orolig, vi vet inte vad man kommer se på rutinultraljudet och det är antagligen helt normalt att känna så här. Jag hoppas iaf vi får se en frisk bebisen där inne och jag känner mig lite tryggare efter rutinultraljudet, EN vecka kvar nu!!!!

Av Kisse - 29 juli 2012 21:11

Idag tog maken med sig barnen och lämnade huset, jag fick sovmorgon och hela huset för mig själv!!! Härligt med lång sovmorgon och sedan började jag städa, mindre roligt men mycket nödvändigt. Sedan träffades vi allihopa nere hos Patrik och Annelie och fick grillat där *gott som attan* Jag njuter verkligen nu när jag äntligen börjar kunna äta normalt!!! Det har nog snart gått två veckor sedan jag kräktes sist vilket känns underbart skönt!


Efter maten for vi till Patrik och Annelies stuga de håller på att bygga ringde mamma och berättade att de var på väg ner till oss. Min gräsklippare har nämligen rasat sönder och pappa hjälpte mig laga den *tack*


Varit en mycket affektiv dag må jag säga men nu är jag trött i kropp och själ, barnen verkar dock inte ett dugg trötta ännu :(




Av Kisse - 28 juli 2012 12:45

       


Igår var vi ju på kalas för Irma och Maja. Födelsedagsbarnen såg vi knappt röken av då barnen var fullt upptagen med att leka, istället var det kalasets småttingar som fick mest uppmärksamhet. Kusinerna Eddie och Hugo kommer få ännu roligare ihop om ett år eller två ;)


I den här släkten fylls det på med småttingar mest hela tiden ;)

Av Kisse - 28 juli 2012 12:30

Idag går vi in i v.18 och det är snart dags för rutinultraljudet. Fick precis en fråga av Nikita som undrar om vi kommer ta reda på barnets kön?


Jag vet faktiskt inte, vi har inte pratat om det... Just precis nu är det inget jag lägger vikt på! Jag vill bara se att det finns en bebis där inne som lever och mår bra!!! Självklart hoppas jag lite extra hårt att det är en flicka den här gången... De tre tidigare graviditeterna har ju varit pojkar och som de allra flesta vill vi ha båda könen på barnen.


Hoppas får man såklart göra men i slutet spelar det ingen roll, får vi en till pojke kommer det barnen bli lika högt älskat!!! Jag tror ju att vi bara kommer få pojkar, det är en känsla jag har och är det så kommer jag nog känna att det finns en längtan/sorg efter en flicka... att aldrig få chansen att bli en mormor tex.


Om vi ska ta reda på det har vi som sagt inte pratat om. Det vore hemskt spännande att få reda på det nu men samtidigt tycker jag det är den stora spänningen är att ligga och kämpa på förlossningen och inte veta vad som döljer sig där inne. Jag inbillar mig att nyfikenheten gör att man kämpar ännu mer... en sak är säker. Tar vi reda på könet kommer vi ju inte kunna hålla tyst om det i alla fall ;)


Det är ett tag kvar till ultraljudet i alla fall så vi hinner prata igenom det innan det är dags.

Av Kisse - 28 juli 2012 11:48








Tömde kameran på bilder igår kväll och såg att jag hade några sedan vi var och plockade jordgubbar!

Filip var jätte duktig och plockade många men han är inte förtjust att äta dom utan tyckte det var mest bara roligt att plocka när det fanns så mycket.   


 

För Lukas hamnade det dock inte många i hinken, han åt säkert upp en liter där på jordgubbslandet ;)


   

Elise plockade några hon med innan hon ledsnade och hellre satt i vagnen och tittade på.


Idag är första dagen sedan jordgubbsplockningen som jag kan röra mig normalt fick sån sjukt träningsvärk på baksidan av låren. Jag är ju hemskt otränad nu, noll i kondition men å andra sidan känns det som kroppen håller lite bättre och jag tänker fortsätta ta det lungt. Komma i form får jag göra sedan ;)

Av Kisse - 28 juli 2012 11:27

Ni ska bara veta vad glad blev idag när jag tittade in på en av mina favorit bloggar som jag följt i många många år och ser att jag vunnit en tävling hos henne :)


 

Jag brukar ju ha lite tur och vinna när jag tävlat mycket men nu har jag inte längre samma tid och ork att tävla och då blir jag extra glad när jag vunnit. Särskilt när det verkligen var något jag behöver och vill ha!!!



Nämligen en personlig almanacka!!!


   

Jag längtar redan tills jag får lägga in mina personliga bilder, födelsedagar m.m och utforma den som jag vill ha den!!!


Tack, tack, tack!!!



Av Kisse - 27 juli 2012 12:11

Fy vad klen jag känner mig, har verkligen noll med energi så mycket som skulle behöva göras men så är jag ännu sämre i min förkylning. Snorrar, hostar, nyser, huvudvärk och lock för öronen trots nässpray :( Är ju dessutom himla svårt att bli av med en förkylning när man är gravid, immunförsvaret är ju kraftigt neddraget så det blir lätt långdragit :(

   

Ikväll vankas det kalas för två av barnens kusiner, nämligen Irma och Maja. Och när vi kommer hem efter kalaset ska vi äta kräftor *mums*


 

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Skapa flashcards