Alla inlägg under december 2012

Av Kisse - 31 december 2012 16:30

Lukas har gett bebisen gosen som han köpte när vi var till Birsta för en tid sedan.

Av Kisse - 31 december 2012 11:29





 


Linn skulle ju vara med på förlossningen men vet ni vad... Hon hann inte... när Linn kom ner till förlossningen var bebis redan 30 minuter gammal, så kan det gå ;)

Av Kisse - 31 december 2012 00:08


Det har varit tyst på bloggen eftersom vi har haft fullt upp med att föda barn. Vi klarade inte över nyår utan började lördagmorgon den 29 december med att slemproppen släppte och sedan gick det fort. Ringde förlossningen då jag blödde lite och värkarna kom snabbt igång med ett par minuters mellanrum så vi bestämde att jag skulle få komma in på koll. Tog gott om tid på oss att pack aihop barnen och våra saker skjussa barnen till farmor och Ludde och sedan åkte vi, stannade på macken och åt den obligatoriska "föda barnkorven" som Petter kräver ;) och spelade på travet också. Väl nere i Huddik hade jag ungefär 4 minuter mellan värkarna och vid första undersökningen visade det sig att jag var öppen 6 cm redan. Petter skyndade sig att flytta bilen och ringa Linn som skulle vara med vid förlossningen.


Sen gick det fort, vi blev inskriven 13:15


 


16:20 kom en väldigt kladdig pojke till världen, 11 dagar för tidigt

   

4106 gram tung


51 cm lång


 

och ett huvudomfång på 36 cm


 

Mys med pappa


 

Med bekymrad min och gnällande läte fick vi turas om att ha bebis i kängruställning för att hålla värmen på den lilla


 

Barnläkaren som inte skrev ut oss eftersom han hörde ett litet blåsljud på hjärtat och tyckte bebis hade lite för jobbigt med andningen och att hålla värmen.


 

Så vi blev inskriven på BB. Men efter en pipig natt så ordnade allt upp sig och vi fick äntligen åka hem


 


Vi är hemma med ännu en POJKE    

Av Kisse - 28 december 2012 19:12

Idag har jag verkligen inte varit iform. Började med att jag fick sovmorgon, Petter klev upp med barnen och när jag klev upp åkte vi till svärmor och blev bjuden på frukost. Vi är verkligen bortskämda ;) Låg kvar på soffan och såg en film med barnen innan vi åkte hemmåt, fast först tog vi en kopp kaffe hos Camilla. När vi sedan kom hem var jag trött och eftrer lite lunch i magen la jag mig och sov middag. Petter har försökt snickra samtidigt som han haft barnen, vilket inte går så super bra.


Jag har en väldigt förstående man som låter mig vila när jag behöver det även om renoveringen får stå tillbaka lite då men det finsn inte så mycket annat till val heller. Jag orkade i alla fall upp och göra middag sedan även om jag fortfarande känner mig helt slut :(


Lukas ligger i badet nu och jag sitter brevid och tittar på, snart ska han i säng, ögoninflammationen gick över fort och idag syns nästan ingenting. Peppar peppar känns det som vi börjar bli friska. Magsjukan verkar vi klara oss undan, bara Petter och svärmor som trillade dit. Min förkylning börjar ge med sig bara jag och Lukas som snorar lite nu, vore ju skönt om vi kunde få vara lite friska nu ett tag!

Av Kisse - 27 december 2012 22:23

Ser inte alltför bekvämt ut men jag har hittat honom så många gånger liggande på detta sätt att han måste ju tycka om att ligga så här ;)

Av Kisse - 27 december 2012 20:22

Jag håller inte det jag lovade igår... blev inga bilder på rummen. Vi grejade på här hemma tills det var dags att åka till svärmor och bli bjuden på middag sedan slappade vi där i soffan tills det var läggning för barnen. Åkte och tankade på vägen hem eftersom jag vill ha full tank hela tiden nu, tänker inte stanna för att tanka på väg till förlossningen eller bli stående i någon bilkö med lite bränsle.


Lukas somnade i bilen och Filip är nattad och jag tänke inte göra många knop innan jag själv går och lägger mig. Jag ska se till att sätta dit bilden och skriva under för förarbeviset på snöskoter så jag får iväg det innan året är slut, inte för att jag använder kortet vidare ofta men det vore ju dumt att förlora det.

Av Kisse - 27 december 2012 13:23

Efter en riktigt hyffsad natt känner jag mig rätt pigg idag... orkar ta tag i lite iaf ;) Barnen har åkt en stund till sin farmor och jag har målat fönsterfoder men ska ta och vila lite på sängen innan jag gör nästa ryck. Mest städning som står på göra listan, få ordning på saker och ting.


Allt tar ju bara sån jäkla tid när man är grymt osmidig ;)

Av Kisse - 26 december 2012 21:52

Idag har det varit en seg dag igen varken jag eller Petter är vidare pigga. Petter har återhämtat sig från magsjukan och fick pallra sig upp på taket och skotta snö även fast han är lite skakig på benen... men med tanke på att traktorgaragetstaket get vika (iår igen) så hade han inte så mycket till val, det är grymt mycket snö!


Själv har jag mest oroat mig för att trilla dit på magsjukan men peppar peppar går det bra, än så länge men har å andra sidan en förkylning som nästan dödar mig i alla fall. Hostar på nätterna så magen är öm :(


Sitter med tensen på ryggen och ska låta den jobba 15 minuter till sedan blir det en lång varm dusch (kanske rent av ett bad) och i säng, hoppas på att få sova en ordentlig nattsömn. Senaste tiden har det varit fruktansvärt dåligt med sömn med förvärkar om nätterna, många kissningar, hostande, vändningar etc.


Imorgon tänkte jag ta ett gäng purfärska bilder på nya rummen, trots att allt ännu inte riktigt är färdigt. Skulle behöva åka till ikea igen, köpa garderober till vårat sovrum och lite gardinstänger, mörkläggningsgardiner m.m Men har ingen lust att trängas med rea törstande människor så vi avvaktar nog ett tag till.


Just nu skulle jag bara vilja att dagarna går väldigt fort, att vi får välkomna det nya året och hoppas våran nya familjemedlem väljer att komma till världens så snart efter tolvslaget det bara går ;)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Skapa flashcards