Alla inlägg under februari 2013

Av Kisse - 28 februari 2013 14:35

Enklaste sättet att få ut barnen utan tjat är att erbjuda fika utomhus, det nappar de alltid på. Varm oboy och grillad korv till lunch.

 

Enklast för mig är det däremot inte, när alla tre barn kommit ut och jag själv, förstod jag att det blåste... inte bara lite.. utan vääldigt mycke... men har man lovat så har man. Samlade ihop ved och tände i eldstaden, hällde upp oboyen så den skulle svalna lite sen kom barnen och det mesta gick fel, oboyen hälldes ut över handskar och bord, gråtande barn och en mamma som blev utan oboy...

 

Ja ja nöjda barn som fått frisk luft idag i alla fall :)

Av Kisse - 28 februari 2013 13:39

 

Igår var jag och Edwin på stan med Linn :) Åt lyxig lunch och strosade runt. Skönt som attan!


Kollade bokrean och köpte lite kläder åt Edwin.


Kom hem med en hög om prinsar och prinsessor, de böckerna är så grymt bra och har ett bra genustänk. Mamma Mu böckerna är gudomliga och jag har nu alihopa ;) Tog även Barnbibel då jag finner de historierna intressanta och en del i vårat kulturarv. Bokia har ta 5 och betala för 4 på sin bokrea, billigare kan det inte bli :)


 

Filip älskar böcker och slängde sig direkt på högen och började bläddra :)


 

Edwin fick lite kompletring till sin garderob, ett barn jeans från h&m, mjuka och grymt snygga. Två kortärmade bodies och ett par byxor eftersom det var 3 för 99:- och ett par ull leggings från polarn o pyret på rea.


Sen blev det en hjälmmössa i ull också från polarn o pyret.


 




Av Kisse - 28 februari 2013 11:19

Känner mig lite låg och rastlös idag. Avskyr verkligen att känna mig rastlös, har miljoner saker jag vill göra, saker som skulle behöva göras men för mycket som stoppar mig.


Allra allra mest hänger det på BILEN, det är verkligen ett mega projekt att bege oss någonstans eftersom det är grymt trångt i bilen och jag är helt svettig och slut av att ta oss från gården... väl i bilen går det ju bra... Men sen ska man ju hem igen... in i bilen och jävlas... jag försöker verkligen härda ut tiden för snart, snart, snart har jag en STOR BIL som vi ryms bra i men just nu är det ändå jobbigt :(


Jag vill få klart här hemma, när renoveringen står still får kan nästan panik!


Jag provade ett par byxor igår som jag beställt och kunde såklart INTE ha dom... känner mig så tudelad... jag försöker verkligen låta bli att tänka så mycket på vikten nu. Amningen är viktigare men ändå mår jag dåligt när inga av mina kläder sitter bra... och gravidbyxorna fortfarande är de enda jag kan ha :( Känns ändå bra att jag kommit igång och motionerat!


Petter ska bort i helgen och jag VET att jag klarar av tre barn själv men jag känner mig ändå lite (vet inte vilket ord jag ska använda) nedstämd (kanske passar bäst) . Jag vill göra nånting... det är nog där allt bottnar... jag är uttråkad... Jag och barnen ska iaf åka och äta middag hos mamma och pappa på lördag så helt göralös är vi inte.


Oftast känns det lite bättre bara man fått gnälla av sig lite. Kanske jag gör ett ryck och städar undan i Edwins blivande rum... jag är ju lixom rastlös och inte göralös ;)


NU ut med ungarna, strålande sol ute!!!



Av Kisse - 27 februari 2013 08:33

Jag har velat ha en kattmatsburk i flera år, jag blev dumsnål på dollar en gång för mååånga år sedan och har sedan dess ångrat mig... liknande har varit svindyra och då blir jag snål på riktigt ;) Men så har jag ju världens finaste vän som skickade sin snälla make på dollar att köpa en åt mig när de kom tillbaka ;)


   


100 kr på dollarstore ( i kramfors), perfekt enligt mig!

Av Kisse - 27 februari 2013 08:08

I fredags var Edwin till bvc, han fortsätter växa snabbt, 7 veckor och 6 dagar så blev siffrorna dessa:


Vikt: 6280 gr

Längd: 60 cm

Huvudomfång: 40,3 cm


Han har nu 62 i så gott som alla kläder, nått enstaka 56 och några med dubbel stl 62/68. Han är ju inte så lång utan tar upp storlekarna mer på bredden :) Edwin har nu börjar flina och göra lite små ljud. Vakenstunderna blir längre men han sover fortfarande kopiöst mycket. Han gillar inte att ligga på mage och nappen är fortfarande ingen höjdare, men den trugar vi på med ett tag till.

Av Kisse - 25 februari 2013 20:22

 


Edwin är en missnöjd bebis ikväll, mycket gråt och snuttande som sedan resulterar i kräkningar och mer gråt. Inte bästa kvällen att vara själv med alla tre barnen. Inget duger i Edwin och Lukas ville att jag skulle ligga hos honom tills han somnade... till slut gick han med på att jag och Edwin satt i fotänden av sängen och somnade rätt fort. Filip är uppspelt och har svårt att varva ner men ligger i alla fall i sin säng.


Lukas ser ut som på bilden så fort Edwin gråter, tycker det är enormt jobbigt när han gråter.


 

Av Kisse - 25 februari 2013 08:42

God morgon måndag


Så skönt att vi börjar komma in i lite rutiner här hemma. Petter har gett sig iväg med barnen till förskolan, Filip ska lämnas på sin avdelning och sedan ska Lukas få följa med sin avdelning på teater. Men eftersom han inte blivit lämnad på förskolan på länge så följer troligen Petter med, har ju varit lite trixit att lämna Lukas på förskolan tidigare så när vi har chansen så följer Petter med istället för att han ska behöva bli ledsen. Blir ju jobbigt för personalen då också att trösta en ledsen Lukas när de har närmare 20 barn till att hålla reda på och en buss att passa.


Lukas har inte varit på förskolan sedan december eftersom Petter är pappaledig. Filip behöver få sin förskoletid pga talet därför går han 15 timmar i veckan. På hans förskola går dom måndag-onsdag kl: 8-13.


Jag ska ta och ringa lite samtal, få i mig frukost och sedan ska jag och Edwin försöka ta oss ut och ta en promenad.

Av Kisse - 24 februari 2013 22:54

 

Lukas älskar att lipa nu, så där lite busigt och stöddigt på en 3 åringsvis.


Mamman och pappan är inte ett dugg bättre ;)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards