Direktlänk till inlägg 11 november 2006

Nattmänniska

Av Kisse - 11 november 2006 12:04

Nattmänniska som jag är så kommer jag ju aldrig i säng när Petter inte är hemma. Somnade i alla fall omedelbart när jag la mig i sängen vid halv tre men har vaknat flera gånger och blivit tvungen att gå ner för att dricka något eller kissa. Slumrade bara mellan fem och sju och vid sju kom Nisse och skulle hämta hundpeljen jag glömt lägga ut åt honom så bara att kliva upp då åxå för att ge honom den.Somnade efter det och sov faktiskt till elva sen var hundarna kissnödiga, tur att jag kissade dom en sista gång innan jag gick och la mig:)Så hoppas på att piggna på mig så jag får lite gjort här hemma under dagen och ikväll och natt kommer jag sitta och skriva på examensarbetet. Vet ju att det alltid går bäst för mig att göra det på natten så varför försöka lära mig något annat när jag faktiskt läser sista terminen?Funderar på om det är någon idé att äta frukost eller om man ska göra lunch på en gång? Men men kommer nog på vad jag är mest sugen på bara jag sätter igång. Ska ringa syster och höra om vi ska ta med hundarna våra ut till mamma och pappa imorgon och gå ut och gå med dom. Eka behöver verkligen den sociala träningen att gå med någon annan hund. Macken och systers hund går tyvärr inte längre så bra att ha ihop. fast tror ju att han skulle klara av att ut och gå tillsammans med honom men jag klarar inte av att gå med två hundar på ett nytt ställe för Eka, då drar hon alldeles för mycket för och speciellt inte då jag måste hålla koll på Macken att han inte ska bråka åxå. Näpp bara en hund blir det.

 
 
Ingen bild

Poa

11 november 2006 16:13

Hej!!! Tack for mailet! varldens basta! Saknar dig med.. massor. Ska bli sa skont nar man flyttar "hem". Alskar dig med. klart vi ska ha middag! Vagrar missa!!!
Tack for att du alltid staller upp, har hittat mig sjalv, sa skont!!! Alskar dig. Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards