Alla inlägg den 12 juli 2007

Av Kisse - 12 juli 2007 20:47

Idag har jag varit på stan med syster, en hel dag på stan och mycket har vi fått gjort åxå. Jag betade av hela min lista och syster fick hela sin struken hon åxå. Jag var på sköna under och köpte en amning bh att ha nu, hoppas på att kunan ha den sen åxå när bebisen kommit, jätte skön kändes den och jag gick upp 3 kupstorlekar :) Min bh har varit trång länge nu men tjurat på och knölat ner boobisarna i den ändå. Bra pris på den åxå tycker jag då den gick på 400 :-


Sedan var vi på hajp, en urbra sekond hand butik, där hittade jag en svart mamma tröja för 40:- ser helt oanvänd ut, en grön tummen mössa till bebisen för 19:- , en body i storlek 50 som min bebis säkert ine kommer kunna ens ha men kostade 22:- så gör inte så mycket i så fall. Hittade även en fin brun pop tröja i storlek 74 som jag köpte för 25 :- är ju så inne på brunt :)Otroligt bra priser eftersom sakerna ser så gott som nya ut eller dom ser nya ut.


Vi var in på flitiga fingrar och tittade på symaskin åxå men jag vet fortfarande inte tycker 3000.- är lite för mycket hade nog tänkt mig 2000-2500:- så måste fundera, har inte råd nu i alla fall. Fansn en begagnad maskin där åxå som kostade 1900:- men den såg liten ut, säkert bra ändå eftersom nypriset för två år sedan var 3200:- har jag för mig. Men som sagt jag har i alla fall kollat lite men väntar ett tag till.


Var på polarn och pyret och där hade dom en amningtröja på rea som jag köpte en brun :) jag betalde 125:- för den och och den skulle ha kostat 395:- så dte var ett klipp tycker jag. Dom hade otroligt fina och söta bebis kläder där blev otroligt sugen på att köpa bebiskläder istället men kunde hålla mig, priserna är ju ganska så kraftiga där :)


Sedan åkte vi vidare till Birsta city, började med lunch på donken där åt vi grilled chicken gourmet. Sedan fortsatte jakten efter en klänning åt mig till Ankis och jims bröllop. Hittade till slut en på MQ som jag ändå inte är super nöjd med men kostade bara 150:- så köpte den ändå, det är ingen mamma klänning så blir spännande att se om jag kommer i den om 2 ½ vecka :)Lånade en klänning av syster åxå men samma sak med den, frågan är hur mycket magen hinner växa på den tiden. Annars blir det att gå på bröllop i tunika istället. Inte mycket att göra när man inte hittar annat. hittade en super fin på fannys som jag köpt om jag inte vore gravid så otroligt fin! Jag provade den men det saknades typ 2 dm för att få igen dragkedjan, man kan ju alltid hoppas :)


Var på sko kanonen och köpte ballerina skor till mig att ha till vardags och foppa tofflor till Petter. Sedan gick vi på biltema och köpte övermålningbar silikon. Tog sedan bilen till byggmax för att köpa färg till panelen så imorgon kan jag börja måla. Körde i silikonet ikväll när jag kom hem. Stannade hos syster på middag och tittade sedan på när hon badade Axel :)så nu är jag otroligt trött. Men måste ut och ge kaninen mat och hundarna vill ha lite mer som bara fick torrkulor till frukost, har tagit hem potatismos från jobbet som dom ska få att smaska på nu :)


Har bara köpte en sak idag som jag "inte borde" en svart tunika på lindex en sån med fickor fram på, jätte fin. Det är ju inte heller ett mamma plagg så den kan man ju använda flitigt sen åxå :)


Näpp göra lite mer nytta så jag kommer i säng nån gång så jag kommer upp imorgon och måla :)Har dessutom lite ont i bäcken idag då bebisen ligger jätte långt ner idag, tryckt på kissblåsan hela tiden och har därför haft bältet på mig hela dagen har ändå små ont så ska bli skönt att krypa ner i sängen!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards