Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Kisse - 23 oktober 2009 21:42

Dom säger att det inte finns något som heter amningdesmens.. konstigt... jag är förvirrad och glömsk... min släkt är förvirrad och glömsk... men som ammande är det hundra ggr värre... jag kan glömma bort mitt i en mening vad jag pratar om.. jag försvinner in i ett töcken och tappar helt enkelt kontakten med omvärlden, går in i amningen... svarade på en kommentar på min egen blogg skulle gå in och godkänna den och blir glad över att jag har en ny kommentar.. puckot har redan glömt att det var jag själv som skrivit den... amningsdemens!!!


Gravidförvirring och amningsdemens... tyvärr verkar de ju aldrig gå över heller... nån annan som känner igen sig eller är det bara ett släkt drag?

Av Kisse - 23 oktober 2009 20:56

Filip är hos farmor och det kändes ju lite si och så att lämna honom då han blev tok ledsen när vi åkte... eftersom han inte sovit middag var han ruskigt trött så förhoppningsvis somnade han gott ikväll. Lukas mage är inte alls bra och han äter och kräks i omgångar skriker därimellan dessutom otroligt trött nu men när magen krånglar är det inte lätt att sova heller... massera och massera och massera, tur att han gillar det!


Måste ta och uppdatera mina kunskaper lite genom att bläddra lite i boken vi fick av Ankis och Jim när Filip föddes.

massagebok  


Nä försöka göra kväll lite tidigare eftersom Petter ska upp tidigt imorgon och imorgon ska jag njuta av lugnet ;) Pyssla lite och ta det allmänt lugnt!



Av Kisse - 23 oktober 2009 11:56

Ibland tycker jag synd om min man, idag är en sån dag... jag är uttråkad och roar mig med att tjata... som en tre åring... om en Phil & Ted... mitt argument är VAD KOSTAR DIN ÄLGJAKT VARJE ÅR??? Eller så kör jag på ge dåligt samvete... "Tänk på din fru som sköter hemmet, barnen och allt när du är borta???"


Nån gång måste det ju funka eller hur????

  


kidzshoppen

Av Kisse - 23 oktober 2009 09:06

Idag är det fredag och Lukas blir 4 veckor, tiden går så ruskigt fort! Inte riktigt klart ännu vad dagen har att erbjuda, kanske blir det en sväng till Birsta för att träffa gudmor Ankis en snabbis, vi ska packa Filips väska för han ska ju till farmor och mysa hela helgen eftersom Petter åker och jagar i helgen igen. Vi behöver nog vila lite ifrån varandra allihop eftersom och det känns rätt skönt fast jag tycker alltid det känns lite "onödigt" att lämna bort Filip, men han behöver nog det han åxå och få vara själv med farmor är ju verklgen inte fy skam :)


Verkligen dubbla känslor eftersom han dessutom är inne i en period då han sover dåligt men han brukar sova bättre när han sover borta konstigt nog ;) Jag får lite ångest över den som får vara vaken med honom samtidigt som vi ( i detta fall bara jag då) behöver få vila lite extra just för att han sover så dåligt på nätterna nu. Petter får ju sova ostört men några sovmorgnar blir det ju inte för han del men det är ju själv valt. Jag har ju Lukas hemma så sova ostört får jag ju inte göra men att vakna och amma stör inte mig då jag somnar lika fort igen och när vi blir själv i sängen behöver jag inte flytta över honom till spjälsängen heller då kan han ligga kvar och mysa med mamma ;) Försöker annars lägga honom i spjälsängen eftersom det blir så hiskligt trångt i sängen och jag är rädd att någon ska lägga sig på honom.


Nä frukost och få på oss lite kläder som vanligt är vi seg startade fast Filip varit vaken sedan halv sju. Måste visa en bild på Filip när han badade dockan en dag när dockan verkligen var hans lilla bebis, gull unge där!

  

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards