Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Vagnsdillet har vaknat till liv igen

Av Kisse - 12 september 2010 21:26

Blev ingen gympa för Filips del idag tre års trotsen gjorde sig påmind,  för lite sömn och allt för mycket gick fel... vi gör ett nytt försök om två veckor nästa vecka blir det inget av andra skäl.


Fått lite gjort idag, inbjudningkorten till barnens kalas är på G, jag har köpt (inte fått hem den än och inte betalat den än ) en till barnvagn *hehe*  begäret sitter fortfarnade i men denna gång är den verkligen speciell... Jag ser fram emot att få hem den nu i veckan ;)


Jag har även köpt TVÅ bilbarnstolar eftersom planer på att skaffa en till bil finns, köpte en av min storebror och en av min syster. Bra med syskon ;) Känns skönt att ha det klart, en till bil sen så kan jag jobba desto mer utan dåligt samvete att Filip blir hemma från fsk och Petter låst hemma hela dagarna. Filip behöver sina fsk timmar nu anser jag och då känns det fel när han måste stanna hemma för att vi bara har en bil.


Eftermiddagen innebar kalas för Axel som fyllt hela 4 år! Där bjuppades på smarrig middag och tårta och massor av kusinbus.

  

 

     


       

Vilket klipp vi gjorde med Axels present 250:- istället för 599:- som den i vanliga fall kostar. Jag och mina bröder gick ihop och då blev det ju en alldeles lagom födelsedagspresent mrn ändå något riktigt vettigt som Axel blev glad över eftersom han önskat sig en My little ponny.


Den här sjunger, pratar, blinkar, smaskar när man mater den eller ger den nappen, den rapar när den är mätt och talat om att Jag älskar dig MAMMA.... VARFÖR förstöra den på det sättet, visst kan pojkar åxå leka mamma MEN genast så styrs leken istället för att bara säga Jag älskar DIG! Rosa kartong med bara flickor på... *fuck* mina pojkar blev avundsjuka på den, Hampus och Freja blev kär i den, Axel blev glad, förvånad men han tittade på den med ömhet i blicken för fin är den, jätte fin med sina stora fina snälla ögon och även pojkar behöver något FINT, något gulligt att titta på, ge kärlek och vårda ömt det är ju så vi vill att han ska bli som vuxen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards