Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Inte lätt att bli stor när man är liten

Av Kisse - 16 februari 2011 20:48

Spännande dag på jobbet idag... får jag inte magsjuka nu ja då är jag nog immun ;)


Lukas inskolning verkar gå bra och förhoppningsvis tar dom sig iväg imorgon för sista inskolningsdagen och på fredag är tanken att Lukas ska stanna kvar själv. Något som därmot förvånat oss lite är att Filip INTE klarat av detta så galant som vi trodde han skulle göra men något vi ändå var rätt förberedda på att det kunde ske.


Efter lunch vägrar nämligen Filip vara kvar på sin nya avdelning och går över till småbarnsavdelningen och stannar sedan där tills det är dags att gå hem. Mycket beror det nog på att Petter är där han också och att dörrarna mellan avdelningarna öppnas efter lunch. Filip har därför ätit mellis där inne han också men kommer nog när han är redo att stanna kvar inne på syskonavdelningen och framför allt tror jag detta löser sig själv när Petter inte längre kommer vara kvar med Lukas.


Det är inte så konstigt att detta sker, Filip har ju precis bytt avdelning och sedan knappt varit där något alls så det är klart att det känns tryggare att följa med pappa och lillebror till gamla avdelningen med de gamla fröknarna.


Kryper i nerverna att jag inte är med något alls på inskolningen, jag vet att Petter klarar det galant är mest för min egen skull jag skulle nog också behöva skolas in lite ;) Få se att mitt lilla barn har roligt på förskolan, se honom utforska och lära känna personalen.


Dessutom känner jag ju verkligen att jag inte känner Filips fröknar, Petter kommer ju få ta alla hämtningar och jag kommer endast med mitt nuvarande schema att kunna lämna barnen en dag i veckan vilket jag visserligen på ett sätt är glad över jag slipper "lämna skynda till jobbet" stress men på ett annat sätt saknar men oftast är det ju jag som ringer förskolan så jag pratar ju rätt ofta med dom i alla fall :)


Ibland känner jag mig taskig mot Filip som "missat" så mycket på förskolan men jag vet ju att han fått otroligt värdefull tid här hemma, vi har fått tid tillsammans, tid på förskolan kommer han hinna få ändå!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards