Alla inlägg under augusti 2011

Av Kisse - 7 augusti 2011 15:32

Tog en sväng till skogen idag, plockade riktigt mycke kantareller, närmare 15 liter skulle jag tippa på, så nu är det det tråkiga med rensingen kvar :( Men det är det värt, underbart med kantareller i frysen!!!


Inte så bra för Filip att gå i skogen bara så det blev rätt kort tur och bara på den turen ramlade bråcket ut två gånger så nu är det film i soffan som gäller för honom, inte oss emot rätt skönt att ha en slappar  söndag åxå :)

  Lukas glad i hågen, en bit går det bra sedan vill han bli buren, han tycker ännu det är kämpigt att gå i skogen, väl inne i skogen blir han nästan panikslagen då det var mycke mygg där idag :( Nästa gång ska Lukas få vara med farmor istället.

  Men han plockade korgen full i alal fall :) Finaa korgen köpe jag på loppisen för 5 kr och spraymålade sedan vit :)

  Filip korg kommer också från loppisen för en 5 krona även den nu spraymålad vit :)

  Min korg däremot är en gammal klenod (hittad i ett gammal övergivet hus för många år sedan) som får behålla orginalfärgen ;)

  Passerade en stor myrstack, Filip blev biten av en rödmyra för ett tag sedan och är lite rädd för dom nu, det gör ju väldans ont faktiskt.


Nu blir det svamprensning!

Av Kisse - 6 augusti 2011 23:28

Känt mig sjukt trött idag, har haft en envis huvusvärk i flera dagar som inte riktigt vill ge med sig, spänninghuvudvärk skulle jag tro runt omkring med tanke på det som sker runt omkring oss vore det inte så konstigt... känns iaf som jag kan slappna av lite mer nu när jag "vet" att det troligen blir operation på tisdag men ovissheten hänger ju i luften ändå dock känns det ändå bättre nu! Tar ändå på krafterna att hålla kollen på Filip, försöka hålla honom någotlunda lugn, vilket inte är det lättaste en så där 5-6 ggr per dag får vi trycka tillbaka bråcket men peppar peppar har han inte haft mer ont sedan i måndags men det var ju då vi fick hjälp med hur vi ska få in bråcket igen!


På förmiddagen gjorde jag och Filip ett loppisbesök, jag hade hitta en så fin snurrstol som skulle passa perfekt till databordet och idag åkte jag dit och den fanns kvar :)

Hur fin som helst för 120 kr. Väger as så jag hoppas att barnen inte välter den på småtårna... men den är riktigt stabil tackvare tyngden. Köpte även en några heliga skrifter nämligen dessa vackra ting

  Slitna, riktigt gamla (en från 1909 de andra från två 30-talet) och riktigt små den minsta är bara en så där 7-8 cm hög de andra lit större osm ni ser. Är ju lite svag för kyrkan jag... 10:-/st fick jag betala vilket jag ser som ett tok fynd :) Fick genast sin plats på orgeln i hallen!

 

På eftermiddagen fick vi främmande av bästaste Ankis, Jim och Ossian så jag och Filip skyndade och slängde ihop lite blåbärsmuffins men sedan gick orken ur mig och vi beställde hem pizza till hela bunten, finaste Linn kom och åt tillsammans med oss hon åxå. Skönt med sånna vänner när man inte behöver vara på topp varje gång, lite små sliten, slapparkläder, flottigt hår och bara kunna njuta av varandras sällskap, prata av sig lite, dricka lite vin och allmänt bara ha det gott ändå!


  Ser ni den fina kannan det är åxå ett (tidigare) fynd från loppisen för 15 kronor blev den min :)


Lukas har haft lite feber idag också, inte mycket men tillräckligt för att klassas som feber han är pigg och så men väldigt förstoppad igen så jag vet inte om det är det som spökar för honom. Jobbigt för honom med magen, vi gör allt vi kan men tyvärr vill inget hjälpa :(Jag hoppas verkligen att blir frisk nu på måndag åker han till mormor och morfar (min mamma och pappa alltså) för att vara där under tiden vi ska in med Filip på sjukhuset och sedan så stannar han där en natt extra så Filip hinner vila upp sig lite utan lillebror.


Både jag och Petter kommer närvara under operationen även om försäkringskassan bara betalar ut vård av sjukt barn för en förälder ( de betalar nämligen bara ut till två föräldrar om man har läkarintyg på att BÅDA föräldrana BEHÖVS vid operationen...) Och Filip ska ju genomgå en "lätt" operation men hur lätt den ändå är så är det en pärs för föräldrar att se sitt barn i ett sådant skört tillstånd vilket försäkringskassan med all sannorlikhet skiter fullständigt i... skit samma vi kommer vara där båda två om vi så blir utan pengar helt för den dagen.


Inga pengar i världen är viktigare än våra barn!!!!


Av Kisse - 5 augusti 2011 23:04

Lite svårt att få tiden att räcka till just nu för bloggen också...


Sjukt irriterande att försöka få tag i någon inom sjukvården som kan svara på frågor och har de senaste två dagarna blivit runtskickad... ringde sjukvårdsupplysingen (1177) och fick prata med en mycket trevlig kvinan som hjälpte mig på många sätt, stärkte mig hur jag skulle gå vidare och tyckte jag skulle stå på mig och ställa krav av sjukvården att få vet NÄR ska Filip opereras!


Idag började jag om ringandet först till Hälsocentralen som skickade mig vidare till Kirurgen, dit remissen om operation gått... de hänvisade mig till Dagkirurgin där operation ska genomföras och ett par timmars fram och tillbaka fick jag svaret att Filip SKA operas på TISDAG *tjoho* På måndag ringer de upp mig och meddelar mer exakt och skulle det mot förmodan inte bli operation då så lovade dom operation under nästa vecka iaf.


Känns makalöst skönt, allra mest för Filip skull men även för våran skull att inte behöva oroa oss, förlora en massa pengar eftersom Filip inte kan vara på förskolan nu. Klart vi oroar oss lite för operation också han ska ändå sövas och det finns alltid risker med operationer men han kan ju inte bli helt bra förrän operationen är gjord och därför vill vi få den överstökad så fort det bara går.


  Nu gäller det att han håller sig frisk också... Lukas har dundrat till med att få 39 graders feber så där hipp som happ *puh* Låt det snälla gå över fort, det räcker så här!!!

Av Kisse - 3 augusti 2011 22:00

Igår stack vi iväg en sväng till Camilla och Tyrones stuga, kollade på Pierre som åkte surfingbräda efter båten ;)

     

Farmor håller Lukas i ett stadigt tag ;)

  Fina Molle



Jobbade stängning idag men lyckades smita in till Cajsa och plocka lite svartvinbär och rödvinbär hos henne och sedan våra svartvinbär här hemma och drog igång ett kok, 4 liter konc. vinbärssaft blev det :)

 

Tyvärr blir den ju aldrig lika god som mammas...


NU vill jag ha MER BÄR!!!

Av Kisse - 3 augusti 2011 17:40

Kanske bäst att skriva några rader här ;) Vi väntar fortfarande på att höra något från sjukhuset och tills vidare försöker vi hålla Filip så stilla det går att hålla en livlig snart 4 åring ;) Så fort Filip springer och härjar runt åker ju nämligen bråcket ut, vi trycker tillbaka det och hittills har han ännu inte haft något mer ont i det iaf, vilket är huvudsaken!

Av Kisse - 1 augusti 2011 23:37

På tok för sent att sitta här nu jag borde sova för länge sedan eftersom jag ska upp och jobba imorgon MEN vi har spenderat kvällen på akuten med Filip som fick ont i magen igen och bråcket gick inte att trycka tillbaka. Svärmor och Ludde kom och tog Lukas så vi kunde åka in med honom men smärtan släppte och bråcket gick slutligen tillbaka och efter ett par timmar på akuten har vi nu fått veta att dom INTE kan operera på Hudiksvalls sjukhus eftersom dom i nuläget inte har läkare som klarar det. Ändra kommer läkare från Gävle kallas upp annars får vi åka till Uppsala men det skulle dom ta och ta upp imorgon bitti på sjukhusets morgonmöte.


Denna operation ska inte skjutas längre än nödvändigt på men Filip har lite hosta som ställer till det och de vill helst att den ska försvinna. Blir en ond cirkel då bråcket hoppar ut av hostan också så vi får se vad de beslutar imorgon. Vi var nämligen på hälsocentralen idag och visade upp bräcket och fick remiss skickad till kirurgen så han står nu i kö där men läkaren trodde att vänte tiden var ca 1 månad.



Så nu är det åter igen bara att hålla tummarna att bråcket håller sig tillbaka fram till operationen annars blir det illfart till akuten igen (vi måste alltså åka in om han får ont eftersom tarmen annars kan skadas och i värsta fall även testikeln) och vi håller tummar och tår för att ingen akutoperation kommer behövas!!!!

Lukas sover hos farmor och Ludde inatt, jag har bytt bort min öppning imorgon men börjar ändå klockan sju så nu är det sängen och förhoppningsvis får vi även den tok pigga Filipen att somna också ;)

  

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards