Alla inlägg den 4 april 2011

Av Kisse - 4 april 2011 22:10

Tråkig bloggdag inget speciellt att skriva... lockade ner mamma och pappa och Freja (som är hos farmor och farfar och vilar upp sig) på eftermiddagen eftersom jag behövde pappas expertishjälp. Min pappa kan laga allt... ja jag tror det i alla fall... jag vill gärna tro det men det är nog faktiskt inte mycket han går bet på så idag fick han ett projekt av mig...


Jag har nämligen förmågan att FÖRSTÖRA saker... alltså jag är en sådan människa som säger jag kan göra det MEN den går säkert sönder... inte så att jag är mindre rädd om saker (tvärtom nästan) men saker har förmågan att gå sönder i min närhet.... förra veckan pratade vi  om att sy nya gardiner till avdelningen på jobbet jag erbjöd mina tjänster MEN varnade att jag säkerligen kommer göra sönder något... japp jag lyckades... köra sönder deras mega urgamla symaskin alltså säkert 30 år gammal... den har tjänat förskolan i 30 år och såå kommer jag och ja kaputt nu går det bara att spola undertråd...


Tack och lov skrattade mina kollegor mest men mitt samvete gnager.. jag VET ju att jag alltid lyckas trasa sönder så varför ens prova... tog med min egen symaskin och sydde klart alla gardiner idag... blev jätte fint och pappan har tagit hem symaskinen så jag hoppas och tror att han får till den och sedan LOVAR jag att aldrigg mer röra DEN symaskinen... kan tillägga att jag vägrade röra strykjärnet den delen fick mina kollegor sköta *jag hatar ju att stryka ;)*


Roligt att träffa Freja en stund också, blir ju på tok för sällan. Lovade Filip och Freja att Freja ska få komma hit och leka mer en annan dag, en hel dag minst kanske sova över i alla fall ge som två en chans att leka själva jag tror dom skulle ha hemskt roligt!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards