Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Cefar femina

Av Kisse - 9 december 2012 10:24

Jag har fått tips att flera stycken att det finns TENS apparater både på claes ohlsson och Jula men jag pratade med min barnmorska om detta och hon rekomnederade INTE att man skulle använda en sån som gravid och på förlossningen utan man ska använda de som är särskilt framtagna för detta bruk.


Jag var även in till min sjukgymnast i fredags och pratade med henne och hon sa samma sak, trots att jag vet att en barnmorska i Härnösand rekomenderar att man kan köpa en på tex. claes olhsson och sedan gå till en sjukgymnast och få hjälp att lära sig den. Det satte sig min sjukgymnast helt emot och berättade även att hon varit säljare på just tens apparater och hon rekomenderade inget annat än just cefar femina till förlossningen.


Sjukgymnasten tipsade dessutom om att efter förlossningsprogrammet som finns förprogrammerat är väldigt bra efter förlosnnigen för att komma iform igen.


Därför hyr jag tens apparaten HÄR. Då hyr man den först för 470:- för första månaden, +200:- om man behöver den en månad till alternativt kan man betala in mellanskillnanden till vad den kostar att köpa och får en ny hemskickad när man skickar tillbaka den man hyrt. Så vi får se om jag hyr den eller till slut köper lös den, kanske kan jag hyra ut den sedan till de vänner/släktingar som är gravida ;)


 

Bild från 2009 med Lukas i magen och tensen på :)

 
 
Ingen bild

Ejkej

10 december 2012 10:43

Fast jag tror inte att det var så hon menade, i Härnösand. Utan att så många ändå köper en egen på Clas Ohlsson så att dom därför har slutat hyra ut genom bm. Men att man om man då köpt en egen kan gå till sjukgymnasten. Om man pratar med sjukgymnasten så kanske hen rekomenderar just en sådan som din sjukgymnast rekomenderade. :)

Kisse

10 december 2012 18:32

Okej då missuppfattade jag dig ;) Fast det låter ju ändå rätt konstigt att dom slutat hyra ut av den anledningen, då måste de ju ändå tycka det är okej... eller så är det som i mitt landsting där det är besparingar som gjort att de inte längre hyr ut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards