Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Bm besök v. 36 (35+5)

Av Kisse - 10 december 2012 18:33

 

Det tjocka strecket visar en normal gravidmage och som ni ser ligger jag lite ovanför men ändå under tjockmagelinjen ;) Huvudsaken är ju att man följer sin egen kurva och nu börjar ju magen plana ut lite eftersom bebisen lagt sig längre ner i bäckenet. Dock är den inte fixerad och det behöver den inte bli förrän förlossningen startar. Tack och lov ligger bebisen med huvudet neråt och nu är nog risken liten att den lyckas vända på sig :)


Vikten: +1 kg sedan sist, 12 kg sammanlagt

Hjärtljud: 142

Symfysmått: 34cm (33 cm för två veckor sedan)


Hos barnmorskan räknas 8 januari som bf så det skiljer ju 4 dagar mellan den till vänster i menyn och journalen på bvc. Jag tror ju mer på "vårat" datum därför orkar jag inte ändra ;)


Det börjar nog bli dags att ta fram vagnen, bygga ihop spjälsängen, packa bb väskan snart... har börjat packa bb väskan iaf och alla bebiskläder är tvättade. Ska ta och leta fram nr till förlossningen också... kanske även börjar bli dags att fundera med släkten hur vi löser barnpassning av Filip och Lukas ;)


Barnmorskan frågade idag om jag började känna mig redo för förlossningen och det kan jag nog inte riktigt säga att jag är... känner mig tudelad. Längtar efter bebisen och vill gärna ha det överstökat så snart som möjligt samtidigt som jag verkligen vill att bebisen ska födas i januari för barnets egen skull... inte så kul att vara yngst i klassen tex.


Idag kan jag dock skriva ett STORT GRATTIS till min vän Elin som blev två barnsmor imorse, en till liten flicka, så söt och så efterlängtad!

 
 
Ingen bild

zanna

10 december 2012 22:21

hej! är det så att det sätter igång dag tid å ni inte får tag på nån så kan jag ha båda pojkarna tills nån kan lösa av. bor ju nära å jag kan ta med mina vildar till er så är dom sysselsatta om dom blir nervösa. =) hämta på dagis kan jag oxå göra om det är så att dom är där. =) har ju STOR bil nu så dom får plats. =) kram

Kisse

11 december 2012 14:28

Det är snällt Zanna men dagtid har vi ju Ludde och mina föräldrar med men man vet ju aldrig det kan ju dra igång fort ;)

Funkar ny bilen bra?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards