Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Kisse - 7 januari 2013 22:14

Helt otroligt efter 6 dagar med feber har jag äntligen en feberfri dag och känner mig hyffsat som människa. Trött fortfarande men bättre. Lukas sover en natt till hos mormor och morfar så jag räknar med en till sova natt och att jag är fullt frisk imorgon!!!


Idag har vi gjort lite ärenden, bland annat något otroligt viktigt för hela familjen skull nämligen beställt en ny säng. Våran säng har vi haft i många år, 11 år faktiskt och den har gjort sitt nu. Vi testade köpa en ny bäddmadrass och det fungerade bra... ett tag men nej nu var det dags.


180 cm bred säng... känns lyxigt att säga det ;) Den vi har nu är 160 cm bred och JA jag tror de där 20 cm gör skillnad, när dessutom sängen inte blir en stor grop på mitten kommer det märkas ännu mer. Bara av att provligga den sa vi JA direkt.


Kanske ingen super kvalité, vad vet jag då den var extra billig nu på MIOs rea men allt är bättre än den vi har nu!


 

Nice kontinentalsäng nu 4990:- på MIO


Var några veckors leverans på den men bara vetskapen om att vi beställt en känns som en stor lättnad. Vi sover som kråkor hela familjen. Oftast får Petter fly sängen och lösningen just nu är en dyna på golvet för att jag vill att han ska vara nära då jag varit dålig annars brukar han gå till barnens sängar :)


Måste dock leta fram något att ställa i fotändan, sängen är galet hög och jag tror inte Lukas ens tar sig upp i nattvaket tillstånd :) Någon pall eller bänk av något slag, någon som har förslag?


Kanske en sån här från ikea

 

Bänk SIGURD, 599:-

Av Kisse - 7 januari 2013 07:00

 

Lukas fick ju som jag bloggat om tidigare en verktygslåda av Filip i julklapp, den blev mycket uppskattad.

     


När vi slängde ut granen tog barnen sina sågar (Filip fick ju en barnsåg av Stefan i julklapp) med ut för att såga sönder den men det upptäckte fort att det gick lättare och var roligare att såga isklumpar ;)    


 

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards