Alla inlägg den 14 oktober 2006

Av Kisse - 14 oktober 2006 21:32

Mitt tråkiga liv... sitter här ensam en lördag kväll vid datorn och skriver och skriver. Har äntligen kommit gång och fått ner nästan en sida till på min bakgrund till examensarbetet. Tagit en lite paus nu för att rensa tankarna lite blir lätt att tankarna hinner lite före fingrarna i skrivningen, så mycket man vill skriva som man inte hinner få ner innan det hunnit försvinna ur tankarna... micro pauser behövs då för att knyta ihop trådarna igen.Tänkte gå ut och hämta in hundarna men gruvar mig lite för att gå ut i mörkret vet ju dessutom att om jag tar in dom nu så kommer jag bli tvungen att gå ut och kissa dom ytterligare en gång innan det är dags att krypa ner i sängen. Inte så kul när man är helt ensam på denna mörka gård :( Men å andra sidan är det väldigt skönt att ha hundarna inne med mig en sådan här lördag kväll, känner sig inte riktigt lika ensam då! En till nackdel är ju att Eka löper så blir inte så trevligt att ha henne inomhus heller men hon är väldigt renlig och städar efter sig vilket är skönt.Näpp ska hämta skruttisarna nu.

Av Kisse - 14 oktober 2006 18:18

Fattar inte vad det är för fel på mig men jag har ännu inte gjort mer än duschat, klätt på mig och varit på kalas. Får ingenting gjort idag av det jag skulle göra. Ingen promenad blev det och nu är det för mörkt ute.Inget pluggande har det ännu blivit vilket betyder att jag kommer sitta uppe hela natten och försöka skriva ner nånting i alla fall.Imorgon kommer mina föräldrar på besök, ska lämna massor av saker här jag fått av några vänner till mor och far, begagnade stolar, bord och gardiner, spännande värre. Alltid bra att ha lite extra möbler till detta stora hus som är väldigt sparsamt möblerat i alla fall på övervåningen och har dessutom 120 kvm. som är oinrett ännu...Petter kommer nog inte hem på måndag i alla fall... så jobbigt det här att aldrig veta. som det ser ut nu kommer han hem nästa söndag. Det gör inget om han är borta tills dess det är bara att det är jobbigt att inte veta när han kommer hem nästa gång och hur länge han får vara hemma. Nu sa dom att om han är kvar tills nästa söndag så får han vara hemma sju dagar men aldrig annars har dom hållt det och har slutat med att han inte varit hemma mer än 4 dagar. Men men får väll se hur det blir. Petter funderade på att åka hem någon kväll och sova hemma och sedan åka på morgonen tillbaka till Gävle men jag tyckte det var slöseri men samtidigt kan vi kramas en hel natt så skulle kanske vara skönt ändå men blir väldigt jobbigt för Petter som först jobbar tolv timmar sedan köra bil två timmar..sova några timmar för att kliva upp fem och köra bil två timmar och sedan jobba tolv timmar på det...vet inte om jag tror på det.Ska sätta igång med pluggandet, tända massa ljus nu så jag kommer i stämning.

Av Kisse - 14 oktober 2006 11:37

Sov länge idag, fruktansvärt trött när jag vaknade men bara att kliva upp och gå ut med hundarna. Riktigt kissnödiga var dom båda så blev till att gå ut i morgon rocken. Passade på att bära in lite ved på en gång och elda så sitter fortfarande i morgonrocken i väntan på att det ska bli lite varmvatten.Plugga idag, har inte bestämt mig om jag ska ta en promenad före eller om jag ska vänta med den tills senare. Sitter nu och äter frukost i alla fall, fil med krossade linfrön och torkade persikor och plommon, gott! Bästa vore om jag orkade nu så kan jag hoppa in duschen när jag kommer hem, ja ja får se hur det blir. Lite seg ännu.Stefan kom hit igår så vi satt och pratade i flera timmar och drack lite öl, hela tre stycken fick jag i mig *ha ha* Ikväll ska jag på födelsedagskalas, Petters lillasyster (yngsta) har fyllt 17 så ska dit och lämna presenten. Petter kommer hem på måndag men han tyckte ändå jag kunde åka dit och fira henne idag, han vet ju vad hon ska få av oss. Lite kul det där. Ibland när vi åker på födelsedagskalas till hans syskon eller syskonbarn då vet inte han vad som är i paketet. Jag säger vad det är men ändå kommer han inte ihåg det och själv kommer han aldrig ihåg eller har förslag på vad vi ska köpa till dom så alltid jag som får stå för det. Så jag har ett helt gäng att komma ihåg, tur att det finns almanackor men mycket plats för att skriva upp saker och ting...Näpp dags att äta upp filen och starta dagen. Blev ju ingenting gjort igår så mycket att ta igen idag.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards