Alla inlägg under februari 2007

Av Kisse - 11 februari 2007 20:54

Lördagskvällen blev trevlig med trevligt sällskap. Jag och Gabby såg på bilar och karlarna satt i köket och drack öl. Ström testade Petters snöskor, kan ju säga att både jag och Gabby skrattade så vi höll på att kissa på oss :)Är svårare än vad det ser ut så han gjorde det bra ändå :)

Av Kisse - 10 februari 2007 15:13

Idag har vi varit på 4 års kalas. Jag var duktig och gick ner dit så jag fick några steg. Ska ut på täkten och åka lite skidor då det inte blev någon skidåkning med syster och syskonbarnen. Ikväll ska vi få främmande av ström och Gabby, ska bli kul, var länge sedan vi träffades nu. Har en massa tvätt att ta reda på och har varit duktig och skurat spisen, behövdes verkligen nu gäller det bara att komma på vad jag ska göra för mat idag. Petter har ju varit gullig och lagat mat i flera veckors tid så är min tur idag. Jag är sugen på potatisgratäng men har inga grejor hemma för det så i så fall blir det en sväng ner på affärn före. Ja ja får se hur det blir.

Av Kisse - 9 februari 2007 22:09

Då har man varit ännu duktigare idag då...dammsugit hela övervåningen och bäddat rent i sängen så nu har jag en massa tvätt igen ...*suck*Någon film har det ännu inte blivit så tror jag tar det imorgon istället, har lånat Bilar av svägerskan Camilla men lite tråkigt att se den själv tror jag :)

Av Kisse - 9 februari 2007 20:46

Har sett bilder på lill pyret, så söt så!!! Lägger ut en bild sen hänvisar jag tillsvägerskan blogg.Åkt skidor på täkten och varit och köpt pizza, pizzan åts hos mamma och pappa, köpte med en bjudpizza till pojkarna åxå (syskonsönerna). Nu ska jag lägga mig i soffan och glo på film tror jag :)

Av Kisse - 9 februari 2007 15:31

ÅÅÅh så skönt med helg. Även skönt att vi fått veta att lill tjejen nu mår bättre och blivit flyttade från intensiven till vanlig avdelning :)Arbetsdagen har gått fort som bara den och jag tycker man inte gör annat än byter blöja och äter, var ute en sväng idag åxå. Har ju varit så fruktansvärt kallt ute i flera dagar att vi inte kunnat vara ute men idag var det bar -8 ute och solen sken, snöflingorna flög runt i luften och allt kändes otroligt rogivande.I helgen ska jag planera för kommande vecka och gå igenom lite material jag har som jag ska ta med mig på jobbet. Funderar på att åka till Huddik någon dag, troligen söndag och gå på dollar, det är jag sugen på. Skulle ha varit iväg och köpt högtalare till nya datorn åxå. Skidåkning ska det bli massor i alla fall. Ska byta om nu och pölsa på mig kläder för att åka lite på täkten nu :) åt mellis på jobbet det sista jag gjorde och troligen blir det pizza till middag idag. Tur att jag tänkt gå på vattengympa på söndag :)

Av Kisse - 8 februari 2007 22:45

Lill tösen mår nu lite bättre men får ligga i kuvös så hon får lite hjälp ett tag. Känns skönt att veta att allt är bättre. Nu ska jag sova så jag orkar med veckans sista arbetsdag!

Av Kisse - 8 februari 2007 21:36

Att vänta är så hemskt... jag har blivit faster en andra gång men det enda vi vet är att lilltjejen är ute och inte mår så bra, man känner sig otroligt maktlös att bara sitta och vänta på att telefonen ska ringa...fast sitta still är ju det sista jag gör när jag är nervös...jag har dammsugit och torkat golvet på nedervåningen istället!nu ska det vikas tvätt och snart är det dags att lägga sig i sängen och snurra runt runt istället, fast jag är så trött att jag säkert somnar men frågan är hur bra jag komemr sova. Hoppas så innerligt att tösen mår bra!!!

Av Kisse - 8 februari 2007 20:41

Åååh vad skönt att det är torsdag idag, det betyder att det är fredag imorgon och sedan är det helg!!! Och jag längtar efter denna helg, det ska nämligen sovas mycket!!!!Sov över imorse...vaknade tio minuter innan jag skulle åka så blev till att kasta i mig lite frukost och på med kläderna och sedan ut och sopa av bilen, jag ju kommit ännu mer snö :) Synd att skotern är trasig annars skulle det blir skoteråkning i helgen istället blir det skidåkning. Kom i alla fall på jobbet i tid och eftersom barnen äter frukost när jag börjar så satte jag mig vid bordet åxå och intog lite mer frukost. Arbetsdagen har gott fort idag och vips så slutade jag :)När jag kom hem hade Petter gjort spagetti och köttfärssåsen, på det sätt som jag föredrar (med lite sås), gulliga han :)Tog sedan en promenad ner till Patrik och Annelie ocg drack en kopp kaffe och traskade sedan hem för att bära in ved och ge kaninerna mat. När jag kom in så har jag plockan undan på bänken, tagit reda på kaoset jag skapade där när jag höll på med examensarbetet. Nu ska jag ta och dammsuga och sedan upp och vika det sista av tvätten. Hittils har jag bara komit upp i 6661 steg vilket jag tror är mindre än vad jag gått men har mysbyxor på mig och då räknar den inte riktigt rätt...blir i alla fall över 7000 steg i dag.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards