Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Kisse - 5 oktober 2007 19:19

Idag när vi kom hem från BB hittade vi ett paket på bron från Petters förra arbetsgivare, får hoppas dom kommer och hälsar på någon annan dag så vi får tacka för presenten, jätte gulliga kläder i stl. 62.


Igår kom Filips person nummer med posten och jag hämtade papprena så Petter kunde skriva på faderskapet. Idag kom Filips skylt till barnvagnen :)


Nu är faster Cajsa här så vi ska vara lite sociala, Filip är ny badad, ny äten och pigg :)

Av Kisse - 5 oktober 2007 16:51

Skrev ett inlägg på förmiddagen som försvann... blev något less då jag inte har båda händerna fria så ofta. Men jag blir bättre och bättre på att skriva med en hand, har en hickande bebis i den andra :)


Idag började dagen med kaos, Filip har sovit nästan hela natten, vilket kanske låter bra i andras öron men eftersom Filip har lite gulsot så blev vi oroliga, tyckte han var slö, jag väckte honom vid fem och gav honom mat, han somnade om och vid åtta väckte jag honom och han åt lite innan han somnade om sedan sov och sov och sov han under morgontvättningen och blöjbyte, påklädnad m.m Ringde vårdcentralen och pratade med dom och dom ringde BB och det bestämdes att vi skulle få komma in. Självklart blev han pigg när vi kom dit och jag ammade och han åt jätte bra, sög bra så barnmorskan var nöjd med amningen däremot ska vi inte ge honom nappen som vi gjort nu när han varit tuttig. Filip suger nämligen på tummen och det gillar inte jag då får han hellre ha napp men nu ska vi prova utan då. Barnmorskan sa att det är okej om några veckor men nu tills amningen funkar som den ska blir det bara mammas tutten när han är tuttsjuk :)Barnläkaren kom in och tittade på honom och han tyckte gulsoten var bra nu, inte gul alls längre så det behöver vi inte oroa oss för. Dom trodde han sovit hårt inatt och ätit lite för lite och blivit lite seg för att han ätit lite dåligt. Men han vägde fortfarande 3270 gr. så vikten var bra :)


Känns lite jobbigt idag då hormonerna rusat genom kroppen och jag gråtit en massa, passade på att ta mig en tupplur med Filip förrut. Men nu är killen vaken och vill ha mammas tutten, älskade unge!


Testade gymmet och babysittern idag, han ser lite pluttig ut :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards