Alla inlägg den 5 mars 2007

Av Kisse - 5 mars 2007 18:41

Lördagen fest var en lyckad fest men mycket planering bakom. Temat var 80-tal eftersom våran släkt är så knäpp och måste ha tema fester :)Temat var hemligt för moster (på hennes egen begäran) som fylld 40 år så det har varit mycket tisslande och tasslande och inte har jag kunnat skriva något om det på bloggen.Festen började i alla fall utan hedergästen som skulle anlända till festen sist och vi andra fick gömma oss i källaren (där det luktade avlopp)för att kunna överaska henne riktigt mycket :) Tyvärr hade hon kvällen tidigare fått veta temat men inte hade då moster förväntat sig det som sedan hände på festen *hihi* hennes min var i alla fall obetalbar när hon tittade på alla sina gäster! Förrätt intogs, toast med räkröra på. GOTT! Men det var ju mamma som fixat maten så kunde inte förävnta sig något annat än att maten skulle vara god! sedan började två kusin med lite spektakel, förhörde hedergästens 4 systrar på hur väl dom kände henne...av 15 frågor kammade i alla fall mamma hem flest rätt...hela 4 stycken ???varmrätt intogs...ljummen potatissallad och helstekt fläskfile :)Sedan kom nästa spektakel... fyra mostrar (varav en är mamma till mig)och två karlar och min syster kommer in i trikåer och har ett gympingpass a la Susanne Lanefelt...ååh knip...skratt kan jag lova :)kaffe och tårta glöms av lite men några får i alla fall i sig lite innan nästa spektakel börjar...Nr 1. Tre kusiner på scen som Carola med duo, synd bara att klanten som gjort iordning skivan tagit en kareoke version av främling...det puckot var JAG. *förlåt*Nr 2 Herreys eller Perreys (Alla tre börjar på P)- diggiloo, diggiley...i guld skor!!! Nr 3. Två kusiner som lilli och sussie -oh mamaNr 4. Syster upp på scen som Anna Book med hedergästens tre barn som A B C, tror det flesta förstår vilken låt :)Nr 4. Jag upp på scen som Eva Dahlgren - Jag klär av mig naken..och eftersom jag i min garderob har en nakendräkt som min kompis Poa sytt som jag lånat för länge sedan och ännu inte lämnat tillbaka :(..så gjorde jag det enda rätta och klädde av mig naken... (dräkten alltså)Nr 5. Magnus Uggla upp på scen....eller ja pappa var det ju men han gjorde det så otroligt bra att man kunde tro att han mådde illa... måste säga att det var väldigt bra gjort med tanke på att han typ aldrig hört låten heller....illa jag, mår illa...bara man kan det så funkar det!!!festen var otroligt rolig med mycket skratt och flams. Petter "bråkade" så mycket med kusin M att hon till slut lessnade och tog moster B som hjälp att försöka klä av honom kläderna. Moster B:s man var utklädd till kvinna...ha ha största kvinna jag sett nån gång!Kolla in våra vackra kläder, tänk hur folk såg ut på 80-talet...Jag håller med moster (heder gästen)...Vi är fan inte klok i den här släkten :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards