Alla inlägg under april 2007

Av Kisse - 30 april 2007 22:15

Varit och firat valborg nere på byn ,kollat på brasan och raketerna. Hann bara vila en stund vilket jag fick sota för sedan, blev en hel del traskande där på plan så resulterade i att jag fick ont i bäcken, jätte ont.  Mamma, pappa, lillebror och lillebrors tjej kom och tittade på brasan och raketerna dom åxå. Max ( 7 år)sprang på mig bakifrån och puttade mig i ryggen så det högg till riktigt, kunde hålla tårarna tillbaka men inte långt ifrån så när Max kusin Andreas (11 år tror jag) kom efter och gjorde likadant brast det, gjorde så ont att tårarna rann. Sa åt dom på skarpen att det gör ont när dom gör så och pratade senare med Max, han hade glömt bort att jag har en bebis imagen. Han fick dåligt samvete och tror han förstår lite bättre nu att man måste vara försiktig med mig, tycker visserligen int han ska få göra så på någon anna heller så man lätt kan tappa balasen om man inte är beredd.


Åkte hem vid kvart i tio tror jag, gav kaninerna mat och nu ska jag lägga mig på soffan ett tag i väntan på lite mer varmvatten, sedan ska jag tina min frusna kropp. Ska bli skönt att vara ledig imorgon igen. Vill att dagarna ska gå fort nu så det blir torsdag, då ska vi på ultraljud och på fredag ska jag ringa barnmorskan, ska ta upp med henne då att jag har så ont. Alla jag pratat med säger att det är foglossning...hoppas på att i så fall få ett bälte eller nått så det känns lite bättre. Inte roligt att ha ont och speciellt inte så här tidigt i graviditeten, varför kan jag inte bara få vara frisk, pigg och lycklig???

Av Kisse - 30 april 2007 17:39

Precis när jag skivit klart inlägget kom petter hem. Han hade varit och skjussat Stefan och fick en omgång skäll av mig för att han inte kunde skriva ner det på en lapp. Han hade med sig äckliga hamburgare med hem som jag inte kunde äta så slutade med att jag åt upp brödet och salladen.


Nu ska jag lägga mig och vila en stund sedan ska jag ta fram kläder så jag slipper frysa vid brasan.

Av Kisse - 30 april 2007 16:53

Kom verkligen inte i säng itid igår, fastande vid tv då Wallander filmen på fyran började. var otroligt trött imorse när jag skulel kliva upp och åka på jobbet men bara att släpa sig upp och åka iväg.


Slutade lite tidigare idag, hade väldigt lite barn idag så fått lite pysslande gjort, jag har gjort en mobil som vi hängde i skötrummet, blev så fint så :)


Sitter nu och funderar på vart min sambo är nånstans, inte är han hemma i alla fall, ingen lapp och mobilen ligger kvar här hemma :( Sånt blir jag sur över. Tänk om det skulle ända något och man har ingen aning om vart man ska börja leta efter honom. Skärpning Petter!


Mailade till företaget där vi hittat vagn men visade sig att dom inte skickar vagnen utan man måste åka och hämta den i butiken...aldrig att jag åker 80-90 mil för att hämta en barnvagn. Har börjat leta efter vagnen i andra butiker och hittat en på nätet som är lite dyrare på den men då skickar dom den i alla fall. Fanns även i fler färger där. Efter ultraljudet ska vi beställa vagnen eftersom det är 4-6 veckors leverans tid på den och sen vet man ju aldrig om det kommer då heller... så den tänker jag köpa så snart jag känner mig säkrare. Vill ju göra ultraljudet först så man får vet att allt är bra med lill bebisen :) Idag har jag haft BOLA smycket på mig och barnen på jobbet tyckte den var mysig, suttit iknä och lyssnat på plingandet :) Gull ungar!


Nä måste väll gå och börja med middagen jag som trodde jag skulle få vila idag när jag kom hem men känner att mat just nu är viktigare att få i mig sen blir det ju till attt åka ner på byn och kolla på brasan. Blev på så dåligt humör när jag kom hem, inte kul!

Av Kisse - 29 april 2007 20:31

Efter at ha vilat en massa på soffan, sovit en stund, skönt som attan. Till slut klev jag upp och gick upp och slipade lite väggar, nisses tjej Lotta har hjälpt till men efter ett tag kom värken och jag gav upp för idag. nu är det dags att hoppa i dushen och ta bort det vita pulvret som täcker mig och sedan ta med lådorna jag köpte på ikea idag och fylla dom. Ser fortfarande ut som hej kom och hjälp mig i vårat sovrum och jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning där heller.


Arbetsdag imorgon så ska försöka komma i säng i hyffsad tid...som om jag någonsin kommit i säng i tid *asgarv*

Av Kisse - 29 april 2007 14:05

Blir nog inga väggar slipade idag eller så blir det senare i efter middag. Jag vaknade tidigt idag och bestämde mig för att åka och byta symaskinen och göra några ärenden då jag ändå inte hade slippapper så det skulle räcka hela rummet. Nisse ska tydligen hjälpa Petter att regla ikväll så vore bra om jag fick slipning klar nån gång men som sagt får se vad jag orkar. Arbetsdag imorgon åxå så måste passa på vila lite åxå.


Sagt och gjort jag och mamma for till Sundsvall. Kollat runt på en hel del affärer. träffade Ström och Gabby på ikea, pratade lite med dom. Länade tillbaka symaskinen och fick pengarna tillbaka dom hade inga symaskiner inne så nu väntar jag ett tag med att köpa en ny, ska kolla runt lite priser. Åkte på babyproffsen och handlade upp mitt present kort. Blev ett BOLA halsband, en snuttefilt, en badtermometer, nässug och nagelset. Massa små saker med andra ord som behövs. tittade på barnvakten vi ska köpa kostar närmare 1000:- på babyproffsen så ska kolla lite på nätet på priser där. Har i alla fall bestämt vilket märke och vilken modell det blir. Träffade Krille, Malin och Linnéa på babyproffsen åxå :)


Nu har vi beställt pizza så Petter ska åka och hämta, jag ska lägga mig på soffan och vila är jätte trött. Vaknar tidigt (vid fyra tiden) och sover jätte oroligt efter det, har varit så hela veckan så börjar tröttna på det :( Gör mig trött så här mitt på dagen sen efter att ha kört bil en bra bit känns det i bäcken på mig...


Köpte en kylväska idag en 12 volts som man kan ha i bilen, bra att ha när det börjar bli sommar och varmt. Kuddfodral och en liten skallra på ikea. Slippapper höll jag på att glömma men kom på det i sista sekund. Handlade lite mat på city gross så pengarna har rullat idag åxå.

Av Kisse - 28 april 2007 23:05

Åh vilken kväll med massor av bus, tjejerna har lekt otroligt bra och haft jätte kul. Vi vuxna har haft det väldans trevligt tycker jag. Kul att träffa Malin och krille var ju jätte länge sedan sist. Lite synd att vi inte kan åka och hälsa på dom bara så där, blir ju väldigt lång resa när man inte har vägarna förbi. Lättare för dom som håller sig här i trakterna för att hälsa på Krilles föräldrar :)


Blev en hel del bebis prat så klart när alla tre tjejer väntar smått. Carro och Erik har beräknat BF den 3 augusti, Krille och Malin den 3 september och jag och Petter den 11 oktober. Inte långt mellan våra bebisar :)Vore ju kul att träffas sedan när vi fått våra bebisar åxå :)


Mulle gruppen gick jätte bra idag, hänvisar till min syster blogg då jag tror hon skriver mer om det än jag :)Var trött och hade ont när jag kom hem men röjde undan och fixade lite inan jag la mig på soffan och sov en stund. Klev upp och började med salladen och dukade sen så kom folket. Väldigt gott med grillat och finns rester så det räcker tills morgon dagen om jag går och stoppar Petter nu :)


Nu ska jag gå och sova har ont igen och behöver verkligen sova. Imorgon ska jag ta sovmorgon och sova tils jag vaknar (vilket säkert blir tidigt) och sedan ska jag slipa väggarna :(

Av Kisse - 28 april 2007 09:28

Igår fyllde macken 6 år, glömde som vanligt bort hans födelsedag men dom fick resterna av tårtan som var kvar igår så blev ju rätt ändå :) Nu är han gammal på riktigt och vi har klivit in i den magiska ålder som vi inte visste om han skulle klara av att leva till. Sedan vi fick veta att det är epilepsi han har har har vi satt upp en tids plan på hur länge vi tror att det går och hoppas på, allt över det äe en bonus! Han är den underbararste gullligaste hund man kan ha (även om han ibland är olydig och rymmer ut på täckten)så otroligt snäll att barn inte ens kan mata honom för han vill inte ta mat ur deras händer, då tar han med läpparna vilket alltid slutar med att maten hamnar på golvet, gulliga lilla hund. Lämplig storlek är det på honom åxå, våran lilla "pudel" som Petter kallar honom.


Idag är det Ekas tur, hon fyller två år. Blir ett varsitt hundben åt dom idag, inga bortskämda hundar här inte. talade om för Ek att nu är hon gammal och sla sluta med alla dumheter... men hon har varit duktig länge nu. Sover själv på nedervåningen (själv och själv, Macken åxå) eftersom dom inte kan gå upp för trappan. Eka är ju en stor och otymplig hund tycker jag, sprallig och om i kring sig men lätt tyglad och lätt att ha att göra med även om hon är en tjurig tik som helst vill bestämma. Hårda tyglar jämt som gäller med henne! Hon trivs bäst med det.

Av Kisse - 27 april 2007 21:46

Fastnade vid datorn ett långt tag och sedan gick jag faktiskt och la mig, klädde av mig och allt men kunde inte somna så när Petter kom hem klev jag upp och drog på mig arbetskläder. Städade och röjde uppe i det som ska bli vardagsrum. Patrik kom och hjälpte Petter bära ner garderoberna så snart så är det ordning där uppe. jag städade klart råttförrådet och fick undan lite saker som stått i vägen, däremot fick jag ut en massa saker som ska slängas så blev plus minus noll i plats utrymme tror jag :) Skräpet ska ut men nu har jag ont och tänker inte göra mer. Petter däremot hade nog inte tänkt gå i säng än på ett bra tag.

Petter håller fortfarande att klura på hur han ska få till reglarna och taket. Taket var han och köpte idag men han har ju en hel del jobb kvar innan han kan börja sätta upp som det så jag har tills på söndag på mig att slipa väggarna.


Imorgon är det Mulle grupp och efter det blir det grillning här hemma så imorgon hinner inte jag göra något här hemma. Nu ska jag lägga köttet i marinad och packa väskan inför imorgon. Skulle ha betalat räkningarna åxå men det får bli på söndag :( helgen har precis börjat och snart är den slut känns det som :( Tur att man är ledig igen på tisdag.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards