Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Kisse - 13 juni 2008 23:15

Gjorde en kladdkaka sedan jag fått Filip att somna, jätte go men fick tvär ont i magen och blev dålig som attan, varför blir jag dålig av kladdkaka? Typ alltid och direkt! Den var ju helt laktosfri jag blir tokig på min mage... det är inte roligt att ha det så här. Går ju aldrig att lita på att det jag äter stannar kvar det är ju konstigt att jag inte blir smal...*less*


Tänk om man kunde htta en läkare som tar problemet på allvar, skulle vilja göra ett nytt allergitest och se om det visar på något. måste ringa på måndag och försöka få en tid har ju problem med en infektion i halsen åxå som kommer och går skulle nog behöva en pencillin kur och ta bort mina halsmandlar...


Trött och lätt gnällig nu...Petter sitter ute och kör grävare... kulverten är i backen *jippi*, ett steg närmare billigare värme och varm vatten i massor!!!


Av Kisse - 13 juni 2008 17:08

Gjorde super god middag idag igen :) Jag gillar ju fisk men som jag tidigare skrivit är inte Petter vidare förtjust i det utan jag tvingar honom att äta fisk en gång i veckan men idag gillade han den heta och söta laxen, receptet hittar ni här.


Filip vilar middag efter en intensiv dag med pappa, dom delade på varmkorv med bröd till lunch så ni ska bara veta vad Filip älskar att vara med sin pappa. Jag vill gärna vänta med vissa saker och Petter vill gärna stoppa i honom det mesta..med motiveringen "han vill ju ha" eller "titta han tyckte ju om det" så vi väger väll upp varandra rätt så bra men en del saker säger jag blank nej till, vad dom sedan gör när jag inte är med är upp till honom att själv ta ansvar över. Men jag är rätt så hårt på att vi ska vänta så länge det går med massor av socker, salt etc. sedan vill jag ju att vi är försiktiga med mjölk. Jag vet ju själv hur jobbigt det är med magknip och magkrångel så det är det sista jag vill att Filip får men han verkar ju ha pansar mage som pappa.

Av Kisse - 13 juni 2008 13:34

Lite mer fart på mig idag, klev upp med sonen vid halv åtta och åt frukost i lugn och ro, väckte Petetr vid tio, han fick inte lika lång sovmorgon som jag fick igår eftersom vi har mycket att stå i. Tog en dusch med Filip och sedan tog Petter över ansvaret över sonen jag har surrat en massa i telefon innan jag bestämde mig för att klippa gräset men det ville då inte gräsklipparen, ringde granngårn och hörde var den ska lämnas för reperation eftersom den bara 1 ½ år gammal så utnyttjar vi garantin (tror aldrig vi gjort det förr, någonsin på nånting alls?)Petter tog med Filip och har åkt och lämnat in den själv slipade jag och har spacklat på ett nytt lager på portalen mellan hallen och köket.


Har en herrans massa damm att ta reda på nu men måste vila en micro sekund. Är super hungrig åxå... måste nog värma en kopp varma koppen och sedan sätta igång vill få bort allt damm innan Petter och Filip kommer hem. Hunden är dessutom fortfarande inne jag tyckte inte han såg pigg ut imorse så han fick stanna inne och mysa :) Igår morse kräktes han inne men annars har det *peppar peppar* varit bra ett tag nu.


Näpp mat sedan städa!

Av Kisse - 13 juni 2008 00:40

Dagens långa sovmorgon har nu blivit till nackdel...jag har ännu inte kommit i säng, kommer med andra ord vara trött imrogon igen :(


Petter och Stefan som varit ute och jobbat till nu fick god kvällsfika innan Stefan gick hem och nu står Petter i duchen, jag borde ju sovit för flera timmar sedan.


Lägger upp en av dagens filmer när Filip jagar Sylvester. Är bara när han jagar katterna som han kryper riktigt men golvet är halkigt och det går då fortare att has/kasta sig fram. Han är väldigt tålig, Filip alltså, ramlar med ansiktet i golvet, slår huvudet i skåpet men säger ändå inte ett pip. Petter hade filmat imorde när Macken låg på rygg och Filip ligger brevid och klappar honom på magen men lägger inte upp den då det var filmat så mycket efter själva händelsen som inte var så mycket att se men gulligt var det :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards