Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Kisse - 26 juli 2008 22:46

Åkte ut till mamma och pappa redan på förmiddagen, både Axel och Filip sov middag före lunch, värmen tar hårt på dom små. Åt lunch och sedan begav vi oss till stranden. Mamma, jag lillebror Niklas, min kusin Jonas, Filips kusiner Gustav, Axel och Victor. Killarna gillade att åka syskonvagnen som mamma fått av Jeanette. Axel är ju så go med sin lilla kusin.


Jätte mysigt hade vi :) Tur för mig och mamma att lillebror fortfarande är lite barnslig och gillar att vara med alla grabbarna eftersom vi får fullt upp med dom små grabbarna så är han gullig och leker med dom stora pojkarna. Hade med oss lite frukt och saft som vi njöt av i skuggan.


Sån lyx att vara hemma hos mamma har både fått lunch och middag idag (igen) och imorgon åker jag och Filip dit tidigt, innan det blir för varmt att sätta sig i bilen utan AC. Jag hoppas på en tur till stranden imorgon åxå, kanske går det att lura med någon av de äldre syskonen då, alla syskon ska nämligen till mamma och pappa imorgon, de andra för att hämta sina barn men vi ska allihopa få middag. Jag åker ut dit eftersom jag får lite avlastning. Även om det mest blir att vi delar på alla sysslorna. Men idag fick jag mig en tupplur när Filip sov och vakande efter middagen, blev lite för sen sovning för Filip men gick ändå hyffsat att lägga honom när jag kom hem. Pappa var snäll och tvättade min bil, välbehövligt men är sådant som min tid inte räcker till så tack så mycket.


Har skrivit en lista på saker jag vill hinna göra innan jag åker till Borgstena och tvätta bilen var faktiskt en punkt... har även gräsmattsklippning på min lista så ska höra med svärmor om Filip kan få komma några timmar till henne någon dag i veckan. Inte så roligt stt stressa sig igenom gräsklippningen i rädsla att han ska vakna och jag inte hör honom. Städa hundstugan är åxå en viktig punkt eftersom det luktar APA där inne :(


Men gräklippningen är viktigast häromdagen såg jag en sån fruktansvärt äckligt stor orm här hemma att jag..ja vet inte vad jag ska säga, blev rädd och arg... fruktansvärt äcklad över att se hur stor den var och hur snabb den var...över en meter lång och ett par cm i omkrets... höll huvude jätte högt typ 1 ½ dm... riktigt stor har aldrig sett en så stor orm i det fria. Gräsmattorna måste klippas för då gillar dom inte att vara på gården i alla fall. När Petter kommer hem ska han få gå med röjsågen...det växer ju igen här hemma. Sylvester har ju redan blivit ormbiten en gång i år och jag tycker det räcker.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards