Alla inlägg den 4 november 2009

Av Kisse - 4 november 2009 20:39

Vilken otroligt lång, seg och tråkig dag det varit idag och aldrig tycks den vilja ta slut.. Filip vägrar somna, Lukas skriker som om någon stuckit en kniv i honom, sover endast i famnen och där ska han hållas hårt och tätt mot toppen för att sova. Har verkligen testat allt ikväll, Filips tutte har han i munnen åxå, tydligen dög den bättre... försökt ha olika sorter för att kunna hålla napparna isär men vad gör man inte när barnet skriker hjärtskärande och man själv får svårt att hålla tillbaka tårarna.


Nä  låt denna dag ta slut nån gång och hoppas på en bättre dag imorgon!



Av Kisse - 4 november 2009 13:16

Lunch på altanen, båda barnen sover gott i sina vagnar brevid. Själv idag och då är det ibland lättare att ge Filip lunch först och sedan själv njuta av lugnet!

Av Kisse - 4 november 2009 11:39

Ibland behöver ju faktiskt inte det dyraste vara bäst eller åtminstonde inte prisvärt... men något som ger mig ångest är ytterkläder eftersom det är fruktansvärt viktigt för mig att mina barn är ordentligt klädd då vi är UTE väldigt mycket och som förskolärare har jag alltför ofta stött på skit kläder som barnet fryser och blir blöta i, så ska ALDRIG mina barn ha det!


Filip kommer ju faktisk spendera några timmar på förskola när det är som kallast åxå och då ställer det krav på kläderna här hemma kan vi ju alltid gå in om han fryser men små barn har ju inte förmågan att säga till när dom fryser. Eftersom vi har lyxen att ärva alla kläder efter systers pojkar och även lite efter Tim, Martin och Max så har vi ju väldigt lite utgifter i just barnkläder vilket bidrar till att tycker vi kan "lyxa" till att köpa det vi vill ha tex MOLO ;) Men kanske även dessa lite dyrare skor, dessutom har mormor erbjudit att gå in med julklappspengar som bidrag.


Har skorna från vincent funnits i min storlek har jag inte tvekat en sekund precis sånna skulle jag själv vilja ha men å andra sidan har ju jag kunnat ha dom tills dom är utslitna inte urväxta på en säsong.


TOBIAS 699:- vincent shoestore

Sula av gummi, överdel i skinn, innerfoder och sula i lammpäls


Varmfodrad känga 199:- skopunkten

Brun sko i skinnimitation, foder av varmfoder.  

  




Måste prova men det lutar starkt åt vincent skorna, jag vill åxå ha sånna, synd bara att dom inte finns så stora! Förhoppningsvis kan Lukas ärva dom, fördelen med att ha barn födda samma säsong men Filip är ju en liten plutt och Lukas kommer säkerligen bli en stor plutt :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards