Alla inlägg den 7 december 2009

Av Kisse - 7 december 2009 13:42

Bestämde mig för att komma i säng tidigt igår kväll och låg otroligt nog i sängen redan vid tio... hade ont i höger bröst... inte alls skönt och till slut körde min man ur mig ur sängen med order om duscha och pumpa ;) Blev inte bättre av duschen så slutade med att jag låg länge i badet för att låta självtrycket släppa ut bröstmjölken, gick i säng med ett ömt bröst och är inte mycket bättre idag heller :(


Tog det lugnt på förmiddagen, vi gick ut och lekte en stund, Filip satt i sandlådan och grävde, gäller att passa på innan sanden fryser... om det blir kallt denna vinter?


Ska göra oss klara för en Birsta sväng ;) Så mycket ro har jag i kroppen... bestämt träff med syrran och hennes familj för lite födelsedags inhandling, vi har nämligen en hel drös med ungar som har födelsedag i december och då går vi ihop och köper presenter så det blir något vettigt ;)

Av Kisse - 7 december 2009 13:34

Ibland är det bra med mutor... svängen på Birsta ledde till två mutor till Filip.. den första var en Musse Pigg så han kunde roa sig lite i vagnen och under matning och blöjbyte av Lukas.

        

Musse Pigg i bil 99:- lekplaneten


Musse är verkligen en favorit hos Filip så ett julklappstips är saker med Musse Pigg :)


Muta nr 2, glass på ikea under tiden mamma ammade Lukas... ni kan ju tänka er hur Filip och vagnen såg ut efter det ;) Men det var det värt att få amma i lugn och ro, nöjda barn, nöjd mamma :)

Av Kisse - 7 december 2009 13:26

Måste visa go ungarna när vi åt lunch på donken när vi var till huddik i torsdags (mobilen därför dålig kvalite) . Satt två tanter vid kassan som tyckte jag varit produktiv som fått tre småttingar så tätt ;) Mamma förklararde att busisarna var kusiner så andades dom ute lite ;)

  


Men visst jag kan verkligen förstå att dom tror att Filip och Freja är tvillingar eftersom dom är precis lika långa och det skilljer ju inte många månader mellan dom så för främlingar ser det nog ut som tvillingar ;)


Hungriga barn efter lek i lekparken då dom åt bra båda två i byggkaoset som rådde där. Varför stänger man inte när man gör stora renoveringar... inte vidare trevligt att sitta och äta när det råder kaos :( Syns inte på bilden men runt omkring oss stod det möbler och maskiner lite här och var, det var trångt och lite sittplatser då många nya möbler inte fick användas tex. de i mitten bakom oss... stäng en dag eller två och gör klart säger jag!

Av Kisse - 7 december 2009 13:22

Alltid lika roligt, jag blir såå GLAD

  

Denna gång har vi vunnit ett presentkort hos vimsadekor värt 400:- hos Agnes, vad det blir har jag inte riktigt bestämt mig ännu och kommer inte ihåg vad jag önskade mig heller om vi vann... troligen blir det något till köket eller Filips rum, återstår att se, just nu är jag bara glad :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards