Alla inlägg den 18 september 2009

Av Kisse - 18 september 2009 20:46

Filip var mycket stolt igår kväll när han kom med med pappa från skogen, ingen älg hade dom sett, inte ens älgbajs men dom hade plockat svamp! Filip kom in med påsen ihögsta hugg och började sedan plocka ut dom på golvet för att visa vad många och vad stora och fina svamparna var :)


  


Imorse vid skötbordet fick jag höra att man måste vara "ssh" *hyschade med fingret för munnen och viskade* när man är i skogen om man vill se älgen ;)

Av Kisse - 18 september 2009 20:35

Började ta reda påköttet igår men orkade inte klart dessutom fick jag slut på plastpåsar, åkte till affären för att köpa nya idag och kom hem utan... Petter har varit och lånat hos svärmor så nu blir det paketera om kött, allt kött kommer numera från slakteri men eftersom köttet ska klara sig i frysen en längre tid paketerar vi om det på det sätt vi vill ha det, dessutom var en del bitar på tok för stora för våran lilla familj.


Väldigt praktiskt att få köttet märkt i alla fall och dessutom tips på tillagning, japp det är sant, kolla själv :)  


   


Dessutom är det ju lite roligt att allt kött är prismärkt med vad det skulle ha kostat i butik, älgjakt är ingen billig hobby ska ni veta och absolut inget kött vi får gratis.

Av Kisse - 18 september 2009 10:59

Mina planer gick åt skogen, tänkte nämligen ut på täckten och fota lite höstbilder på Filip men regnet har duggat tätt och nu är det ju blött överallt, känns inte lika roligt då :(


Sugen på att åka in och köpa skoförvaringen på ikea som var slut sist vi var där men vet inte om jag har tillräckligt med ork... försöker få min man att göra lite nytta... jag har nämligen inget att göra så länge Petter inte har gjort det han ska först :(


Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards