Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Flugmatta

Av Kisse - 9 juni 2010 23:38

"Lämna tillbaka den där flugmattan" var vad Filip sa idag när han öppnade pirum parum påsen... "jaha svarade jag helt stuss då lämnar jag väll tillbaka byxorna jag köpt till dig då..." "Nä" svarade Filip och tittade på dom igen... och bestämde sig för att dom var fina... med blommor och fjärilar på.

Nadine Butterflies


Jag och min man hade disskussion häromdagen om att han tyckte de var lite väl flickiga men jag vägrar... varför ska färger och mönster avgöra vad som är flickigt/pojkigt, varför ska inte mina pojkar få ha kläder med fjärilar och blommor... Filip tycker om blommor och han tycker åxå om fjärilar precis lika mycket som flickor gör... som om flickor har ensam rätt på blommor och fjärilar...Nä jag hade bestämt mig och min man fick ge vika eftersom det ändå är jag som sköter barnens klädinköp och bytte därmed de svart villervalla tajtsen som var för breda i linningen till ett par Molo leggings som har smalare passform och passar våran smala kille bättre, Det är ju en av anledningarna till att jag fastnade för Molo, de är nog de enda kläder som som sitter/suttit riktigt snyggt och skönt på Filips smala kropp. 


Filip reaktion på leggingsarna var helt oväntat... för det första brukar han alltid bli glad för nya kläder (även om de är beg. med nya menar jag nya för honom) och för det andra vaddå FLUGMATTA... vad är en flugmatta.... trodde han att leggingsarna var en matta med flugor på?


Men sedan åkte de på med en hiskelig fart och han invigde dem genom att gå ut och vattna blommorna, jag är helt säker på att de kommer bli en sommarfavorit för Filip, Molo är ju bäst :)

           


Ni hittar dom i pirum parums webbbutik i Fyndhörnan, passa på att fynda ni åxå! Filip har stl 104 på sina och de är bara lite långa i benen men inget som stör (har i vanliga fall 92/98).



 
 
nikita

nikita

10 juni 2010 02:55

självklart har inte tjejer ensamrätt på fjärilar och blommor.. pojkar kan gilla det lika mkt dom me, men jag tkr ändå det finns tjejkläder och killkläder.. och för min smak är nog dessa leggings tjejjiga.. så jag håller nog med din man.
men smaken är som baken å tur är väl de!

http://nikital.blogg.se

 
Ankis

Ankis

10 juni 2010 11:09

Superfina är dom ju leggingsarna. Lite besviken att jag inte hittade nåt mer än en mössa.

http://viborpalandet.blogg.se

 
Ingen bild

Jeanette

12 juni 2010 15:16

Hejja du!! Visst, det finns tjejkläder och killkläder (uppenbara) men du har helt rätt i att tjejer inte har ensamrätt på blommor och fjärilar och tvärtom, pojkar har inte ensamrätt på robotoar osv. Du är en klok mamma med öppet sinne och det vinner man på! Dina pojkar kommer att lära sig att de har rätt att tycka om vad de vill. Det är värre med de som klär sina barn i endast flick el pojk och "påtvingar" intressen bara för att de har ett visst kön. Säger jag, som inte har lust att klä Tyra i robotkläder :s. Däremot gillar jag att klä Tyra i både flickigt och mer neutralt, det är väl bra nog ;)

 
Kristina

Kristina

12 juni 2010 18:42

Svar till jeanette: Tack för din kommentar den värmde... mina pojkar har ju mest "pojkiga" kläder dom åxå men jag försöker bryta av och spetsa till det lite med att stoppa in lite mer färger, jag skulle ju aldrig klä pojkarna i klänning eller tunikor eller strumpbyxor med ankstjärt men annars har jag nog inte så mycket mer hämningar ;)Jo volanger och spets... jag vet inte om jag kämpar hårdare för detta just för att jag "bara" har pojkar... om jag skulle vara annorlunda om jag hade flickor... fast jag tror/vet ju inte att jag kommer klä (om jag någon gång får en flicka) henne i enbart rosa heller... framför allt skulle hon få använda kläderna efter pojkarna men sedan skulle det ju så klart inhandlas lite nytt precis som till Lukas för att stilla köpbehovet ;)

Tänker inte sticka under stolen att jag hemskt gärna skulle vilja ha en dotter åxå men mitt förhållningssätt mot henne skulle inte vara annorlunda mot mitt förhållningssätt till pojkarna och kläder är ju bara tyg på kroppen, färger är bara färger och skulle jag få en tredje pojke ja då blir jag lika lycklig då åxå!!!

Hoppas allt är bra med er och att ni får en härlig sommar!!!

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards