Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Effektiva jag

Av Kisse - 28 juli 2010 21:18

Idag har jag varit TOK effektiv :) Jag blir alltid mycket mer effektiv när Petter är borta, finns väll inte så mycket annat att göra då ;) Började med att städa övervåningen innan vi gick ner imorse, Filip lyckade nämligen kracha en av sina porslinskålar så var lika bra att ta resten när ändå snabeldraken var igång.


Efter frukost ville Filip klippa vilket resulterade i dammsugning nere åxå, Filip får dammsuga upp alla små papperbitar som han klippt och sedan fortsatte han med halva nedervåningen, båda mina ungar är tokiga i dammsugaren :)


När Lukas tog sin tupplur gick jag och Filip ut, jag städade undan på gården från staketbygget och klippte sedan gräsmattorna, Filip roade sig med att vattna blommor och gräva i sandlådan under tiden.

  

Han har sina ideer nu ;)


Efter lite mellis tog vi vagnen på en rask promenad hela vägen bort till brevlådan och postade några vykort med sommarhälsningar :) Svetten sprutade om mig eftersom det faktiskt var varmt ute idag trots det gråmulna vädret men solen har lyckats tränga sig igenom och faktiskt gett oss lite sol åxå. Stannade hos Patrik och Annelie på kaffe och Filip roade sig med att ha dragkamp med Bamse, deras hund, en BIG sådan åxå :) Filip skrattade så han

kiknade men hunden hade säkert roligast ;)


Hem och gjorde middag och sedan gick vi ut igen.

  

Äntligen staket, tyvärr räckte det inte till hela gården utan vi fick skarva lite med en annan sort men det bryr jag mig faktiskt inte om, bara båda blivit målade i samma färg så tror jag ingen tänker på det. Jag var ju faktiskt ute efter funktionen och bryr mig inte så mycket HUR det ser ut.

        


UNDERBART med staket i alla fall!

Nu kan jag låta barnen leka lite friare, hönsmamma som jag är kan jag slappna av lite mer och dessutom vet jag att många av våra släktingar drar en lättnads suck. Grädden på moset är att all trafik från gårdsplanen dessutom försvann, vi får bära matkassar, packning och barn en bit extra men det är det värt för att slippa trafik utanför ytterdörren!


Familjebad och kvällsfika och sedan somnade barnen fort och lätt i sina sängar i precis perfekt tid och jag då...


Jag är HELT SLUT nu!!!

 
 
Katie

Katie

28 juli 2010 21:39

Härligt när man kan pyssla runt hemma :)

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kusin Lena

30 juli 2010 20:32

Härligt att se "vårat" gamla staket komma till nytta!! :-) fint d blev! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards