Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Viktångest

Av Kisse - 5 maj 2008 10:49

Gick inte lika bra för Filip att sova i eget rum inatt. Vid tolv vakande han och ville inte somna om, gjorde lite välling men han var inte så jätte sugen på det heller och inte sova heller... var inte jätte ledsen heller utan kunde nog bara inte somna om efter X antal försök med att stoppa in nappen så ledsnade jag och tog med honom till sängen, tog en stund där för honom att slappna av och somna men till slut somnade han (vid kvart över ett)och sov till tio över sju, åt välling och var sedan nöjd med att ligga och leka och titta på halv sovande mamma till åtta sen var det bara att kliva upp.


Åt frukost, packat badkassen, klätt på oss och nu efter en slurk välling sover han middag, skönt att få honom att sova lite längre stund nu innan vi ska på babysimmet. Ligger ute i vagnen och jag har fått ut hunden till hundgården åxå så ligger bra till idag :) Bara att stoppa i oss lunch sedan och iväg, hoppas vi inte missade allt för mycket förra gången och att Filip är på humör för att ta igen det vi missade. Hemskt synd att vi missat en gång nu när det började kännas bättre på babysimmet men men så är det ju.


Var med största sannolikhet tre dagars febern som Filip hade i alla fall, tre dagara med relativt hög feber men ändå pigg och samma dag febern försvann blev han full med små små röda prickar över hela kroppen som försvann efter nån dag, stämmer ju på pricken med beskrivningen på tre dagaras febern.


Nä nu ska jga kolla vad det finns för lunch till mig så jag inte måste ställa mig och tillaga något :( Lite ångest över vikten just nu... har inte ätit "rätt", inte rört mig på flera veckor känns det som i alla fall... *usch* fy på mig. Ska nog försöka fixa barnvakt på onsdag och gå på sista passet med yoga i alla fall och försöka komma iväg på promander resten av veckan, måste bli skärpning. Skräp mat blir det lite av i alla fall när kassan är skral...är nog det enda positiva med att ha lite pengar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards