Alla inlägg den 20 november 2010

Av Kisse - 20 november 2010 22:23

Igår var den sån pressad dag att jag var helt färdig när jag kom hem först en intensiv jobbdag och sedan ut till mamma för att hjälpa till att klä smörgås tårtor och sedan duka i lokalen  till Wilhelms dop som var idag. Lämnade med andra ord hemmet åtta och kom hem cirkus halv nio, lite sömn på det och sedan upp imorse och försöka få förmiddagen att gå så smidigt som möjligt. Det blir lixom alltid stressigt att komma iväg och idag skulle vi iväg super dum tid för oss, blev tidig lunch till barnen, tidigt sovning för Lukas för att han skulle hinna sova lite iaf, få ut hunden som inte gillar att kylan kommit *bortskämd* få ut ett vaket tjurigt barn ut i bilen och ett sovande barn, packning och åka en spårig/dåligt plogad väg till kyrkan.


FINA kyrkan i Galtström (favvo ställe nr 1), kyrkan där jag ville gifta mig men inte fick, dels var den stängd då, dels vägrade svärmor gå då ;)


Jag hade fotouppdrag men måste tyvärr säga att jag gjorde ett dåligt jobb, jag och kameran kom inte överens :( Några bra bilder finns det men överlag måste jag säga att jag inte knäppte en endaste super bild :(


Wilhelm var som en ängel i kyrkan iaf, nöjd med livet och uppståndelsen runt honom trots att han var lite trött. Fina fina älskade du!

Wilhelm i sin fina dopklänning

  

wilhelm med sin pappa

Snygg klädd till fikat


Nu kom det ytterst få bilder eftersom jag bara har den bärbara datorn och den är så seg och jag har ett segt internet på denna, imorgon ska jag testa koppla in den på fasta nätet och se om den får frispel då eller hur det går ;)



Var med om en mycket otäck sak idag åxå, på fikat efter dopet hade jag med våran resematstol sack n´seat, en kanon stol, lätt att ha med, funkar bra m.m. men idag hände det som ine får ske, STOLEN TIPPADE med LUKAS  i. Jag är väll rätt naiv som inte tänkt på det, jag vet inte riktigt hur det gick till heller men iaf tippade stolen  baklänges som sack n´seaten satt på och Lukas blev hemskt rädd men som tur var slog han sig inte *mamma hjärta gick lite sönder, mormor hjärta också*. Googlat lite nu och sett att det  tyvärr finns en benägenhet för stolarna att tippa med sack n´seat så snälla folk där ute håll ett extra öga för sack n´seaten är bra (anser jag ändå) när inga andra stolar finns tillgängliga!


Efter det fina dopet och den mumsiga smörgås tårtan åkte vi och handlade lite lördagsgodis och skyndade hem då Cajsa och Elise skulle komma och bli lite fotograferade igen ;) Lukas fick sova en lite stund till och Filip hann med en sväng ute för den dagliga dosen av frisk luft innan det blev dags för mat, karra och bus innan han slutligen somnade på tok för sent :) Imorgon blir vi bara hemma och tar det lugnt, jag har lovat Filip att vi ska ligga i sängen och läsa böcker hela morgonen!!!


Hoppas jag har någon röst då, tyvärr har systers förkylning hoppat ner i min hals också. Pigg i övrigt men halsen gör ont och jag är hes :(

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards