Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Kisse - 15 mars 2010 22:02

Sitter faktiskt och väntar på att Lukas vaknar så vi kan gå och lägga oss och sova ;) Hur knäppt det än låter så är det precis så det är, Lukas somnade i bilen på väg hem från mamma och pappa, vi klädde av honom och han fick fortsätta sova i vagnen och där sover han än... bara han vaknar så är det påfyllning och sova vidare vilket borde ske när som helst och allra helst vill jag ju att han ska vakna själv och inte väcka honom för att sedan få honom att somna om :)


  

Sov, du lilla videung, än så är det vinter.
Än så sova björk och ljung, ros och hyacinter.
Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står.
Sov du lilla vide, än så är det vinter.

Av Kisse - 15 mars 2010 14:26

Lukas inviger bilstolen, han är på tok för tung att bära i babyskyddet nu, min rygg klara det inte längre. Lukas sitter som en kung på tronen och tittar ut, en helt ny värld öppnade sig! Nu åker vi till mormor och morfar för att gosa hundbebis, leka och äta god mat!

 
Av Kisse - 15 mars 2010 12:29

Vi köpte ju klossarna i fredags till Lukas men tänkte inte ge honom dom riktigt än men igår klarade inte Filip av att bara titta på dom längre och vid ett obevakat ögonblick skyndade han sig att öppna förpackningen och staplade klossarna och när jag såg det hade jag inte hjärta att ta av honom dom ;) Jag tror faktiskt inte Lukas bryr sig det minsta heller om vi öppnade dom igår eller om två veckor...

  

Filip i underställströja i ull från polarn o pyret, byxan är idaT.


Filip hade roligt med klossorna länge, han staplade och räknade, räknade och staplade, talade om vad det var på bilderna och hade roligt år flikarna ;)


  

Idag har Lukas lekt med klossarna åxå :) Klädd i absoluta favvo kläderna, allt från polarn o pyret.


Men han har ett hiskeligt humör och blev arg när klossarna inte gorde som han ville ;)

  

Av Kisse - 15 mars 2010 08:30

Idag är det måndag och jag är glad för att:


  • Petter ska ta tag i renoveringen igen och jag hjälper till så gott jag kan
  • Imorgon är det yoga
  • SOLEN skiner och våren känns närmare
  • Vi var på en underbar skotertur igår
  • I helgen har vi träffat massor av släkingar
  • Amningen fungerar fortfarande super och Lukas som växer som ha ska

Lämna nu en kommentar och berätta varför du är glad idag, är du glad blir jag ännu gladare :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards