Alla inlägg den 4 april 2010

Av Kisse - 4 april 2010 21:44

Usch vad jobbigt det är när en barn är sjukt, Lukas feber fortsätter vara hög jag får inte ner den under 39 grader varken med febernedsättande eller genom att klä av honom stackars fryser så han skakar vid blöjbytena. Just nu sitter han och sover i min famn mot mitt bröst, älskade lilla vän. Har back upp om jag vill åka in med honom men avvaktar ännu, han är ju relativt pigg, skulle inte kalla honom slö eftersom han orkade äta gröt som vanligt och skrattar åt Filip.


Helt jävla slut är jag och tänker förflytta mig till sängen och hoppas på sömn och att febern på den lilla gossen tar och ger med sig.


Av Kisse - 4 april 2010 18:31

Vid ett gick vi ut på gården, Filip har cyklat jag har eldat och städat lite både på gården och inne på lon. Lukas sov i vagnen och vi åt mellis ute på altanen, otroligt skönt ute idag 15 grader varmt i solen och vi har solsida hela dagen så idag skippade vi allt vad vinteroverall heter och tog vårkläderna. Invigde MOLO överdragsbyxorna och skaljackan vi fått ärva efter Tim.

  

Jacka Reima (arvegods)

Överdragbyxa och mössa från MOLO

Fodrade stövlarna är arvegods

      

Filip cyklade och testade HUR vattentålig Reima jackan är genom att ställa sig i takdroppet och rent ut sagt duscha ;) Både jacka och byxa klarade Filiptestet galant, helt torr trots att han ramlade i stora vattenpölen, hoppat i små vattenpölar, stått i takdropp och cyklat omkull otaliga gånger ;)

  

Lite mellis i magen, här kommer nackdelen med ljus jacka, blev tok smutsig direkt och allt syns... MEN bara att låta det torka och sedan ruska av jackan så är den fin igen!


Bestämde oss för en kort promenad med viben när Lukas vaknade.

Lukas nyvaken och sur men Filip är tok nöjd där nere i vagnen. Blötte ner ALLA sina vantar och fick låna Lukas :)

  

Här ser man lite bättre att Filip INTE har det trångt där under  

Jag tror faktskt Filip tycker bättre om att sitta där nere än i syskonsitsen där uppe. Ofta är det den nackdelen jag hör många säga (som inte har vagnen) "Hur kul är det för barnet där nere då som inte ser något?"


Men sen så blev det så här på hem vägen...

    

Det är inte lätt att bli stor!

Av Kisse - 4 april 2010 12:45

Stekte bacon till luchen och Filip kommer ner för trappen


F: Åh luktar gott (Filip gillar bacon)

F: Luktar pappa (ofast pappa som steker bacon)

F: Pappa kommer snart?


Jag: saknar du pappa?


F: Jaaa...


Och börjar snyfta, jag trodde hans skulle börja gråta, älskade hjärta mitt mamma hjärta gick i miljoner bitar!


Usch vad vi saknar pappa/maken, 11 dagar har vi nu varit ifrån varandra.

Av Kisse - 4 april 2010 10:27

Usch vilken natt, Lukas har verkligen varit tokhet och jag har legat vaken större delen av naten och kollat på honom. Han har sovit super orolig och legat och ryckt till, *usch* riktig febersömn... var ner inatt och klädde av honom för att kyla ner honom lite la en kall blöt handduk på pannan vilket han tyckte var skönt i med mer alvedon men det ville inte hjälpa imorse hade han 39,7 i temp så då gav jag honom ipren istället och nu har febern sjukit lite iaf.


Filip är frisk och pigg vilket gör att han blir lite less på gnällbrorsan som inget duger åt, han äter dåligt men jag får iaf i honom vätska vilket är huvudsaken.


Nu ska vi ta och göra i ordning lunch och sedan blir vi nog ute resten av dagen, Lukas får sova ute i frisk luften då sover han bäst, feber ska ju sovas bort.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards