Alla inlägg den 25 april 2010

Av Kisse - 25 april 2010 23:17

Hmm titta på klockan... 23:17... ja halv tolv.. som vanligt innan jag kommer i säng...


Diskmaskinen diskar inte, den piper gav f*n i att sparka på den idag iaf imorgon måste jag ringa ikea.. skit ikea... inte nog med att fronten till diskmaskinen flagnade (den har vi fått byta), vi har fler luckor som flagnat eller lådor är det, dom brevid diskmaskinen... ja inte är jag förvånad... och vet ni vad som mer flagnat... kommoden i badrummet... skit ikea... synd att man inte har råd med annat än ikea möbler...


Men jag är faktiskt lite gladare nu, Petter har LOVAT att till veckan fixa GUNGOR åt barnen... helt jävla sjukt att vi inte har gungor... inte lätt att vara gift med mig idag inte... tur att det snart är en ny dag förhoppningsvis BÄTTRE dag :)



Av Kisse - 25 april 2010 20:22

Idag är jag ingen bra mamma och ingen bra fru, jag och Filip har varit ovänner så gott som hela dagen, nya duster hela tiden... jag har räknat till hundra, till tusen och nära nog till  miljonen känns det som... ingen bra fru heller då jag skällt ut min man eftersom han är så j***la slarvig... min mobil krånglar och jag blir galen... upptäcker att den håller på att ramla isär... och upptäcker att när maken gjorde återupplivning på den efter badet i skurhinken (Filips verk) så har han inte skruvat tillbaka alla skruvarna **GAAH** (*skriker högt alltså*)


Jag vill inte köpa ny mobil... jag har ju nyss lärt mig denna... *harklar lite försynt eftersom jag haft den i dryga 2 år* jag har allt jag vill ha på den här, jag vill ha den här, försöker inbilla mig att mobilen inte är så viktig men det är den, just för att maken jobbar borta, jag skickar mest sms... ringer inte så ofta... jag bloggar från den ;) Fast allra mest handlar det om att jag är snål, skit snål när det gäller en mobil, är väll rent allmänt rätt snål när det handlar om mig själv och saker till mig själv, ja inte kameran räknad då men den kallar jag mitt tredje barn åxå och barnen är jag inte snål med...


Båda barnen sover nu, jag ska hämta in hunden och göra dom sällskap, jag orkar inte mer idag... fast först ska jag plocka ihop på Filips rum och köra igång en maskin tvätt... sen ska jag starta diskmaskinen och fortsätter den bara pipa så sparkar jag nog lite på den tills jag blir trött och gråter av utmattning innan jag slutligen hamnar i säng vid en så där tio, elva, halv tolv...som vanligt...


F*n vad positiv jag är alltså.... jag tror jag hatar söndagar... tur att mamma kommer och hälsar på imorgon jag känner mig rejält uttråkad, helger är f*n det tråkigaste som finns när man är själv... inte ens posten kommer... dagens höjd punkt för alla som varit hemma lite för länge...

Av Kisse - 25 april 2010 15:39

             

Först gäller det att plocka ihop kottar, MASSOR av KOTTAR

  

Självklart i en fin korg

Men många kottar blir rätt tungt, tur att det inte är så långt till bäcken 

      

Tog sin lilla tid att kasta ALLA kottarna men till slut så var de slut...

    

och vi gick till sandlådan istället

  

Lillsnorisen smakade sanden, inte gott tyckte han ;)

     

Lite mellis på altanen, lyx mellis kan jag tillägga, glass till Filip och ett stort glas coca-cola till mig... Filip är minst sagt krävande nu och jag behöver socker! Så glad över detta fina utemöbelset, passar perfekt på altanen där även slit och släng hokus pockusen (barnmatstolen) huserar.

  

Lukas avslutade mellisen med att brumma lite ;)


Elda dag idag vilket drog oss till baksidan av huset där tussilagona blommar ledde till lite blomplockning.

    


Filip brukar vara snäll och duktig för det mesta men nu är han verkligen inne i en fas där han varken hör eller gör som han bör... Sliter mitt hår och tackar gudarna att maken snart (om någon dag) kommer hem och ger mig lite andrum... ibland kan man ju tamif*n bli tokig! Retsticka nr 1 och dessutom tar förkylningen som båda pojkarna har på krafterna så inte nog med att han äter dåligt, sover dåligt, hör dåligt så är han trött och gnällig på det...


Det är härligt med barn... nästan jämt!

Av Kisse - 25 april 2010 08:37

Igår spenderade vi dagens hos mamma, i lägenheten, eftersom mamma och pappa har flyttat isär för tillfället, mer än så går jag inte in på men igår var jag som sagt hemma hos mamma och hjälpte henne städa lägenheten.


Hem och åt middag och sedan gick vi ut, Filip letade myror och hittade en hel del under stenarna vid altanen ;)


     

Sedan Sylvester blev ensam katt har han blivit totalt förändrad, han trivs bäst ensam våran SyVätter som Filip säger :)


Dagarna rusar fram i rasande takt och i nuläget vet jag inte när Petter kommer hem men förhoppningsvis i början av veckan och då tänker jag ta mig mig en välförtjänt dag på stan helt utan barn ;) Som det verkar just nu är jag i behov av en ny mobil... *blä*


Nä dags att starta upp dagen jag har lovat Filip att gå och kasta kottar i bäcken idag och leta efter myror ;)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards