Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Kisse - 27 maj 2010 23:04

Vi är hemskt sällan ensamma här hemma, både roligt och ibland super jobbigt... Stefan, svärfar, grannen (tid. mamma, Cajsa, Linn, Pierre) ramlade lixom in dom åxå... alla är ju inte här samtidigt bara lite så där så dom löser av varandra.. jag vill inte vara otacksam eller otrevlig men vissa dagar orkar jag faktiskt inte med att det är folk här jämt och ständigt... två små barn att ta hand om, blöjbyten, leka, mysa, måltider som ska fixas, tvätt, städning, renovering... diskmaskinen som får mig att gråta ja... en sån sak räcker... jag har nämligen ingen plats för att diska för hand en liten rund ho och inget diskställ när berget med disk växer får jag panik, när det börjar bli berg lite överallt ja då pallar jag inte mer... tvättberget är gigantiskt (efter kräkningarna i sängen) och torkvädret är inte det bästa... dessutom som grädden på moset växer ju gräset verkligen som OGRÄS när det regnar och därmed ännu en till ångest grej för mig då gräsklipparen sa upp sig förra året...


Maken insåg till slut allvaret och har börjat projekt jaga ikea... och har lovat gräsklippare men där är vi inte överens eftersom jag vill klippa för hand (enligt mig billigare och motion är ju jag som klipper) och han vill ha stora maskiner (kan tillägga att han inte kommer klippa gräsetändå)... fortsättning följer...


Nu ska jag ta tag i min nästan mjölkstockning, det högra bröset värken som f*n :( 

Av Kisse - 27 maj 2010 15:26

Regnigt och grått ute och allt jag föröker ta tag i går åt skogen sur och allmänt less idag...


En del dagar skulle jag bra vilja spola förbi men precis de dagarna har ju en förmåga att snigla sig fram...


Haft massvis med främmande först mamma som tittade in en sväng sedan Cajsa, Linn och sedan Pierre och innan dagen är slut har säkert fler hittat hit åxå...


Barnen leker just nu på sitt rum, Lukas har nämligen flyttat in med storebror och inatt ska de sova där tillsammans för första gången, spännande... ändra kommer det funka skit bra eller så går det som med resten idag rent ut sagt åt pipsvängen... grejat och donat en massa ifall och är rätt nöjd med resultatet men mer om det ikväll då jag kanske rent av fått till några bilder åxå :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards