Alla inlägg under juli 2011

Av Kisse - 7 juli 2011 20:30

Öppnade igår, stängde idag, öppnar imorgon igen men sedan går jag på två veckor semester :)


Ska bli sjukt skönt även om jag absolut inte klagar på att jobba dessa dagar heller ;) Men att få vara lite mer med barnen innan det blir heltidsjobb känns sjukt skönt och dessutom ska Petter jobba dag tid de två veckorna och det känns åxå jätte skönt, det är faktiskt sjukt tråkigt att hela tiden gå om varandra. Sedan har barnen en vecka semester tillsammans med Petter innan det är dags för förskolestart igen.


Öppnar som sagt imorgon så då kommer jag hem tidigt och släpar med familjen till stranden gäller att passa på när solen ska visa sig hyffsat iaf ;) Resten av helgen antar jag kommer användas till att få klart den där förb****de veden som släpar lite efter men sedan blir det ju varmt och skönt hela vintern :)


Tack mamma och pappa för barnpassningen idag och de goda crepsen ;)

Av Kisse - 6 juli 2011 20:16

Öppnade imorse och då slutar man ju tidigt, är super härligt att komma hem och ha hela dagen kvar ju och redan gjort sitt jobbpass för dagen ;) Perfekt att låta Lukas sova under tiden jag packade picknick korgen och övertalade Zanna att följa med till bybadet ;)


Underbart att få snooza lite bebis och fota en massa underbara fossingar ;) Alma tyckte sanden var lite läskig mellan tårna tror jag (sista bilden av de tre små här nedanför) ;) Lukas han är van vid det här laget (han som gallskrek hela gran canaria resan om han nuddade sanden) han älskar bybadet och plaska med vattnet, klättra upp för klätterställningen etc.

     

På slutet mjuknade Alma också och dom hade riktigt roligt alla barnen. Alla små bilder är klickbara!

  Alfonz premiär badar

     

Alma fikar, klättar och leker en massa under tiden fotar jag Alfonz en massa, tränar lite inför dopbilderna jag ska knäppa på underverket!

          Små söta fötter i grön gräset   Filip äter vattenmelon så det skvätter om honom ;)


Blir man inte bebis sjuk så säg?

 

Av Kisse - 5 juli 2011 22:59

Jag visste det... Mamma Mu finns på riktigt!!!

 
Av Kisse - 5 juli 2011 21:39

Sommar trafiken på vägen vi bor brevid är HEMSK, det är svårt att ta sig över som vuxen och ännu värre med barnen. Jag är extremt nojjig för vägen och detta är helt enkelt lösningen när vi ska över. Båda barnen i säkert förvar och cykeln knyter jag fast, tur att den är lätt, allt för att få båda händerna till att styra vagnen och snabbt som attan ta oss över. Skulle önskat att vårat hus stod på andra sidan vägen...

Av Kisse - 5 juli 2011 21:24

Var tillräckligt effektiv för att vara väldigt ineffektiv idag ;)


Varit til Zanna på tupperware party, mycket man vill ha desto mindre har man råd med så har bokat in ett party här hemma jag också framöver (mer info kommer)  ;) Jag tog och beställde en sådan här iaf :)

 

Bild lånad från tupperware.se Beställde även handtaget är ju perfekt om man vill ha med en paj eller kladdkaka på picknick eller varför inte en smarrig gräddtårta :)


I lööööve picknick ;)

Av Kisse - 4 juli 2011 22:10

Men idag har jag varit duktig efter en lat morgon tillsammans med barnen åkte jag och jobbade några timmar, Petter skjussade barnen ut till mormor och morfar och åkte till sitt jobb. Direkt efter jobbet bytte jag om och snörade på mig skorna och sprang en runda ;) Tjoho vilken fart det var i benen idag jag blir så glad över av jag faktiskt orkar!!!

 

Svettig och grann åkte jag och köpte mig en sallad som jag njöt av hemma på altanen. Stor och ruskigt god och gav mig ny energi till att ta tag i gräsmättorna, klippte hela gården, till hundstugan runt huset osv tog 2 timmar så det är en hel del. Putsade fönstrena på nedervånigen, dammsög, torkade golven, tvättat och hängt en maskin tvätt, dragit fram badkaret och total sanerat där under *blä*


Nu ska jag ta och hämta in hunden och bara känna mig ruskigt duktig över vad jag fått gjort idag :)

Av Kisse - 3 juli 2011 20:32

I lördags packa jag och barnen in oss i bilen nästintill direkt när vi vaknat för att åka ner till bilträffen och äta frukost där.

   

   

Både svägerskan och svärmora gjorde varsinn tatuering på bilträffen. Har jag inte cool svärmor som gjorde trollmor i Trolltyg i Tomteskogen med lilla fjant (nisse) hängande i svansen ;)


     

Godisregn för barnen, Filip fångade massvis med godis och tar med de hem och delar med morfar ;)


  Hoppborg för barnen

     

Våran vagn som troligen är från 40-talet (alt. tidigt 50-tal) och Cajsas 60-tals vagn.

   

Filip och Lukas provar Elises trampbil som hennes pappa Fredrik gjort iordning, lackat och gjort fin :)

  Självklart var bilen upp på "rampen" och visades upp men tyvärr vann de inget pris :(

  Lill Raggarn :)


  Det är mycke att titta på men till slut så orkade han inte hålla ögonen öppna och sov gott i vagnen med helt klart det bästa gunget.


Vid tre gav jag upp och tog med barnen hem igen och mormor och morfar kom och löste av mig så jag fick åka ner själv för att roa mig. Gjorde som vanligt, roade mgi tills halv fem på morgonen ;) Varit trött och sliten eftersom jag som vanligt inte kunde sova (när jag druckit) men ROLIGT hade vi :)


Med barnen hemma (mormor och morfar sov över och passade barnen här) var dte bara att bita ihop så jag har fått undan tvätt och grejat hela dagen trots mitt slitna skick... dessutom avslutade jag dagen med at ta en mycket kort men tung och jobbig löprunda :)

 

Sjukt nöjd med mina nya skor, *peppar, peppar* inte haft ont i knäna sedan jag köpte de och då har jag joggat lite på asfalt åxå :) Löparbyxorna är jag sjukt nöjd med åxå, h&m för 249:- det enda jag saknar är en tunnare jacka för sånna här blåsiga dagar som idag men frös gjorde jag ju inte, svetten lackade rejält ;)

Av Kisse - 1 juli 2011 20:51

Idag har vi varit nere på bilträffen mest hela dagen, regnat en massa skurar men där imellan uppehåll men tyvärr drar det ju ner besökar antalet men jag hoppas vädret hålelr sig lite stabilare imorgon om inte annat är vi ju inte gjorda av socker, lite regn och blöta har ingen dött av ;)


Bredde lite smörgåsar och satte barnen i cykelvagen när vi (jag och barnen, Petter är osynlig denna helg) kom hem och bestämde mig för att provcykla ner til bybadet. Gick kanon dit, sista mega branta backen bara som jag gick bet på och fick gå uppför (troligen fått göra det även utan barn och cykelvagn ;)) Lukas somnade på vägen dit och sov gott ;)

  Så jag och Filip fick fika själva men det är bara mysigt när vi får lite egen stunder.

   

Uppehåll men otroligt disigt och fuktigt i luften, rejält många vattenpölar efter vägen så Filip såg ju så här så jag bara hade nätet för barnen och inte regnskyddet ;)

  Lukas vaknade sedan på vägen hem så barnen satt och surrade och åt smörgåsar även på vägen hem ;) Bra sätt att kvällsfika på, mamma bränner fett och de mumsar ;)


  Hemvägen då... ja vad ska man säga SJUKT jobbigt eftersom det är så gott som uppför hela vägen ;) Sån där lite lätt lutning som är segt som kola... ikväll lära jag somna ovaggat om si så där bara ett skuss... tänker faktiskt bara packa inför morgon dagen ta en dusch och sedan gå  isäng...


Imorgon blir det träffen från tidiga morgon, de serverar nämligen brak frukost - bacon, ägg, yoghurt, juice m.m Sedan kommer mamma och pappa (mormor och morfar till barnen alltså) och passar barnen så att jag kan ut och roa mig jag åxå :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards