Alla inlägg den 26 november 2011

Av Kisse - 26 november 2011 23:53

Å jag hoppas det ligger kvar imorgon, vad glada barnen kommer bli isf. Samtidigt slog ångesten till f*n då får vi inte ner Vidar i jorden då... man hoppas ju lixom in i det sista. Funderar iaf på att åka och kolla hur minneslunden ser ut, har ju lixom aldrig varit dit...


Annars funderar jag mest på hur man bygger upp förväntan och längtan hos barnen, till julafton... jag vill förmedla den där längtan man själv hade som barn inför julen. Det är inte julklapparna som är grejen utan det hela, maten, Kalle Anka, tomten, go fika, i min familj brukar vi dessutom göra något i väntan på tomten tex. åka skridsko eller ta en promenad allihopa tillsammans. En tradition som jag gillar och vill hålla fast vid (iaf de år vi firar med min familj).


Sedan försöker jag att vi ska skapa oss egna tradiotioner bara vi tillsammans med barnen som tex. idag då vi bakade pepparkakor tillsammans med gudmor och hennes familj eller om man vill se det som våran gudson och hans familj :) Sak samma med vänner som vi tycker om!



Av Kisse - 26 november 2011 19:27

Idag blev det pepparkaksbak tillsammans med gudmor och hennes familj.


   


       


 


   


  Har haft huset fullt med folk idag, Poa, Linus, Pierre, Sussie, Olliver och Elin (och A-K, Jim & Ossian) och när de åkt kom sedan Linn, Cajsa och Elise. Trött är bara förnamnet... men det är skönt att vi vet att vi har så mycket stöd!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards