Alla inlägg den 6 december 2011

Av Kisse - 6 december 2011 19:59

Så har broder och hans familj åkt hem men vi syns redan på lördag igen för då kommer dom ner och lämnar lille Wilhelm så ska vi passa honom över natten,  ska nog gå bra men nog är det lite pirrigt att passa andras barn men allra mest ska de bli roligt!


Nu inväntar jag att Petter hämtar posten och sedan blir det dusch och i säng, känns att jag varit uppe och hållt i gång hela dagen. Min rygg vill inte riktigt bli bra och det är sjukt irriterande, inte går det att gå ut och gå heller eftersom ett vitt fint lager täcker all is och gör det ännu svårare att gå utan att spänna sig, jag tror nämligen jag har en massa spänningar som gör denna ryggvärk.

 :(


Tänkte även vissa vad jag fick i paketet igår, jag lyckades nämligen vinna ett paket i pakettävlingen vi hade på vårat ATP med julavslutning.

 

En fin fin tomtelykta och små mini pluttiga mörknivar som barnen helt klart kommer uppskatta ;)

Av Kisse - 6 december 2011 13:48

Det kom ett tunnt lager med snö igår, gräset sticker upp men det är vitt vilket gör mig glad, skönt att det är ljust när man kommer hem från jobbet, var väldigt mörkt imorse halv sex när jag åkte ;)


Är hemskt glad att jag blev sjukskriven på 50% i två veckor (efter de två heltids sjukskrivna veckorna) igår var jag trött när jag kom hem och ännu tröttare efter APT... idag kände jag mig helt slut efter mina fyra timmar... tror jag dessutom inte tagit det tillräckligt lugnt då jag fick ont i magen idag igen. Jag har lite svårt att inse mina begränsningar :( Kunde jag så skulle jag nog köra på i 200 men kroppen klarar det inte, ha därmed bestämt mig för att jobba 50 % nästa vecka också trots att det ännu är början av veckan men lika bra att boka upp vikarie så vi inte står där på pottkanten nästa vecka.


Känns som jag snart berättat för alla vad som hänt, idag hade jag lite pratat med några barn som varit väldigt insatt i att jag väntade bebis, dom hde redan snappat upp vad som hänt så det kändes bra att jag kunde förklara för dom.


Idag kommer min bror, Jeanette och Wilhelm ner hit på middag, länge sedan sist så det ska bli trevligt! Jag gör de lätt för mig och gör mat som tillagar sig själv i ugnen, tyvärr ingen som helst inspiration till matlagning ;) Det enda jag längtar efter är svärmors lax, tur för mig då att vi firar jul där även iår för att kunna fira jul nästa år tillsammans med mamma och pappa och ALLA min syskon och syskonbarn   

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards