Alla inlägg den 19 september 2011

Av Kisse - 19 september 2011 21:20

Länge sedan jag gav något bok tips nu men här kommer två tips


En stjärna vid namn Ajax

Som handlar om att förlora någon man verkligen älskar. Otroligt fin bok, lite text men ändå stämningfull och med bilder av Stina Wirsén kan man ju bara älska denna bok. Vi läser den här i förebyggande syfte eftersom vi vet att Macken (våran hund) är gammal och en dag kommer den där dagen vi bävar för...



Den andra boken jag vill tipsa om är

 

Prinssesor och drakar

Den handlar om sju prinsessor och desto fler drakar. prinsessorna är modiga, roliga, självständiga och moderna som kopplar upp sig mot nätet etc. Går utmärkt att läsa som en kapitelbok för yngre barn ca 3 år då prinsessorna har en veckodag var. Perfekt när man börjar introducra veckodagar för barn särskildt då sånna som Filip som ÄLSKAR drakar. Denna bok kommer Filip få på in 4 års dag :) Bilderna är underbara i denna bok också och jag tror helt bestämt att Filip kommer ÄLSKA denna bok!

Av Kisse - 19 september 2011 20:36

Inbillar mig att dagens kurerande faktiskt gjort mig lite bättre... med betoning på LIIITE!


Barnen däremot är det full fart på, snoret rinner på Lukas men orken är det inget fel på så blir de inte värre under natten blir det faktiskt förskola för båda imorgon. Dock misstänker jag att dte är Filips tur att bli sjuk nu då han näsa också börjat rinna :( Vi får se hur natten blir jag blir hur som haver hemma imorgon jag har ingen ORK i min kropp. Ingen feber längre men hostar, snorar och halsen är krasslig dock har faktiskt det onda gett med sin tack och lov eftersom jag missbrukar så mycket halstabeletter att magen tagit stryk istället :(


Fick glädjande besked idag att min arbetskamrat Linnea fått sin efterlängtade bebis, Linnea har orkat arbeta hela graviditeten men gick hem i torsdags för att få vila lite innan förlossningen, blev snabbvila det ;) Jag sken upp så himlans när jag fick beskedet att Filip tom frågade "Mår du bättre nu mamma?" Han är ju för go min stora kille.


Båda barnen sover och jag ska göra dom sällskap!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards