Alla inlägg under juli 2012

Av Kisse - 13 juli 2012 21:19

Shit vad tidiga kantarellerna är iår, det enda jag just nu kan se som positivt med allt regnande ;)


 


Två barnkorgar fulla blev dagens skörd!!!


 

Blev goda mackor!!!


Idag har vi även haft sällskap av A-K och Molly en stund på eftermiddagen, roligt för barnen att få leka av sig lite energi ;)Mycket trevligt med kaffesällskap och lite vuxenprat.

Av Kisse - 12 juli 2012 16:25

Jag har blivit antagen till kursen jag sökt.... *gaah* Det går ju inte nu... Jag vill så gärna men jag förstår att det blir för mycket för mig. Jobba 100% och plugga 50%, två små barn hemma och gravid på det. Det kommer fler chanser här i livetör för plugga klart det har jag nog inte gjort ännu ;)

Av Kisse - 12 juli 2012 10:57

Vilken tråkdag... tur att jag var snabb och klev upp innan barnen vaknade och började klippa gräset. Efter hälften fick jag ge mig, mer klarade inte kroppen och hulkningarna började komma. Huvudsaken det är klippt där barnen leker mest! Resten av dagen ska ägnas åt städning :)

Av Kisse - 11 juli 2012 21:22

I den här familjen har vi vänt lite på dygnet, barnen är vakna lite för länge men sover desto längre på morgonen. Rätt skönt, vi har ju faktiskt semester ;)


Tyvärr blir ju inte dagarna så långa då vi äter frukost nästan vid lunchtid och hela dagen blir förskjuten... men vad gör väll det. idag åkte vi till syster och blev bjuden på middag broccoligratäng och ris. Finns ingen som gör så god broccoligratäng som just min syster ;)


Men nu är det dags för hela familjen att gå i säng, imorgon hoppas vi på en regnfri dag så gräsmattorna kan klippas!

Av Kisse - 10 juli 2012 22:33

Idag åkte jag och barnen till Sundsvall och härjade gärnet på Drakborgen. Petter kom dit när han slutade jobba och hann också vara med en stund. Dagen avslutades med att äta middag på kina och det var faktiskt gott. Jag var väldigt skeptisk men det gick bra.


 

Av Kisse - 9 juli 2012 23:10

Idag har jag och Filip varit till sjukhuset och träffat en logoped för första gången. Hon gjorde en bedömning på honom och äntligen är vi inne i systemet och snurrar. Filip har nämligen problem att uttala vissa bokstäver/ljud och nu är det dags att vi får hjälp. Det har hänt otroligt mycket med Filips språk och han har väldigt stor förståelse och stort ordförråd så det är just toppen på isberget som är problemet men tyvärr är det ju det som märks allra tydligast.


Det känns jätte bra nu efter bedömningen, Filip var så duktig och gjorde allt som logopeden bad om även om det var lite svårt med koncentrationen hela tiden. Men han gillade att hon spelade spel med honom :)


Nu får vi fortsätta ha sommarlov och till hösten kommer vi börja åka ner till logopeden på sjukhuset och jobba lite.

Av Kisse - 9 juli 2012 21:47

Jag antar att det inte är så många som missat att jag brinner lite extra för genus så jag tänkte tipsa om en krönika som Lady Dahmer skrivit som handlar om - Vanliga fördomarna om genus, läs den!

Av Kisse - 8 juli 2012 17:04

 

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards