Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Smakisar

Av Kisse - 29 april 2013 21:41

När Filip var bebis älskade jag att laga egen mat till honom. Googlade recept, fryste in i portionsformar då hade jag lixom all tid i världen ;) När Lukas var bebis hann jag inte alls med på samma vis, då hade jag fullt upp med att jaga efter en 2 1/2 åring också och det blev mest köpmat åt Lukas. Jag hade inte lika bråttom med att börja med mat åt Lukas heller eftersom amningen fungerade så bra med honom.


Nu känns det faktiskt jätte roligt att få börja laga lite mat åt Edwin, min förhoppning är att göra det mesta själv, dock är köpburkarna väldigt praktisk att ta med när man ska bort någonstans. Jag har väll inte mer tid nu att laga egen barnmat än när Lukas var liten med nu är ju lixom Filip och Lukas stora och dessutom är på fsk ca 15 timmar per vecka (för det mesta). Dessutom blir man mer och mer tidseffektiv för varje unge ;)


Jag började idag iaf med att göra morotspuré, små iskuber ligger nu i frysen redo att ta upp eftersom :) Provade lite idag men han har lixom inte förståtthur man får in det i munnen ännu ;)


     

Koka morötterna (det där är en morot) och blanda till en slät puré tillsammans med bröstmjölk.

   

Grymt enkelt och mycket billigare (och nyttigare) än att köpa färdig!


 

Bebis som inte förstått det där med smakisar, allt är precis på väg ut igen ;)

   

Häromdagen provade Edwin lite blåbärspuré, samma visa då men anningen mer smaskande då ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards