Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Jag är tillbaka ;)

Av Kisse - 6 maj 2013 09:54

Ja ni frågestunden blev en lite längre bloggpaus, lite trist att ni inte passade på att lämna lite kommentarer men tyvärr har det ju blivit mindre och mindre av det sedan facebook kom :( Det är lättare att gilla och kommentera där och tyvärr blir det ju lite lika vad man lägger upp där och här... dock lägger jag in rätt lite bilder på facebook.


Den enda "riktiga" frågan besvarade jag direkt i komentarsfältet. Anna undrade nämligen vilken Ergo sele jag har och jag tror det är en "Orginal" som jag har. Vi köpte den när Filip var liten så den har några år på nacken (dessutom köpt på tradera och var begagnad men i väldigt fint skick). De nya Ergo slearna har flera uppdaterade detaljer som faktiskt är riktigt bra. Tex. behövs ingen förlängning som vi behöver på våran eftersom både jag och Petter är kraftiga räcker inte orginalbältet runt midjan (därför har vi en förlängning där) nu är banden tillräckligt långa för att passa alla :) En annan bra grej de gjort om är själva fästet för att fästa huvan på axelbanden när den används (min är rätt krånglig då man måste trä bandet in genom en plastöggla och sedan trycka ihop tryckknapparna för att hålla huvan på plats. Huvan används dock så sällan att den inte har någon jätte stor funktionell betydelse. (Jag kan lägga upp lite bilder om du vill Anna? Tyvärr är jag kass på att komma ihåg vad folk heter... så jag vet inte vem du är Anna... antagligen kommer jag ihåg vilket ditt barn är ;) Arbetsskada antagligen för jag glömmer sällan vad barnen heter och har lätt för att lära mig barnnamn. Skyller lite på att jag ammar och är allmänt förvirrad människa i övrigt också )


Jag har inte haft något spädbarntillägg tidigare utan köpte det först nu när vi väntade Edwin. Jag har dock inte använts ergon så jätte mycket nu eftersom Edwin är en så nöjd bebis och inte haft så mycket bära behov. Dock var babyinfanten som den heter väldigt behändig och bra för små bebisar för att få rätt position i ergon. Nu när det blir sommar och framför allt till hösten vet jag att vi kommer använda ergon ofantligt mycke. Edwin är ju en stor bebis och vi kan ta bort babyinlägget nu och använda selen som den är, då kommer bernet lite längre ner och det blir ännu behagligare för bäraren (då man ser bättre, med inlägget hamnar barnet högre upp och kan skymma sikten lite beroende på storleken på barnet) Jag tycker verkligen Ergo slelen är super bra, både för bäraren och för barnet!!!


I övrigt kommer jag fortsätta blogga som vanligt, Idah (som undrade över Edwins doppresent) jag kommer inom några dagar lägga upp en "önskelista" vad Edwin kan tänkas behöva och vad vi önskar oss i dopgåva då vi avsäger oss traditionella dopgåvor (gäller dock inte gudmor ;)) så som silverbestick, smycken etc. Jag anser inte att man (vi) använder sig av sådant och vi önskar barnen sådant de haft användning av tex. Filip som fick en tripp trapp stol som fortfarande används. Jag uppmuntrar att man går ihop flera stycken och köper present tillsammans!

 
 
AFA Försäkring

AFA Försäkring

13 maj 2013 15:43

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att din man Petter arbetar som svetsare.

Han kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om han är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa er vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Gustav
AFA Försäkring

http://www.afaforsakring.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards