Direktlänk till inlägg 3 maj 2007

Ultraljud

Av Kisse - 3 maj 2007 22:03

Idag har vi varit med om en helt otroligt mysig sak, vi var på ultraljud och tittade på våran bebis :) Sprattlade på som sjutton där inne i magen, en mycket pigg, frisk krabat. Hjärtat pumpade som det skulle och allt såg bra ut, otroligt skönt att få höra!!! Var så roligt så fint, så otroligt att den finns där inne :)


Berättade för en del föräldrar på förskolan idag men de flesta har tydligen misstänkt det ett tag..undrar varför...kan det bero på den stora magen?! Lång dag i dag på jobbet men började med att försova mig i morse kom en halv timme sent men jobbade sedan till halv åtta ikväll :( Med en paus på tre timmar då vi var på ultraljudet men ingen vila då heller så känner mig helt slut.


När jag kom hem åkte vi till mamma och pappa blev kvar där en stund, måste ju visa bilderna och sedan så visste vi att Mikael och Ulrika och lilla Freja var på ingång så inväntade dom. Myste lite med Freja och visade bilderna på bebisen :) Visade även min chef bilderna idag hon blev imponerad, jag tror inte hon sett ultraljudsbilder förrut så det var kul.


Nu ska jag göra varma mackor och sedan hoppa i säng, imorgon är det fredag och jag och Petter ska åka till Sundsvall och köpa saker till övervåningen, elprylar och tapeter, ihelgen ska det nämligen tapetseras :) Petter håller på för fullt med taket och tanken är att golvet ska hinna läggas innan helgen är slut. På lördag har ju jag och syster Mulle grupp åxå så lite tid försvinner ju där.


På den översta bilden ser man huvudet och överkroppen i profil, man kan se den lilla näsan :) man kan även se en liten hand på bröstkorgen.


På den nedersta bilden har bebisen vänt på sig och ligerg nu med ryggraden uppåt :)Huvudet åt höger. Otroligt vad mycket man kunde se på ultraljudet med barnmorskans hjälp, syns ändå inte lika bra på bilderna som det gjorde på skärmen tycker jag men oj vad roligt det är att titta på dom, kan inte nästan inte sluta titta på dom :) Har sex bilder men dessa två tycker jag man ser bäst på.


 
 
Ingen bild

Ullis

7 maj 2007 08:57

Visst är det helt otroligt =0) Kolla in den lilla näsan, dom små öronen och den lilla putande munnen såå gulligt.. Längtar sååå mycket tills eran bäbis kommer...

 
Ingen bild

Sara

9 maj 2007 18:50

Fina bilder! Ska själv på UL i slutet på maj, hoppas våra blir lika bra :)

Lycka till med graviditeten!

 
Kisse

Kisse

9 maj 2007 18:52

Tack sara, lycka till själv. Det var en helt underbar upplevelse och det var svårt att hålla tillbaka tårarna :)

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards