Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Mid sweden nat´s 2013

Av Kisse - 28 juni 2013 23:10

Mid sweden nat´s i helgen och Gnarp fylls med gamla bilar och raggare :) Maken är som tidigare år helt osynlig både dagar före och dagar efter och särskilt dagarna träffen pågår men jag och barnen brukar alltid ta och göra några svängar ner till träffen vi med. Obligatoriska bilköp ska göras (viktigast för mig, barnen bryr sig inte märkvärt men det är grym kvalité i dessa bilar som endast kostar 50;./st). Jag är ju ett fan av traditioner och detta har blivit en tradition att vi köper en varsin varje år. Gubben som säljer dom kommer ihåg oss och tycker det är roligt.


Lukas val, får se hur den håller skiljer sig lite från de andra bilarna så kan tänka mig att den inte kommer hålla lika bra, tidigare bilar har på sin höjd tappat kofångarna och andra obetydliga små detaljer. Tuff var den i alla fall.


   

Edwins första bil (har han inte kunnat välja helt själv men jag höll fram två olika och han sträckte sig mot den här blåa fina). Underbar färg!

 

Filips coola val, ibörjan tyckte jag den inte var vidare speciell men jag har ändrat åsikt. Färgen är mjukt gul och den är rätt cool faktiskt... för att vara en Ford ;)

En övertrött Edwin i gammel vagnen. När han väl somnat sov han skönt i denna super vagn som har ett gung som inte kan tillverkar i dagens vagnar ;)

   

Barnen lever på korv och socker denna helg men vad gör väll det, en helg per år ;) Lukas har raggarvästen iår med, men sen är det färdigt för hans del med västen med. Alla barn har ju fått en varsin raggarväst av gudfar i doppresent, alla i gulliga storleken 1 år. Förhoppningsvis får de egna barn någon gång i framtiden och därför har alla fått varsin i samma storlek att låta sin barn ärva :) Men det är kanske på tiden att skaffa skinnvästar i större storlekar med :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards